برنامه یاد بعضی نفرات
 
این خواننده و آهنگساز در گفتگو با «موسیقی ما» اعلام کرد
فربد یزدانفر: قطعه خورشید همیشه از بهترین کارهای من است
موسیقی ما دوشنبه پانزدهم آبان جدیدترین تک‌آهنگ «فربد یزدانفر» به مناسبت روزهای اربعین حضرت سیدالشهدا(ع) منتشر شد. این اثر به نام «خورشید همیشه» تیتراژ تئاتر «خورشیدهای همیشه» به کارگردانی بهاره رهنما بود که در ماه‌های مهر و آبان امسال روی صحنه رفت. با فربد یزدانفر درباره این موضوع غیبت چند ماهه‌اش از کنسرت‌ها گپ زدیم که در ادامه می‌خوانید:
 
فربد یزدانفر ابتدا درباره انتشار این قطعه گفت:«تصمیم گرفتم تا در روز دوشنبه و پیش از اربعین امام حسین(ع) این قطعه را منتشر کنم. دلیل عدم انتشار این قطعه در زمان اجرای تئاتر «خورشیدهای همیشه» هم این بود که دو یا سه روز پیش از محرم به ما پیشنهاد آن پروژه را دادند و این کار هم متناسب با همان فضای محرم و عاشورا بود. پس از دهه اول محرم حس کردم که فضای سوگواری و عزای امام حسین(ع) در جامعه تا حدی کم شده است. به همین دلیل تصمیم گرفتیم در ایامی که مردم عازم پیاده‌روی اربعین هستند این کار را منتشر کنیم. در بخشی از شعر کار هم به پای پیاده اشاره شده است. قطعه خورشید همیشه از بهترین کارهای من است و امیدوارم با استقبال مخاطبان مواجه شود.»
 
او سپس درباره همکاری‌های اخیر و عدم حضورش روی صحنه کنسرت‌ها طی ماه‌های اخیر هم اعلام کرد:«دو هفته پیش قطعه‌ای با تنظیم من و صدای علی لهراسبی منتشر شد که «غیرممکن» نام داشت. یکی دو قطعه با غلامرضا صنعتگر دارم اما ایشان کسالت دارند و مشغول درمان هستند و امیدوارم هرچه سریعتر حالشان بهتر شود. چند قطعه دیگر هم در دست تولید دارم که به زودی جئزیاتشان را اعلام می‌کنم. در زمینه کنسرت‌ها هم فعلاً قصد رهبری ارکستر ندارم. با گسترش نرم‌افزارها دیگر خیلی‌ها مدعی رهبری ارکستر هستند و عملاً در 5/99 درصد کنسرت‌ها کارهای پلی‌بک می‌شنویم. یکی از نوازندگان بزرگ یک مرتبه به تمرین یکی از ارکسترهای من آمد و گفت این پارت که تو نوشتی را ضبط کنیم و روی صحنه پخش کن و من فقط ادای اجرای این کار را در می‌آوریم. چنین اتفاقاتی با روحیات من سازگار نیست و در حال حاضر می‌خواهم با دقت روی پیشنهاداتی که دارم فکر کنم تا با یک خواننده خوب همکاری کنم. یک مقدار از این فضا خسته شده‌ام و دوست دارم بازگشتم به صحنه با اتفاقات خوب باشد.»
 
یزدانفر سپس چنین دیدگاهی درباره سایت «موسیقی ما» داشت:«زیاد گفتن راجع به سایت «موسیقی ما» اشتباه است چون آنقدر پرآوازه و مطرح است که نیاز به توضیحات من ندارد. اما این رسانه توانسته فضایی ایجاد کند که هنرمندان بتوانند کارشان را در سطح خوبی ارائه کنند. همین که اعضای این رسانه اخبار هنرمندان را پیگیری می‌کنند و به گوش مخاطبان می‌رسانند بسیار خوب است. متأسفانه مردم با نوازندگان و آهنگسازان و تنظیم‌کننده‌ها و کلاً افرادی غیر از خواننده آشنا نیستند. مخاطبان هم اغلب، موسیقی پاپ را پیگیری می‌کنند و این سبک هم خواننده‌سالار است. یک مرتبه به خاطر دارم که قرار بود در کنسرتی ما ابتدا چند قطعه بی‌کلام روی صحنه بنوازیم و سپس خواننده وارد شود. یک آقا کنار صحنه به من گفت موسیقی شما شروع نمی‌شود؟! به او گفتم موسیقی ما شروع نمی‌شود و رفته‌اند موسیقی را از سر خیابان بیاورند! تلاش سایت «موسیقی ما» برای معرفی همه فعالان این حوزه قابل ستایش است.»
 
این آهنگساز و تنظیم‌کننده نهایتاً درباره جشن سالانه «موسیقی ما» گفت:«در سه دوره گذشته این جشن من را دعوت کردید اما بنا به دلایلی موفق به حضور نشدم. البته اعتقاد دارم که اهالی موسیقی برای حضور در جشن سالانه «موسیقی ما» نیاز به کارت دعوت ندارند چون گردهمایی همه اهالی موسیقی است. من یک عضو کوچک این خانواده هستم ولی در اخبار دیدم که این جشن یک اتفاق بزرگ و خوب بود. فکر می‌کنم ما تنها شغلی هستیم که صنف نداریم و حرکت جشن «موسیقی ما» می‌تواند به تشکیل چنین صنفی منجر شود. از سوی دیگر حضور بزرگان سبک‌های مختلف و اجراهای زنده‌ای توسط هنرمندانی نظیر علیرضا قربانی که به معنای واقعی هنرمند هستند برایم جذاب بود. شنیدم که امسال این برنامه در برج میلاد است و مطمئن هستم با شکوه بیشتری برگزار خواهد شد. البته نمی‌خواهم تالار وحدت را زیر سوال ببرم چون این سوال بخشی از قدمت هنر و موسیقی ایران است.»
منبع: 
اختصاصی موسیقی ما
تاریخ انتشار : چهارشنبه 17 آبان 1396 - 09:26

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود فربد یزدانفر: قطعه خورشید همیشه از بهترین کارهای من است | موسیقی ما