برنامه یاد بعضی نفرات
 
با اشعاری از مولانا
آلبوم «ساز و سماع» اثر «حمیدرضا خجندی» منتشر می‌شود
موسیقی‌ما – هنرمند قدیمی و سرشناس حوزه موسیقی از انتشار آلبوم جدیدش در قالبی جدید و با اشعار حضرت مولانا خبر داد.

به گزارش «موسیقی‌ما»، حمیدرضا خجندی آلبوم جدید خود به نام «ساز و سماع» را پس از اخذ تمام مجوزهای لازم روانه بازار موسیقی کشور خواهد کرد.

اشعار اين آلبوم که فضایی عرفانى - تلفيقى دارد از سورده های حضرت مولانا انتخاب شده است. خجندی در آذر ماه سال ١٣٩٥ به همراه گروه تنبورنوازان بيستون به سرپرستى (بهزاد مرادى) اين رپرتوار را بصورت زنده در فستيوال جهانى حضرت مولانا در تالار عزيزيه شهر قونيه بر روى صحنه بُرد كه مورد استقبال و توجه دوست داران موسيقى عرفانى از اقصى نقاط جهان قرار گرفت.

همكاران حميد رضا خجندى در اين رپرتوار عبارتند بودند از:«ابراهيم جوان ، بهزاد مرادى ، جهانگير جمشيدى ، احسان انصارى ، غلامرضا حسينى و مبينا مرادى». آهنگسازى و تنظيم موسيقى تمام قطعات اين آلبوم توسط خود حمیدرضا خجندی صورت گرفته و در سازبندى اين قطعات از تنبور به شيوه‌اى نوين استفاده شده است و اين ساز با ديگر سازهاى عرفانى ايران و هچنين سازهاى عرفانى كشورهايى چون تركيه، هند، يونان، مصر و سازهاى كوبه‌اى كشورهاى آفريقايى تركيب شده است.

تک آهنگ و موزیک ویدئوی «سلطان منى» يكى از قطعات اين آلبوم است كه بمناسبت هشتصد و دهمين سالروز تولد حضرت مولانا به كارگردانى هادى رستميان تهيه و ﺗﻮليد شده است و در ادامه می توانید آنرا در تماشاخانه سایت «موسیقی ما» ببینیدو دانلود کنید.

حميد رضا خجندى در گفتگو با سایت «موسیقی ما» گفت: «قرار است به همراه گروهم طبق دعوت رسمى دست اندركاران فستيوال جهانى رومى در اواخر ماه سپتامبر بار ديگر در كشور (لاتويا) رپرتوار ساز و سماع را بر روى صحنه ببریم. اين پروژه‌ى عرفانى با توجه به دعوتنامه‌هاى دريافت شده، سال جارى در كشورهاى مختلفى اجرا خواهد شود.»

حميد رضا خجندى از ﺗﻮليد ويديوى جديدش كه قرار است با همكارى هليا بنده انجام شود نيز خبر داد.

 تک آهنگ و موزیک ویدئوی «سلطان منی» را در تماشاخانه سایت «موسیقی ما» بشنوید، ببینید و دانلود کنید.
منبع: 
اختصاصی سایت «موسیقی ما»
تاریخ انتشار : دوشنبه 27 شهریور 1396 - 11:09

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود آلبوم «ساز و سماع» اثر «حمیدرضا خجندی» منتشر می‌شود | موسیقی ما