برنامه یاد بعضی نفرات
 
مهمانان ویژه بیستمین شب آواز ایرانی مشخص شدند
اجرای هادی منتظری و حسین علیشاپور در شب آواز ایرانی
موسیقی ما - هادی منتظری (نوازنده نامی کمانچه) و حسین علیشاپور (خواننده)، شنبه ۳۱ تیرماه در بیستمین شب آواز ایرانی به اجرای برنامه خواهند پرداخت.  بیستمین شب آواز ایرانی، شنبه، ۳۱ تیرماه، با حضور استادان و هنرمندان عرصه آواز و موسیقی ایرانی، ساعت ۱۸ در تالار سوره حوزه هنری برگزار می‌شود، که در این برنامه، هادی منتظری و حسین علیشاپور به اجرای برنامه می‌پردازند.

هادی منتظری دارای نشان درجه یک هنری از وزارت فرهنگ و ارشاد است. وی فراگیری موسیقی را نزد محمود مرآتی آغاز کرد و پس از آشنایی با محمدرضا لطفی و به پیشنهاد او، در کنار نواختن ویلون، کمانچه نوازی را نیز فرا گرفت. منتظری از وجود استادان بزرگی چون نورعلی خان برومند، جواد معروفی، مهدی برکشلی، محمدتقی مسعودیه، احمد پژمان، علی تجویدی، داریوش صفوت، محمدرضا لطفی و علی اصغر بهاری بهره برده است.

این نوازنده نامدار کمانچه همچنین با خوانندگانی نامی چون محمدرضا شجریان، علیرضا افتخاری، شهرام ناظری، عبدالحسین مختاباد و صدیق تعریف همکاری داشته است.

حسین علیشاپور، ردیف موسیقی آوازی را نزد صدیف تعریف فرا گرفت. سپس به محضر زنده یاد استاد سید نورالدین رضوی سروستانی راه یافت و به تکمیل آموخته‌های خود در زمینه ردیف موسیقی پرداخت. او در ادامه مسیر هنری خود، نزد استادانی چون منوچهر همایون‌پور، حسین عمومی و محسن کرامتی کسب فیض کرده است. او در این برنامه به همراه استاد هادی منتظری (نوازنده کمانچه) به اجرای آواز خواهد پرداخت.

از بخش‌های دیگر بیستمین شب آواز ایرانی، می‌توان به اجرای آواز علی اصغر فروزانفر به همراه محمود نوذری (نوازنده سنتور) در مایه بیات ترک با استفاده از اشعار رهی معیری اشاره کرد.

علی اصغر فروزانفر متولد ۱۳۵۷ شهر کرج آواز را زیر نظر اساتیدی چون ملک بابایی، صدیق تعریف، علی رستمیان، حمیدرضا نوربخش آغاز کرده است و از محضر استاد شجریان نیز در ورک شاپ آواز در تالار رودکی بهره برده است. وی آموخته‌های خود را زیر نظر استاد محمدرضا لطفی در نوازندگی تار و آواز با شرکت در کلاسهای تحلیل ردیف و تلفیق شعر و موسیقی تکمیل کرده است. کسب رتبه بر‌تر موسیقی دانشجویی کشوری در سال ۱۳۷۸، همکاری با صدا و سیمای البرز از سال ۸۸ تا ۹۵ و اجرای کنسرتهایی به همراه گروه‌های نی داوود، نغمه، جلوه و سارنگ از جمله فعالیت‌های مهم هنری فروزانفر به شمار می‌آید.

محمود نوذری متولد ۱۳۶۱ شهر تهران، نیز نزد اساتیدی چون پشنگ کامکار و اردوان کامکار نوازندگی را آموخته است. از جمله فعالیت‌های هنری نوذری می‌توان به نوازندگی در ارکس‌تر جوانان وزیری به سرپرستی استاد کیوان ساکت ۷۸ تا ۸۱، گروه مستان و همای از ۸۶ تا کنون، گروه تال و استاد فرج علیپور از ۹۵ تا کنون، اجرای اپرای «موسی و شبان» در تالار والت دیزنی به همراه ارکس‌تر لس انجلس به رهبری شهرداد روحانی، اجرای اپرای عشق و عقل و آدمی در بلژیک آلمان انگلیس با ارکس‌تر بلژیک به رهبری وال‌تر پروست وکسب سه مقام اول و دو مقام دوم در جشنواره موسیقی جوان در سال‌های ۷۴ تا ۸۰ اشاره کرد.

در این نشست ماهانه که با هدف تجلیل از پیش‌کسوتان آواز ایرانی، کشف و معرفی چهره‌های جدید شکل گرفته است؛ هنرمندان دیگری نیز اجرا خواهند داشت که علاقه مندان برای اطلاع از سایر بخش‌های برنامه می‌توانند‌ به اخبار تکمیلی در وب‌سایت مرکز موسیقی حوزه هنری به نشانی www. musicenter.ir مراجعه کنند.

گفتنی است علاقه‌مندان برای تماشای برخط بیستمین شب آواز ایرانی می‌توانند‌ به وب‌سایت موسسه حام به نشانی www.e-haam.ir مراجعه کنند.

بیستمین شب آواز ایرانی به همت مرکز موسیقی و موسسه فرهنگی هنری سپهر سوره هنر شنبه ۳۱ تیر‌ماه ساعت ۱۸ در تالار «سوره» حوزه هنری واقع در خیابان سمیه نرسیده به حافظ برگزار می‌شود. ورود برای عموم علاقه‌مندان آزاد است.
تاریخ انتشار : پنجشنبه 29 تیر 1396 - 00:59

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود اجرای هادی منتظری و حسین علیشاپور در شب آواز ایرانی | موسیقی ما