برنامه یاد بعضی نفرات
 
پس از حدود شش سال فعالیت مستمر و در کنسرت 26 و 27 آذر
رونمایی از ارکستر جدید «بابک جهانبخش» به رهبری «مسعود همایونی»
موسیقی ما «بابک جهانبخش» در ادامه تور کنسرت‌هایش دو روز در پایتخت توقف کرد. خواننده آلبوم «حالم خوبه» که این روزها مشغول برگزاری اجراهایش در شهرهای مختلف ایران است طی روزهای 26 و 27 آذر در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران روی صحنه رفت. اجرای بابک جهانبخش به همت موسسه «اکسیر نوین» به مدیریت «محمدرضا خانزاده» برگزار شد. قریب هفت سال از همکاری مستمر این خواننده با محمدرضا خانزاده و شرکت اکسیر نوین می‌گذرد و طی این مدت آنها موفق به برگزاری بیش از 600 سانس کنسرت در ایران و نقاط مختلف جهان شده‌اند. اتفاقی که از یک ثبات نشأت می‌گیرد و همین موضوع یکی از دلایل اصلی تداوم حضور بابک جهانبخش در عرصه رقابت کنسرت‌ها پس از سال‌ها فعالیت حرفه‌ای است.
 
از سوی دیگر کنسرت آذرماه بابک جهانبخش یک اتفاق مهم هم داشت. «رضا تاجبخش»، تنظیم‌کننده و نوازنده پیانو و کیبورد، پس از حدود 6 سال رهبری ارکستر بابک جهانبخش از گروه این خواننده جدا شد. او چندی پیش در صفحه اینستاگرام خود رسماً این موضوع را اعلام کرد و این اتفاق تعجب اغلب طرفداران این خواننده را به دنبال داشت. به دلیل اینکه وضعیت ثابت ارکستر بابک جهانبخش و همچنین حضور نوازندگان سرشناس در این گروه یکی دیگر از دلایلی است که باعث شده تا جهانبخش همچنان بتواند در مسیر برگزاری کنسرت‌ها پیش برود. در اجرای 26 و 27 آذر برای اولین‌بار «مسعود همایونی»، نوازنده باسابقه گیتار الکتریک، وظیفه رهبری ارکستر را در این برنامه بر عهده داشت. شواهد حکایت از آن دارد که جدایی تاجبخش از بابک جهانبخش بدون حاشیه خاصی بوده چون این خواننده در صفحه شخصی رهبر ارکستر سابق خود یک نظر هم قرار داده بود  و در این کنسرت هم به عنوان مهمان ویژه در سالن حضور داشت. اما در ادامه باید دید تفکرات مسعود همایونی چه تأثیراتی بر ارکستر بابک جهانبخش خواهد داشت و این همکاری تا چه زمانی به طول می‌انجامد. از سوی دیگر برخی نوازنده‌های قدیمی ارکستر بابک جهانبخش هم به تازگی از گروه او جدا شده‌اند. از جمله انوشیروان تقوی و مهران فرشباف که نوازندگان کیبورد و سازهای کوبه‌ای بودند برای اولین‌بار پس از سال‌ها در این کنسرت حضور نداشتند. همچنین در کنسرت 26 و 27 آذر، یک ارکستر زهی به سرپرستی علیرضا فواکهی گروه جهانبخش را همراهی می‌کرد و رنگ‌آمیزی متفاوتی به قطعات رپرتوار و خصوصاً آثار عاشقانه و احساسی این خواننده داده بود.
 
جهانبخش این کنسرت خود را با قطعه «طهران» آغاز کرد و در ادامه آهنگ ریتمیک جدیدش به نام «دیوونه جان» را خواند که طی چند ماه اخیر مورد توجه مخاطبانش قرار گرفته است.  مدلی قطعات ای دل و دوست دارم، به خودت باختمت، شاید، من و بارون و افسانه و... سایر بخش‌های رپرتوار بابک جهانبخش برای این کنسرت بودند. بابک جهانبخش پس از مدت‌ها در این کنسرت قطعه «کافه پاییز» را خواند و «برف» یکی از قطعات پرطرفداری بود که او با همخوانی دوستدارانش اجرا کرد. او همچنین در بخش‌های پایانی برنامه با یادی از رضا صادقی، قطعه مشترکشان به نام «تو که حساسی» را خواند. از سوی دیگر براساس اعلام بابک جهانبخش احتمالاً او در شب یلدا قطعه جدیدی را منتشر خواهد کرد.
 
بابک ریاحی پور (گیتار بیس)، بهنام حکیم (بوزوکی)، ساسان هاشمی (کیبورد و سینتی سایزر)، بردیا یادگاری (پرکاشن)، نیما حمیدی (درامز)، عرفان پاشا (ویولن) و حامد دهقانی (گیتار اسپانیش) اعضای گروه بابک جهانبخش به رهبری مسعود همایونی بودند. عرفان شریف زاده ، امیر مینوسپهر ، آرمین قضاتی ، علیرضا چهره قانی ، دانیال جورابچی ، رضا فدوی نیا ، آنار اطاعتی ، ارسلان علیزاده ، مونیکا لران ، نفیسه محمودی و ویدا ملاحسنی اعضای گروه زهی در این کنسرت بودند.
 
در ادامه عکس‌های سعید عبداللهی و مونا فاضلی از این کنسرت را می‌بینید:
 
 
 
منبع: 
اختصاصی سایت «موسیقی ما»
تاریخ انتشار : چهارشنبه 29 آذر 1396 - 17:13

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود رونمایی از ارکستر جدید «بابک جهانبخش» به رهبری «مسعود همایونی» | موسیقی ما