برنامه یاد بعضی نفرات
 
پس از پخش نشدن تیتراژ سریال «هاتف» و در گفتگو با «موسیقی ما» عنوان شد
محمد اصفهانی: از جانب ما هیچ بدعهدی در کار نبوده است
موسیقی ما هفته گذشته از سوی روابط عمومی شبکه اول سیما خبر اجرای تیتراژ سریال «هاتف» توسط دکتر «محمد اصفهانی» اعلام شد. در ادامه پخش این سریال مناسبتی ویژه ماه محرم آغاز شد ولی خبری از صدای این خواننده باسابقه نبود. حتی در تیتراژ سریال هم نام دکتر محمد اصفهانی به عنوان خواننده درج می‌شد ولی همین عدم پخش قطعه او باعث ایجاد حواشی گوناگونی شد. سرانجام روز گذشته و در تماس خبرنگار ما با این خواننده مشخص شد که دلیل عدم پخش تیتراژ سریال هاتف هیچکدام از شایعات فضای مجازی نیست. دکتر محمد اصفهانی در گفتگوی اختصاصی با «موسیقی ما»، عمل نکردن عوامل سریال هاتف به تعهدات خود را دلیل این اتفاق اعلام کرد. این گفتگو را در ادامه می‌خوانید:
 
  • * تقریباً نیمی از این سریال پخش شده اما هنوز تیتراژ شما پخش نشده است. دلیلش چیست و چه اتفاقاتی رخ داده است؟
با سلام. از طریق آقای آرمان موسی‌پور، آهنگساز متن سریال هاتف، مطلع شدم که دوستان قصد ارائه پیشنهاد جهت اجرای تیتراژ این مجموعه را به من دارند. لذا با تهیه‌کننده، کارگردان و یکی از مدیران ارشد سیما فیلم درباره اصول اجرای این کار صحبت و توافق کردم. در آن ایام تنها حدود چهار پنج  روز به شروع سریال زمان داشتیم و آقای موسی‌پور درگیر نوشتن و ضبط موسیقی متن بود. به همراه ایشان و تهیه‌کننده سریال جلسه‌ای داشتیم و به این نتیجه رسیدیم که توسط یک اکیپ جداگانه تیتراژ را کار کنیم. زمانی که این توافق انجام شد، همکاری من با آقای علیرضا افکاری شکل گرفت و روی غزلی از مرحوم حسین منزوی اثری را تولید کردیم که به زعم خودمان کار زیبایی هم شد. وقتی می‌خواستیم از طریق اینستاگرام، دموی آن را ارائه کنیم یقین داشتیم به زودی قطعه روی آنتن خواهد رفت. اما باز هم با تهیه‌کننده این مجموعه هماهنگ کردم که آیا می‌توانیم این کار را روی اینستاگرام بگذاریم یا شما تمایل دارید مردم برای اولین‌بار آن را از طریق آنتن صدا و سیما بشنوند؟ ایشان استقبال کرد و گفت موافقم و خیلی هم خوب است. اما متأسفانه قول و قراری که در ابتدا گذاشته بودیم توسط تهیه‌کننده عملی نشد. به همین دلیل ما هم نتوانستیم اثر را به آنها تحویل دهیم. خدمت مخاطبان عزیزی که کارهای من را پیگیری می‌کنند باید اعلام کنم که از جانب ما هیچ بدعهدی درکار نبوده  و کار به موقع آماده شد اما طرف مقابل به خاطر مشکلات مالی که داشت نتوانست علیرغم میلش به تعهدات خود عمل کند. این اثر، خوشبختانه کارخوبی شده و تصمیم داریم که آن را در آلبوم به گوش مخاطبان برسانیم.
 
  • *با توجه به شرایط مالی سازمان صدا و سیما، عوامل سریال هاتف از قبل برنامه‌ریزی نسبت به مقوله اجرای تیتراژ نکرده بودند؟ و آیا به شما بابت انجام تعهداتشان اطمینان نداده بودند؟
ما در مورد تمام مسائل صحبت کرده بودیم و همه چیز را خیلی شفاف در جلسه‌ای که داشتیم عنوان کردیم. به ما اطمینان کامل دادند و حتی بعداً  گفتند که سیمافیلم شخصاً پشتیبان این کار است و همه چیز را تأمین می‌کند و جای هیچ نگرانی نیست. من هم واقعا هیچ ابزاری برای الزام بیشتر طرف قراردادم نداشتم و این اولین باری است که چنین اتفاقی برایم افتاده ولی متأسفانه شد و با حیرت شاهدش بودیم که اسم من را در تیتراژ سریال زدند و روابط عمومی شبکه اول سیما هم من را رسماً به عنوان خواننده تیتراژ هاتف اعلام کرد. صدا و سیما و تهیه‌کنندگانش قبلاً یکی از امن‌ترین‌ها در ایفای تعهداتشان بودند اما متأسفانه بی اعتمادی نسبت به شرایط مالی این رسانه روز به روز در حال گسترش است. از مدیران این رسانه می‌خواهم جلوی چنین اتفاقاتی را بگیرند چون این مساله‌ی مهم هزینه‌های زیادی را در دراز مدت به آنها تحمیل خواهد کرد که طلیعه آن را هم اکنون نیز شاهد هستیم. الان بااین حواشی؛ اعتبار کاری من هم زیر سوال رفته و باید برای پرسشگران و مخاطبانم ابهامات به وجود آمده را روشن کنم. تکرار چنین اتفاقاتی ضررهای غیرقابل جبرانی برای رسانه خواهد داشت که فکر می‌کنم به دلیل برخورداری از بودجه دولتی و عدم حضور در دایره رقابت و هماوردی ظاهراً برایشان اهمیتی هم ندارد ولی قطعا امنیت و آسایش کاری را از کسانی که قرار است با صدا و سیما همکاری کنند سلب می کند. البته ضمن انتقاد از چنین مواردی نباید حرف ناحق بزنیم یا متشبث به دروغ و تهمت نسبت به این رسانه شویم چیزی که در این روزها و در ماجرای حاشیه‌دار تیتراژ سریال هاتف؛ متاسفانه زیاد به چشم خورد.
 
