برنامه یاد بعضی نفرات
 
اهالی موسیقی برای زلزله زدگان در فرهنگسرای نیاوران گرد هم آمدند
حمیدرضا نوربخش: باید یاد همه بیاوریم که همیشه در کنار زلزله‌زدگان باشیم
موسیقی ما- اهالی نام آشنای موسیقی با هدف کمک به زلزله زدگان استان‌های غربی کشور شامگاه سه‌شنبه ۳۰ آبان ماه در فرهنگسرای نیاوران  گردهم آمدند.  

در ابتدای این برنامه سید عباس سجادی مدیر عامل بنیاد آفرینش های هنری نیاوران با حضور بر روی سن و با قرائت شعری از حسین منزوی در سخنانی با ذکر این مطلب که در چند سال پیش که دل مردم با زلزله بم لرزید، «محمد رضا شجریان» با برگزاری کنسرت تاریخی خود با عنوان «همنوا با بم» موجبات هبستگی ملی را فراهم کرد، به این نکته اشاره کرد:‌ «دیشب نیز افرادی دیگری از میراث‌داران موسیقی ایران زمین - گروه کامکار ها به خوانندگی شهرام ناطری- حماسه آفریدند.همت هنرمندان و ورزشکاران ما مثال زدنی است و خوشحالیم که سازِ هنرمندان موسیقی با دل مردم کوک است.»

بعد از آن «محمد میرزمانی» با ابراز تاسف از زلزله کرمانشاه گفت: «در اینجا گردهم آمده ایم تا به هموطنان عزیزمان در مناطق زلزله زده بگوییم همیشه در کنارتان هستیم. وقتی این مصیبت را برای خودم تصویر سازی می‌کنم، می‌بینم شرایط بسیار سخت است و برای ما قابل تصور نیست؛ اما عظمتی وصف ناشدنی در همیاری مردم وجود دارد و این نشان از اتحاد و نوعدوستی ما ایرانیان دارد. به‌تازگی متوجه شدم کانون صدابرداران خانه موسیقی مبلغی را جمع آوری کردند و ما هم حساب ویژه ای را برای کمک به زلزله زدگان افتتاح کردیم که امیدوارم هنرمندان موسیقی برای کمک پیش‌قدم شوند.»

پس از این سخنان گروه موسیقی نواحی به سرپرستی «پیمان بزرگ نیا« روی صحنه حاضر شد و محسن میرزاده(نوازنده دوتار کرمانجی شمال خراسان)، غفور زنگشاهی (نوازنده قیچک از بلوچستان)، رضا دیو سالار (نوازنده دوتار از مازندران)، وحید نوایی(ساز های کوبه ای) و پیمان بزرگ نیا (نوازنده نی موسیقی لرستان) به اجرای برنامه پرداختند.
در ادامه حمیدرضا نوربخش(مدیرعامل خانه موسیقی) در جایگاه قرار گرفت و در سخنانی ضمن ابراز همدردی با هموطنان زلزله زده گفت: «ما به عنوان تشکل و نهاد صنفی موسیقی وظیفه‌ی خودمان دانستیم قدم پیش بگذاریم و گردهم بیاییم تا به افرادِ داغدیده تسلیت بگوییم و به مردم نیز گوشزد کنیم تا این حادثه‌ها را فراموش نکنیم. هنوز تلخی‌های زلزله بم در ان شهر وجود دارد و آثار آن مشخص است؛ بنابراین باید این کمک‌ها استمرار داشته باشد و به یاد همه بیاوریم که همیشه در کنار آنها باشیم.»

مدیرعامل خانه‌ی موسیقی ادامه داد:‌ «وقتی این حادثه تلخ رخ داد همه دوستان و هیئت مدیره خانه موسیقی می‌خواستند این گردهمایی انجام شود و همه نیز برای این حضور پیشقدم شوند. هر اتفاقی که در جامعه رخ می‌دهد، هنرمندان دوست دارند با زبان خودشان حالشان را بیان کنند. اعضای هیئت مدیره خانه موسیقی در اینجا حضور دارند و جناب بهداد بابایی هم با سه تار تشریف آوردند و خود من هم با اینکه در مراسمی که نقش میزبان داریم اجرای برنامه نمی‌کنم ولی در این برنامه قرار است ساز و آوازی اجرا کنیم.»

