برنامه یاد بعضی نفرات
 
در سیزدهمین دور این برنامه
محمد ملاآقایی میهمان «آیین آواز» می‌شود
موسیقی ما - «محمد ملاآقایی» خواننده و مدرس پیشکسوت موسیقی ایرانی به عنوان میهمان ویژه در سیزدهمین ویژه‌برنامه «آیین آواز» حضور پیدا می‌کند.
 
در سیزدهمین نشست آیین آواز که از ساعت ۱۸ سه‌شنبه ۲۱ شهریور در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود، محمد ملاآقایی در دو نوبت به اجرای آواز می‌پردازد که در بخش نخست، آوازی در ماهور به همراه رضا جمشیدیان (نوازنده نی) با حال و هوای موسیقی دستگاهی و ردیفی و در بخشی دیگر نیز تصنیفی در حال و هوای لُری به همراه مختار فلاحی (نوازنده کمانچه و ویلن) اجرا می‌شود.
 
«محمد ملاآقایی» از نوجوانی در زادگاهش آموختن آواز را شروع کرد. پس از اخذ دیپلم، با قبولی در رشته تاریخ و جامعه‌شناسی دانشگاه اصفهان در محیطی مساعد قرار گرفت و همزمان تحصیل از محضر استادانی چون حسن کسایی، یاوری، ساغری و در شیراز هم از محضر استاد رضوی سروستانی کسب فیض کرد. این هنرمند پس از فارغ‌التحصیلی برای تکمیل اندوخته‌های موسیقایی خود به تهران آمد و نزد استاد ناصح‌پور سه دوره ردیف آوازی را گذراند و به کسب مدرک عالی ردیف از طرف استادش نائل شد. او همچنین از راهنمایی‌های استادانی چون اصغر بهاری و منوچهر همایون‌پور نیز بهره‌مند شد.
 
ملاآقایی طی سال‌های اخیر ضمن حضور در کنسرت‌های متعدد داخلی و خارجی، با مجید درخشانی، همایون خرم و حسین پرنیا نیز همکاری داشته و آثاری را ضبط کرده است. این خواننده علاوه بر آواز دستگاهی در زمینه موسیقی محلی لرستان هم پژوهش کرده و مقامات و تکنیک‌های خاص این موسیقی را به خوبی اجرا می‌کند. او در این زمینه از راهنمایی‌های استادانی چون درویش رضا منظمی، علی‌اکبر شکارچی و مرحوم رضا سقایی بهرمند بوده است.
 
تاریخ انتشار : شنبه 11 شهریور 1396 - 14:06

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود محمد ملاآقایی میهمان «آیین آواز» می‌شود | موسیقی ما