برنامه یاد بعضی نفرات
 
آهنگساز فیلم‌های اصغر فرهادی شب گذشته برنده جایزه مدیترانه‌ای جشنواره کن شد
ستار اورکی: کارشناسان در جشنواره‌های خارجی مرعوب اسامی نمی‌شوند
موسیقی ما – ستار اورکی به عنوان بهترين آهنگساز جشنواره مديترانه‌ای كن، برای ساخت موسيقی متن فيلم «بچه‌ای با جوراب قرمز» انتخاب شد.
 
شب گذشته، در مراسم اختتامیه جشنواره مدیترانه‌ای کن که در کاخ دائمی جشنواره کن برگزارشد، فیلم «بچه‌ای با جوراب قرمز» به کارگردانی خداداد جلالی مورد توجه هیئت داوران و منتقدان قرار گرفت و سه جایزه مهم از جمله بهترین موسیقی متن، بهترین کارگردانی و بهترین بازیگری زن را دریافت کرد.
 
ستار اورکی که پیش از این نیز در دو جشنواره سانتیاگو شیلی و مثلث طلایی هند نیز توانسته بود جایزه بهترین آهنگسازی را برای فیلم «بچه‌ای با جوراب قرمز» دریافت کند و این روزها در فرانسه به سر می‌برد، درباره تجربه دریافت این جایزه به «موسیقی ما» می‌گوید: «تجربه جشنواره‌های خارجی جذابیت زیادی برای من داشت، چراکه بسیار متفاوت با تجاربی بود که در جشنواره‌های داخلی داشتم. در این جشنواره‌ها اتفاقات دقیق‌تر پیش می‌رود و در واقع آنها مرعوب اسامی نمی‌شوند، بلکه نگاه می‌کنند که هر کس چه اتفاقی را توانسته در بخش مربوط به خود رقم بزند. در کل بسیار خوشحالم که این فیلم توانست جای خودش را در جشنواره‌های مختلف باز کند و بارها در بخش‌های مختلف کاندید شود. در آخر می‌خواهم از تمام عوامل این فیلم به خصوص خداداد جلالی تشکر کنم چراکه در مسند کارگردان زحمت بسیاری کشید. تشکر بسیار ویژه از هایده صفی‌یاری (تدوینگر) و همچنین استاد محمدرضا دلپاک هم دارم که صداهای زیبایی را در این فیلم طنین‌انداز کرد.»
 
عوامل فیلم «بچه‌ای با جوراب قرمز»، پنج روز دیگر فرانسه را به مقصد هندوستان ترک خواهند کرد زیرا این فیلم در جشنواره بزرگ حیدرآباد هند هم حضور خواهد داشت و ستار اورکی، در این جشنواره نامزد دريافت همين جايزه شده است.
 
«بچه ای با جوراب قرمز» به کارگردانی خداداد جلالی روایتی تکان‌دهنده از وقایع سال‌‌های اخیر افغانستان است که بنا به شرایطی نتوانست در ایران اکران شود.
منبع: 
اختصاصی موسیقی ما
تاریخ انتشار : دوشنبه 6 آذر 1396 - 13:44

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود ستار اورکی: کارشناسان در جشنواره‌های خارجی مرعوب اسامی نمی‌شوند | موسیقی ما