برنامه یاد بعضی نفرات
 
در دیدار سفیر ایران در ایتالیا با اعضای ارکستر سمفونیک تهران عنوان شد
جهانبخش مظفری: حضور گروه‌های هنری دنیا در ایران نشانه امنیت بالای کشور است
موسیقی‌ما - جهانبخش مظفری، سفیر ایران در ایتالیا، با اشاره به همکاری مشترک ارکستر سمفونیک تهران و ارکستر فستیوال راونای ایتالیا به رهبری ریکاردو موتی گفت: این آغاز یک حرکت بزرگ است. من فکر می کنم وقتی موسیقی سمفونیک ایتالیا وارد ایران شد و سطح هنر و هنرمندان ما را در آنجا دیدند در آینده قطعا شاهد گسترده شدن روابط خواهیم بود. امیدوارم موسیقی و فرهنگ ما در اروپا بیش از پیش مطرح شود و این بهترین وسیله ای است برای معرفی وچهره و غنای فرهنگی ایران در راستای دیپلماسی فرهنگی داریم. این چهره سالها مورد ظلم واقع شده است.

به گزارش«موسیقی ما»، جهانبخش مظفری که در جمع تیم خبری اعزامی جهت پوشش خبری اجرای مشترک ارکستر سمفونیک تهران و راوانا در رم سخن می گفت، با تاکید بر اینکه این موضوع به موسیقی محدود نخواهد شد، اظهار کرد: در ایتالیا افرادی هستند که آمادگی همکاری با ایران را دارند ما باید مدیرانی با جسارت داشته باشیم تا این اقدامات انجام شود. با این اتفاقی که رخ داد سدی شکسته شد و این موضوع باعث می شود با ایتالیایی که مایل است در همه بخش های فرهنگی با ما کار کند، همکاری داشته باشیم. مظفری اضافه کرد: این بستگی به خودمان دارد که چگونه از این فرصت طلایی که در دیپلماسی فرهنگی ما به وجود آمده بهره برداری کنیم. او همچنین گفت: اگر بتوانیم همانطور که ایتالیایی ها فرهنگ خود را به ایران می آورند، فرهنگ خودمان را به کشور آن ها ببریم اصلی تر و زیباتر است ما مشترکات فرهنگی داریم و بر اساس آن ها کار می کنیم در عین اینکه باید فرهنگ خودمان را نیز معرفی کنیم. آن بخش از فرهنگ ما که بکر و زیبا و پسندیده است که برای طرف غربی بسیار هم جذاب خواهد بود و باید در اولویت معرفی قرار بگیرد.

در ادامه اکبر قولی، رابزن فرهنگی ایران در ایتالبا، بیان کرد: این موضوع فقط به موسیقی محدود نخواهد شد ما در ایتالیا سابقه ارتباطی سیاسی و فرهنگی زیادی داریم؛ اما می توان گفت ارتباط ما با این کشور فرهنگ محور است که سابقه ای بالغ بر 500 سال دارد. ایتالیا همانطور که درحوزه اقتصادی شریک تجاری ما است در حوزه فرهنگی نیز هست و ما بیشترین برنامه ها را با این کشور داریم. ما در حوزه های مختلف مانند راه اندازی اتاق ایران، انتشار کتاب، نمایشگاهی و... کارهای بزرگی انجام دادیم.

او با بیان اینکه بهترین نحوه کار فرهنگی با هر کشوری تعامل و رفت و آمد است، ادامه داد: ما وظیفه خود را در اینجا انجام داده ایم و توقع داریم مسئولان حمایت کنند تا بتوانیم از ظرفیت های فرهنگی کشورهای مختلف استفاده کنیم.

در ادامه مظفری درباره تاثیر رفت و آمدهای فرهنگی بر ایران گفت: ایتالیایی ها وقتی وارد ایران می شوند به شدت تحت تاثیر قرار می گیرند و این هیات هم ظاهرا مستثنی نبوده است. و بعد از برگشت به فاصله یک ماه دوباره با خانواده خود به ایران برمی گردند. ما هرچه بیشتر رفت و آمد کنیم واقعیات ایران را بیشتر نشان داده ایم و قطعا نتیجه آن مثبت است.

سپس قولی، اجرای مشترک ارکستر سمفونیک تهران و ارکستر فستیوال راونای ایتالیا را بزرگترین اتفاق در مناسبات فرهنگی دو کشور دانست و گفت: اتفاقی که در تهران افتاد می توان گفت بزرگترین رویداد هنری در مناسبات فرهنگی دو کشور و حتی ایران و اروپا طی 20 سال گذشته است.

او ادامه داد: هنر برای ما یکی از ابزارهای دیپلملسی فرهنگی است.در شرایطی که ایران دائم تحت فشارهای رسانه ای است تا آن را ناامن نشان بدهند و به انزوا بکشانند. هرچقدر من به عنوان بلندگوی نظام در اینجا تبلیغ کنم فایده و تاثیری ندارد هیچ فعالیت تاثیرگذارتری از حضور هنرمندان در کشورها نیست. 160 سفیر فرهنگی به ایتالیا برگشته اند.

رایزن فرهنگی ایران در ایتالیا همچنین درباره اجرای ارکستر ملی ایران در ایتالیا گفت: من برای اجرا و حضور ارکستر ملی ایران در ایتالیا پیگیری خواهم کرد و به شدت برای موسیقی نواحی و ملی ما در ایتالیا علاقه مند وجود دارد.
منبع: 
سایت «موسیقی ما»
تاریخ انتشار : شنبه 17 تیر 1396 - 11:00

دیدگاه‌ها

یکشنبه 18 تیر 1396 - 12:04

کدوم گروه ها رو دقیقا میگه ؟
همین چند هفته پیش مگه به الیاس خواننده ی ترک نبود مگه که مجور کنسرت ندادن ؟

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود جهانبخش مظفری: حضور گروه‌های هنری دنیا در ایران نشانه امنیت بالای کشور است | موسیقی ما