برنامه یاد بعضی نفرات
 
در آستانه اجرای ارکستر سمفونیک تهران و ارکستر فستیوال راونا عنوان شد
شهرداد روحانی: حضور و اجرای «موتی» به دیپلماسی فرهنگی کمک می‌کند
موسیقی ما - ارکستر سمفونیک تهران قرار است همراه با ارکستر فستیوال راونا در تالار وحدت تهران در حالی روی صحنه رود که «ریکاردو موتی» رهبر برجسته ایتالیایی هدایت آن را برعهده دارد. این ارکستر 15 تیر در تهران روی صحنه می‌رود و 17 تیر در راونای ایتالیا به اجرای برنامه می‌پردازند.
 
«شهرداد روحانی» آهنگساز و رهبر ارکستر سمفونیک تهران درباره این اجرای مشترک می‌گوید: «این برای اولین بار است که رهبری در این سطح و اندازه رهبری ارکستر سمفونیک تهران را به عهده می‌گیرد؛ تا کنون کسانی مثل «فون کارایان» و «زوبین مهتا» در ایران اجرا کرده بودند؛ اما حالا «ریکاردو موتی» برای اولین بار رهبری ارکستر سمفونیک تهران را به عهده دارد. حضور موتی به عنوان رهبر و همچنین تعدادی از نوازندگان برجسته‌ی ارکستر ایتالیا، یک اتفاق بزرگ برای موسیقی ایران به شمار می‌رود و علاوه بر آنکه می‌تواند منجر به ارتقای سطح موسیقی کلاسیک ما شود، می‌تواند نقش مهمی در دیپلماسی فرهنگی ما ایفا کرده و چهره‌ای متفاوت از ایران را به نمایش بگذارد.»
 
رهبر ارکستر سمفونیک تهران بر این اعتقاد است که نوازندگان ارکستر ما هم‌اکنون این توانایی را پیدا کرده‌اند که همراه با یکی از ارکسترهای مهم دنیا به اجرای برنامه بپردازند و این اتفاق مهمی است: «تا پیش از این، خیلی‌ها اعتماد کافی به نوازندگان ایرانی نداشتند؛ اما این اجرای مشترک و همچنین رضایت موتی از نوازندگان، نشان می‌دهد که موسیقی ارکسترال ایران تا چه اندازه‌ای پیشرفت کرده است. «موتی» یکی از بزرگ‌ترین رهبران ارکستر در دنیاست و پیش از آمدن به کشور ما همراه با ارکستر فیلارمونیک وین که یکی از برترین ارکسترهای دنیاست، مشغول ضبط برنامه بود و در فاصله‌ای کوتاه به ایران آمد.»
 
«روحانی» همچنین گفت: «ارکستر سمفونیک تهران، سفیران صلح و موسیقی ما در دنیا هستند؛ آن‌هم در شرایطی که مدام از ایران اخبارهای نادرستی به گوش می‌رسد؛ اما برگزاری این برنامه نشان داد که ما هم توانایی فرهنگی داریم و هم امنیت کامل. بسیاری از کشورهای همسایه‌ی ما که هزینه‌های بسیار زیادی برای ارکسترهایشان انجام می‌دهند، فاقد این توانایی‌ها هستند؛ اما من جدای از آن‌که این اتفاق را یک اتفاق بزرگ برای موسیقی ایران می‌دانم؛ بیشتر از این مسأله خوشحال هستم که چهره‌ای جدید از ایران را به نمایش گذاشته می‌شود.»  
 
او همچنین درباره‌ی فستیوال راونا توضیح می‌دهد: «این فستیوال از جمله رویدادهای مهم موسیقی کشور ایتالیا است که ارکسترهای بزرگی در دنیا در آن به اجرای برنامه خواهند پرداخت و برای مخاطبان غیر ایرانی نیز این مسأله که یک ارکستر ایرانی حضور دارد، اتفاق جالب توجهی است. »
تاریخ انتشار : چهارشنبه 14 تیر 1396 - 14:09

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود شهرداد روحانی: حضور و اجرای «موتی» به دیپلماسی فرهنگی کمک می‌کند | موسیقی ما