پس از آن «مزدا انصاری» -نوازنده پیانو- روی صحنه حاضر شد و قبل از اجرای موسیقی گفت: «دقایقی قبل از برنامه به من پیشنهاد شد امروز به یاد هموطنان زلزله زده اجرای موسیقی داشته باشم که پذیرفتم و آنچه امروز می‌شنوید برآمده از احساسی است که این روزها به یاد مردم داغدیده کرمانشاه دارم.»

در ادامه مزدا انصاری به اجرای  قطعاتی با ساز پیانو کرد و خشایار کاکاوندی (نوازنده تنبور اهل استان کرمانشاه) نیز روی صحنه حاضر شد و قطعاتی را به یاد مردم زلزله زده کرمانشاه اجرا کرد.

سپس «سهراب پورناظری» - آهنگساز و نوازنده‌ی نام آشنای کمانچه- که خود زاده کرمانشاه است پشت تریبون قرار گرفت و گفت: «روزهای دردناکی را سپری می کنیم و چیزی که امروز بیش از همه توجه مرا جلب می کند همیاری هموطنان با مردم کُرد است. در روزگاری که سیاست‌هایی می‌خواهد بین قومیت‌های ایرانی تفرقه بیاندازد، ملت ایران نشان داد که کُرد ها در هر سرزمینی که هستند ریشه ای جز ایران ندارد و اصیل ترین ایرانی هستند. در این میان تنها چیزی که می توان گفت تشکر از ملت ایران است. در این شرایط نه برای آنهایی که از دست رفته‌اند، می‌شود کاری کرد و نه می‌توان احساسات بازماندگان را درک کرد. کرمانشاه هیچ زمان منطقه‌ی آرامی نبوده، من تا 5 سالگی در این شهر زندگی می‌کرد و تصویرهایی از بمباران‌های آن زمان و پناه گرفتن در پناهگاه را خوب به یاد دارم،  حالا همچنان آن منطقه در محرومیت به سر می‌برد و این زلزله نیز شرایط را از هر زمانی سخت‌تر کرده است.»

سهراب پورناظری در پایان سخنانش گفت: «کُردها جگرگوشه ایرانند و باید کمک کنیم آینده‌شان را بسازند. امیدوارم موج اول ارسال کمک‌های نقدی و غیرنقدی که تمام شد، شکل دادن به موج بعدی را برای کمک به کودکان و نوجوانان بی‌سرپرست و خانواده‌های آسیب‌دیده و بی‌سرپناه فراموش نکنیم و در این خصوص نیز برنامه‌ای داشته باشیم. از مردم بزرگ ایران و به ویژه  خانه موسیقی ایران که این گردهمایی را تشکیل داد، تشکر می‌کنم.»
 
پس از این سخنان و در پایان برنامه حمیدرضا نوربخش(آواز) و بهداد بابایی(سه تار) روی صحنه حاضر شدند و قطعاتی را در مایه سه گاه و بر روی شعری از سعدی به صورت بداهه اجرا کردند. در پایان نیز هنرمندان و چهره های حاضر در مراسم بین علاقمندان و خود حاضر شدند و ضمن گپ و گفت و گرفتن عکس یادگاری به جمع آوری کمک برای مردم زلزله زده کرمانشاه پرداختند.

در این برنامه اعلام شد حساب جاری شماره 851304136 بانک کشاورزی شعبه پارک لاله توسط خانه موسیقی برای کمک به زلزله زدگان استان های غربی کشور افتتاح شده که از مردم نوعدوست ایران دعوت می شود تا کمک های خود را به این شماره حساب واریز کنند.

از میان چهره‌هایی که در این مراسم حضور داشتند، می‌توان به عباس خوشدل، میلاد کیایی، محمد تقی ضرابی، مهرداد پازوکی، امیر تفتی، علی رستمیان، آذر هاشمی،  قاسم رفعتی، ناصر چشم آذر و حامد همایون اشاره کرد . 
منبع: 
سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : پنجشنبه 2 آذر 1396 - 12:54

دیدگاه‌ها

سه شنبه 14 آذر 1396 - 19:36

اجرای کامل استاد نوربخش رو کجا میشه پیدا کرد؟؟

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود حمیدرضا نوربخش: باید یاد همه بیاوریم که همیشه در کنار زلزله‌زدگان باشیم | موسیقی ما