  • *همین عدم پخش تیتراژ باعث ایجاد شایعاتی از جمله ممنوع الکاری شما در صدا و سیما در فضای مجازی شده بود. پس این موضوعات از اساس کذب است؟
بله این حرف‌ها درست نیست. ما هیچ موردی برای عدم پخش این کار نداشتیم. تنها مورد همان بود که عرض کردم و به قول و قرارهایی مربوط بود که عملی نشد.
 
  • * مدت‌ها است که تک‌آهنگی منتشر نکرده‌اید. قصد ندارید این کار را به عنوان تک‌آهنگ به مخاطبان ارائه کنید؟
بعید می‌دانم. تمام انرژی این روزهای من معطوف به تولید آلبوم است و نمی‌خواهم با تک آهنگ، مجموعه در دست تولید را پاره پاره کنم. قصد دارم آلبومی را که مدت‌ها است مشغول کار روی آن هستم ارائه کنم تا مرجعی برای کارهایی که می کنم وجود داشته باشد. در حال حاضر تک آهنگ‌هایی که منتشر می‌شوند با کیفیت‌های مختلف در فضای مجازی و... به گوش می‌رسند و اشخاصی بدون اجازه و فاقد صلاحیت‌های لازم هم هستند که حجم و کیفیت کارها را تغییر می‌دهند. اما اگر یک آلبوم با کیفیت استانداردی ارائه کنید، یک مرجع دارد و هر ورژن از آن که در فضای مجازی ارائه شود باز هم قابل ارجاع به همان مرجع است. من ترجیح می‌دهم برای حفظ کیفیت کارها و شناسنامه‌دار بودنشان آنها را در قالب یک مجموعه ارائه کنم. این را هم می‌پذیرم که فاصله بین آلبوم‌هایم زیاد شده است ولی انتشار آلبوم جدید انشاءالله متقارن با آغاز دوره کاری منظم‌تری از من خواهد بود چون همه زمینه سازی‌ها برای انتشار کارهای جدید انجام شده و از لحاظ قطعات هم غنی هستیم. پس کاملاً ممکن است که از این به بعد فاصله بین آلبوم‌های من کمتر باشد و طبق برنامه مدون کارها را تقدیم مخاطبان کنیم.
 
  • * زمان خاصی برای انتشار آلبوم جدید اعلام نمی‌کنید؟
نه؛ چون از وعده دادن پرهیز می‌کنم. برخی از قطعات آلبوم را عوض کرده‌ایم و کارها دستخوش تغییراتی شده‌اند. ما گاهی به یک مجموعه برای ارائه  می‌رسیم ولی ناگهان یک کار جدید برایمان می‌آید که از قطعات موجود در مجموعه مدنظر قوی‌تر است. به همین دلیل آن کار جایگزین می‌شود. این اتفاقات، تقویم کاری ما را خیلی جا به جا نمی‌کند و فرمت آلبوم تقریباً مشخص است. عدم اعلام تاریخ انتشار را به عنوان یک سوپاپ اطمینان در نظر می‌گیرم تا آن مجموعه‌ای که تقدیم مخاطبان می‌کنم من را هم از نظر روحی اغنا کرده باشد. برای کسی که در شرایط  و کارنامه کاری بنده باشد، کیفیت آلبوم بسیار حساس و تعیین‌کننده است. به همین دلیل بیشتر از سایر دوستان انرژی صرف می‌کنم. اما اگر یخ این کار شکسته شود، ما برای آلبوم‌های بعدی توقف زیاد نخواهیم داشت و بلافاصله کارهای بعدی را آغاز می‌کنیم.
منبع: 
اختصاصی موسیقی ما
تاریخ انتشار : یکشنبه 23 مهر 1396 - 12:12

دیدگاه‌ها

شنبه 22 مهر 1396 - 11:56

به به استاد اصفهانی

شنبه 22 مهر 1396 - 13:56

صداشون واقعا فوق العادست

یکشنبه 23 مهر 1396 - 12:04

عااااااااااااااااااالی هست استاد، بی صبرانه منتظر آلبوم جدید شما هستم

یکشنبه 23 مهر 1396 - 12:45

بهترین خواننده ایران

دوشنبه 24 مهر 1396 - 08:23

سلطان تحریر

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود محمد اصفهانی: از جانب ما هیچ بدعهدی در کار نبوده است | موسیقی ما