برنامه یاد بعضی نفرات
 
در تالار اصلی فرهنگسرای ارسباران تهران
یازدهمین نشست آیین آواز با حضور حسام‌الدین سراج برگزار شد
موسیقی ما- یازدهمین نشست تخصصی آموزشی «آیین آواز» سه شنبه ۱۷ تیرماه با سخنرانی حسام الدین سراج خواننده موسیقی ایرانی و اجرای تعدادی از هنرمندان پیشکسوت و جوان موسیقی کشورمان در تالار اصلی فرهنگسرای ارسباران تهران برگزار شد. این در حالی است که اجرای از قبل پیش بینی نشده قاسم رفعتی از استادان آواز ایران با همراهی شهرام میرجلالی  یکی از جالب توجه ترین بخش های برنامه شب گذشته بود.

حسام الدین سراج هم که برای سخنرانی با موضوع «زیبایی شناسی آواز ایران» در این نشست حضور یافته بود ضمن اشاره به مبحث «فونیتک و آواشناسی در آواز» با بیان مثال‌هایی ادای درست تک تک حروف کلمات شعر در آواز را جزئی بسیار مهم از هنر خوانندگی دانست. وی همچنین به رسم معمول در سلسله نشست‌های آیین آواز برخی صحبت‌هایش را با مثال‌های کوتاه و البته گویای آوازی همراه کرد و حین صحبت به خواندن و اجرای عملی این مثال‌ها پرداخت. شهرام میرجلالی تارنواز شناخته شده موسیقی کشورمان هم در بخش مبحث فنی و تئوریک برخی پارامترهای مؤثر در آواز ایرانی را برشمرد و به توضیح آنها پرداخت.

اجرای شهاب الدین قلم نویس از شاگردان حسام الدین سراج در مایه دشتی با نوازندگی سنتور بهزاد شایان فر و نوازندگی تمبک مهدی قاسمی، اجرای سلیمان رضایی با همراهی امیر متولی نوازنده سه تار در دستگاه راست پنجگاه و اجرای حسام الدین سراج با همراهی تار شهرام میر جلالی بخش های دیگر این نشست را تشکیل می داد.

علی شیرازی کارشناس مجری نشست تخصصی آموزشی «آیین آواز» هم در پایان برنامه علام کرد دوازدهمین نشست «آیین آواز» ساعت ۱۸ سه‌شنبه ۲۴ مردادماه در فرهنگسرای ارسباران برگزار خواهد شد.
تاریخ انتشار : چهارشنبه 28 تیر 1396 - 16:53

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود یازدهمین نشست آیین آواز با حضور حسام‌الدین سراج برگزار شد | موسیقی ما