برنامه یاد بعضی نفرات
 
رحمان موزیسین مسلمان در گفت‌وگو با رویترز:
اسلام باعث موفقیتم در گرفتن اسکار و گِرَمی موسیقی شد
موسیقی ما - «ای. آر. رحمان» موزیسین مسلمان هندی برنده جایزه اسکار بهترین موسیقی و برنده جایزه موسیقی گِرَمی در گفتگو با رویترز پایبندی‌اش به دین اسلام را باعث موفقیت جهانی خود می‌داند. ای آر رحمان را با عنوان «موتزارت شهر مدرَس» هند می‌شناسند. رحمان برنده اسکار موسیقی فیلم و نیز جایزه موسیقی گرمی ۲۵امین سال فعالیتش در صنعت موسیقی را جشن می‌گیرد. این آهنگساز ۱۶۰ تراک صوتی برای فیلم را در کارنامه خود دارد و می‌گوید هنوز کارهای بسیاری مانده که انجام دهم.

 رحمان می‌گوید: «فکر می‌کنم امسال برایم خیلی خاص باشد زیرا همه برای ۲۵ سالگی فعالیت موسیقایی من گردهم آمده‌اند هرچند من خیلی احساس جوانی می‌کنم و خیلی کار‌ها برای انجام دارم».

رحمان در ۲۰ سالگی به اسلام گروید و موفقیت‌های هنری خود را مدیون دین مبین اسلام می‌داند. این هنرمند و آهنگساز جهانی ۵۰ ساله است و در زمینه مذهبی و موسیقی بسیار فعال است.

رحمان در ادامه در مورد زندگی هنری اسلامی خود می‌گوید: «هرکسی که می‌آید و زندگی ساده و بی‌تکلف من را می‌بیند این باعث می‌شود که محکمتر و با ثبات‌تر باشم و از فراز و فرود‌ها نهراسم، چه خوب و چه بد و چه شهرت و احترام و چه تحقیر من‌‌ همان هستم و متزلزل نخواهم شد».

آی آر رحمان در حال حاضر در لندن به‌سر می‌برد و شنبه آینده نیز در آرنا به اجرای برنامه خواهد پرداخت.

ای. آر. رحمان یا الله رک‌ها رحمان زادهٔ ۶ ژانویه ۱۹۶۶ تهیه‌کننده موسیقی، آهنگساز فیلم، موسیقیدان، و خوانندهٔ سر‌شناس هندی است. والدینش که هندو مسلک بودند، نام او را در شناسنامه دیلیپ کومار نهادند. وی در سنین جوانی از آئین هندوئیسم به دین اسلام گروید و نام خود را به «الله رک‌ها رحمان» بمعنی (در امان خدا) تغییر داد. او فعالیت حرفه‌ای خود در زمینهٔ آهنگسازی فیلم را در دهه ۱۹۹۰ میلادی آغاز کرد است

نتیجهٔ بیش از ده سال فعالیت مداوم در صنعت فیلم سازی هند و جهان برای‌ای. آر. رحمان فروش بیش از صد میلیون نسخه موسیقی فیلم و بیش از دویست میلیون کاست از آثار او است که او را در زمره پرفروش‌ترین هنرمندان موسیقی جهان قرار می‌دهد. مجلهٔ تایم در سال ۲۰۰۹ رحمان را در لیست تایم ۱۰۰ به عنوان یکی از صد فرد تأثیرگذار در جهان معرفی کرده‌است.

ای. آر. رحمان برنده جوایز بسیاری از جمله سیزده جوایز فیلم فیر، چهار جایزه ملی فیلم هند، یک جایزه بفتا، یک جایزه گلدن گلوب و دو جایزه اسکار و یک جایزه گِرَمی شده است.

درسال ۲۰۰۶ او جایزهٔ را از دانشگاه استانفورد بدلیلِ اجرای بهترینِ موسیقی درسطحِ جهان دریافت کرد.

رحمان همچنین موسیقی فیلم اخیر مجید مجیدی کارگردان ایرانی با نام «محمد رسول‌الله» را ساخته است.
منبع: 
خبرگزاری فارس
تاریخ انتشار : یکشنبه 18 تیر 1396 - 15:18

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود اسلام باعث موفقیتم در گرفتن اسکار و گِرَمی موسیقی شد | موسیقی ما