برنامه یاد بعضی نفرات
 
25 گروه موسیقی در جشنواره آواها و نواها حضور دارند
موسیقی ما - محمد حسین اسماعیلی اظهار کرد: جلسه هیات انتخاب و داوری دومین جشنواره ملی آواها و نواهای رضوی، گروه های حاضر در جشنواره را انتخاب کرده اند.
وی گفت: چهار گروه در نواهای آئینی (پاپ)، پنج گروه در بخش رقابتی آواهای رضوی( کُرال و آکاپلا)، سه گروه نواهای رضوی (ردیف دستگاهی) و 13 گروه در بخش غیر رقابتی حضور خواهند داشت.
اسماعیلی با بیان اینکه در بخش نماهنگ نیز یک کار برگزیده برای اجرا انتخاب شده است، گفت: در بخش رقابتی، آواهای رضوی (کرال و آکاپلا) اثر منظومه از استان قم، «خورشید هشتم» از خراسان رضوی، «امام رضا (ع)» از استان کرمان، «تمنا» از استان تهران، «گوهر خراسان» از استان تهران در جشنواره حضور دارند.
وی یادآور شد: گروه قاصدک از تهران-ورامین، کرامت از استان اصفهان- شهر اصفهان و چکاوک از استان خوزستان- شهر دزفول در بخش نواهای رضوی (ردیف دستگاهی) در جشنواره حضور خواهند داشت.
معاون هنری-سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد تهران اظهار کرد: در بخش نواهای آئینی (پاپ) گروه «پناهم بده» از استان تهران، گروه «غریب آشنا» از استان خراسان رضوی- شهر مشهد، «حضرت جان » از استان مرکزی- شهردلیجان و «امام رضا» از استان فارس- شهر شیراز در جشنواره حضور دارند.
وی همچنین یادآور شد: نماهنگ «مُلک رضا» از استان تهران در جشنواره حضور دارد.
وی با اشاره به حضور 13 گروه در بخش غیر رقابتی آواها و نواهای بومی ایران(نواحی) عنوان کرد: گروه «کلپوران»، از سیستان و بلوچستان- شهر سراوان، «میسان» ازخوزستان- شهر اهواز، «آوای چنگ» از استان کرمان- شهر منوجان، تکنوازی غفور محمد زاده از استان خراسان رضوی- شهر تربت جام، تکنوازی «ندای جام» از خراسان رضوی - شهر تربت جام و تکنوازی «عزیز تنها» از خراسان رضوی- شهر تربت جام در این بخش حضور دارند.
وی از گروه های «جولان» از خراسان شمالی-شهر شیروان، تکنوازی حسین ولی نژاد از خراسان شمالی- شهر شیروان، گروه «سحری» از لرستان - شهر کوهدشت، «وانو» از لرستان - شهر کوهدشت، «سیف الدین» از مازندران- شهر ساری، «آما» از استان کردستان- شهر روانسر و «عاشیقلار» از آذربایجان شرقی - شهر شبستر به عنوان دیگر گروه های بخش غیر رقابتی یاد کرد.
هیات انتخاب و داوری جشنواره آواها و نواهای رضوی را احمد صدری، تقی ضرابی، حمید عسگری، حسام الدین سراج و حسین دی پیر برعهده دارند.
اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در پانزدهمین جشنواره فرهنگی و هنری امام رضا (ع) میزبان برگزاری دومین جشنواره آواها و نواهای رضوی است؛ این جشنواره در روزهای 5 و 6 و 8 مرداد ماه برگزار می شود.
منبع: 
خبرگزاری ایرنا
تاریخ انتشار : پنجشنبه 29 تیر 1396 - 01:44

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود 25 گروه موسیقی در جشنواره آواها و نواها حضور دارند | موسیقی ما