برنامه یاد بعضی نفرات
 
​جشن خانه‌ی موسیقی برگزار می‌شود
حمیدرضا نوربخش: برای مطالبات صنف موسیقی به زودی با وزیر ارشاد جلسه خواهیم گذاشت
 موسیقی ما- نشست رسانه ای جشن خانه موسیقی روز شنبه -هجدهم آذرماه- با حضور «حمیدرضا نوربخش» مدیرعامل خانه موسیقی، «محمد میرزمانی» - رییس هیات مدیره- و «هوشنگ کامکار» آهنگساز پیشکسوت برگزار شد. در این جلسه «هوشنگ کامکار» بارِ دیگر اهالی رسانه را به پوشش آگاهانه‌تر از رویدادهای موسیقی دعوت کرد و نوربخش نیز مساله تاکید کرد که این جشن یکی از مهم‌ترین اقداماتِ خانه‌ی موسیقی است.

حمیدرضا نوربخش مدیرعامل خانه موسیقی در ابتدای این نشست خبری که در تالار اجتماعات خانه موسیقی برگزار شد درباره جزییات این رویداد توضیح داد: «جشن خانه موسیقی روز سه‌شنبه ۲۱ آذر ماه در تالار وحدت برگزار می‌شود. با توجه به مناسبت های خاص مذهبی که برای همه ما قابل احترام است این تاریخ با تغییراتی روبه‌رو می‌شود. البته ما علاقه‌مند بودیم این دوره از جشن را قبل از ماه های محرم و صفر برگزار کنیم؛ اما درنهایت ناگزیر شدیم که جشن خانه موسیقی را در آذر ماه برگزار کنیم.»

به گفته‌ی نوربخش، این جشن در بخش‌های موسیقی ایرانی، موسیقی نواحی، موسیقی پاپ، موسیقی کلاسیک و استعدادهای جوان انجام خواهد شد؛ همچنین در بخش آلبوم‌های برتر سال که به صورت یک سال در میان برگزار م‌ شود، آلبوم هایی در دو حوزه موسیقی ایرانی و موسیقی کلاسیک بررسی، داوری و معرفی می‌شوند. در این بخش آلبوم‌های منتشر شده از تیر ۹۴ تا تیر ۹۶ بررسی شدند که در این بخش ۱۷۹ آلبوم ایرانی و ۷۴ آلبوم موسیقی کلاسیک مورد ارزیابی قرار گرفتند.

مدیرعامل خانه‌ی موسیقی درباره‌ی معیار انتخاب آثار برتر نسبت به جشنواره موسیقی فجر بیان کرد: «آنچه که ما در جشن خانه موسیقی برای داوری آثار مدنظر داریم بسیار محدودتر از شرایط داوری جشنواره موسیقی فجر است. در جشن خانه موسیقی فقط به انتخاب آلبوم‌ها و کتاب‌های برتر می‌پردازیم. ما هیچ‌گاه این جشن را برای رفع تکلیف انجام نداده‌ایم و خوشبختانه دوستان نیز هرساله استقبال بسیار خوبی از این رویداد کرده‌اند و این نشان می‌دهد که تاثیر خود را روی موسیقی گذاشته است.»‌

او همچنین می‌گوید برای تقدیرها پیشنهاداتی از سوی کانون‌ها داده می‌شود و هیات مدیره بعد از بررسی این پیشنهادها از هنرمندان قدردانی می‌کنند؛ بنابراین هیات مدیره نقش اولیه در انتخاب افراد برای بخش تجلیل ندارد و این کانون‌ها هستند که از ابتدای کار به ما هنرمندانی را معرفی می کنند:‌ «در این دوره تعداد اعضای خانه موسیقی طی ماه‌های گذشته افزایش پیدا کرده است: «در این ۱۸ دوره که از فعالیت های خانه موسیقی می گذرد بیش از ۱۵ هزار هنرمند در قالب کانون های مختلف مجموعه خانه موسیقی در این نهاد حضور دارند و تنها کانونی که تا به امروز موفق نشدیم آن را به سرانجام برسانیم کانون خوانندگان پاپ است که به دلیل مصوبات موجود و البته مشغله‌های فراوان این دوستان هنوز مجمع آن تشکیل نشده است. البته در بخش سازی تعدادی از نوازندگان این عرصه عضو کانون نوازندگان هستند.»

نوربخش درباره‌ی نظارت اداره اماکن عمومی نیروی انتظامی در حوزه موسیقی توضیح داد: «همه مسایل نظارتی در حوزه موسیقی باید بر عهده دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باشد. البته ما منکر نظارت‌های دیگر در بخش‌های امنیتی و انتظامی نیستیم؛ اما خوب است تمام این نظارت‌ها از مجرای دفتر موسیقی ارشاد صورت گیرد تا هنرمند وقتی از دفتر موسیقی وزارت ارشاد مجوز گرفت، دیگر کارش به اتمام رسیده باشد. به هر حال ما در این زمینه مشغول پیگیری هستیم و به زودی نیز جزییات آن را اعلام می کنیم.»‌

مدیرعامل خانه موسیقی درباره نحوه تعاملات خانه موسیقی با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره تشریح مشکلات صنفی حوزه موسیقی بیان کرد:  «همان طور که پیش از این به آن اشاره کرده بودیم ما در حوزه مطالبات صنفی به شدت پیگیر موارد مورد نظرمان هستیم و در این زمینه هم انتقاداتی را مطرح کردیم که چرا جلسه‌ای با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پیرامون این موضوع برگزار نمی‌شود که طبق آخرین تصمیماتی که گرفته شده قرار است به زودی جلسه ای را با آقای صالحی داشته باشیم که نتایج آن اعلام می شود.»

سیدمحمد میرزمانی رییس هیات مدیره خانه موسیقی هم در این نشست رسانه بیان کرد: «متاسفانه شرایط موسیقی در کشور مطلوب نیست، اما خوشبختانه هنوز در جریان فعالیت‌های موسیقایی کشور می بینیم که جشنواره هایی چون جشنواره موسیقی نوای خرم در حال برگزاری است و استعدادهایی در این دوره حضور دارند که می توانند آینده موسیقی ایران را تشکیل دهند. ما در این دوره از مدیریت خانه موسیقی برنامه‌ریزی هایی انجام دادیم که در این شرایط نامطلوب فضا را به سمتی ببریم که کارهای خوبی در عرصه موسیقی و فعالیت های خانه انجام پذیرد. در این میان مهم ترین نکته درآمدزایی است و امیدوارم در این فضای جدید بتوانیم به اهداف خود دست پیدا کنیم. خوشبختانه پیشرفت کار در هیات مدیره خانه موسیقی بسیار روند مطلوبی دارد و این مایه مسرت است که کانون ها به ویژه کانون صدابرداران همکاری بسیار خوبی با ما داشتند.»‌

هجدهمین جشن خانه موسیقی باعنوان «شب موسیقی» ساعت ۱۹ روز سه شنبه ۲۱ آذر ماه با معرفی آلبوم های برتر و اجرای چند برنامه موسیقایی در تالار وحدت تهران برگزار می شود.
منبع: 
سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : شنبه 18 آذر 1396 - 18:05

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود حمیدرضا نوربخش: برای مطالبات صنف موسیقی به زودی با وزیر ارشاد جلسه خواهیم گذاشت | موسیقی ما