برنامه یاد بعضی نفرات
 
موضع شورا راجع به موسیقی رپ تغییر نکرده است
فرزاد طالبی: هر نمایشی که موسیقی زنده دارد، باید از دفتر موسیقی مجوز بگیرد
موسیقی ما ـ «لامبورگینی» قرار بود به کارگردانی سیامک صفری و با اجرای یک خواننده در پردیس تئاتر «شهرزاد» روی صحنه رود، حالا اما قرار است این اثر از 22 تیرماه با اصلاحاتی در موسیقی‌ روی صحنه برود. اخبار روی صحنه رفتن این نمایش از اوایل تیرماه آغاز شد و این در حالی بود که حضور یک خواننده واکنش‌هایی را به همراه داشت.

پس از اینکه چند روزی از انتشار این خبر گذشت، معلوم شد که نمایش «لامبورگینی» صرفا مجوز اجرای خود را از مرکز هنرهای نمایشی دریافت کرده و بدون توجه به این موضوع که نمایشش دارای محتوای موسیقایی است از دریافت مجوز از دفتر موسیقی خودداری کرده تا این سهل‌انگاری در نهایت به ضرر نمایش تمام شود.

این در حالی است که وقتی یک اثر نمایشی در محتوایش دارای موسیقی زنده باشد، موظف است که نظر شورای موسیقی را نیز جلب کند
.
پس از حواشی که برای این نمایش پیش آمد، مهدی شفیعی (مدیرکل هنرهای نمایشی) در سخنانی مطرح کرد: «درباره حضور این خواننده در نمایش لامبورگینی هیچ گونه محدودیتی به مرکز اعلام نشده و این نمایش تمامی مراحل را به صورت کامل برای اخذ مجوز پشت سر گذاشته است. نام این خواننده هم جزو بازیگران نمایش لامبورگینی به ما اعلام شده و صحبتی از خوانندگی در اثر نیست. بعد از اینکه متوجه شدیم که این بازیگر خواننده بوده با دفتر موسیقی تماس داشتیم و اعلام کردیم که اگر محدودیتی هست اعمال کنند...»

مهدی شفیعی در حالی گفته نام حمید صفت به عنوان بازیگر اعلام شده و در این اثر صحبت از خوانندگی نیست که چهارشنبه هفته گذشته پس از ایجاد حواشی برای «لامبورگینی» عوامل این نمایش، ترانه‌هایی را که قرار است در اجرا روی صحنه بروند را تحویل شورای دفتر موسیقی داده است.

فرزاد طالبی (مدیر کل دفتر موسیقی) نیز در این باره به خبرنگار «موسیقی ما» می‌گوید: «بنده درباره نظر شورای موسیقی در خصوص موسیقی رپ پیش از این هم صحبت کرده‌ام. موضع شورا راجع به این سبک تاکنون تغییر نکرده است. درباره نمایش «لامبورگینی» هم باید بگویم، هرنمایشی که حاوی اجرای موسیقی زنده باشد، باید از دفتر موسیقی مجوز دریافت کند.»

نمایش لامبورگینی احتمالا با خواننده جدید از روز 22 تیر ماه روی صحنه خواهد رفت.
تاریخ انتشار : یکشنبه 18 تیر 1396 - 15:40

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود فرزاد طالبی: هر نمایشی که موسیقی زنده دارد، باید از دفتر موسیقی مجوز بگیرد | موسیقی ما