برنامه یاد بعضی نفرات
 
طی دو شب با همراهی ارکستر فرهنگ و هنر و به خوانندگی رشید وطن دوست در تالار وحدت اتفاق افتاد
جادوی تار «رامیز قلی‌اف» در طولانی ترین شب سال
موسیقی ما – نوازنده و موزیسین شهیر کشور آذربایجان طی دو شب (30 آذر و یکم دی) با همراهی ارکستر سمفونیک فرهنگ و هنر و خوانندگی رشید وطن‌دوست در تالاروحدت به اجرای برنامه پرداخت.

به گزارش «موسیقی ما»، رامیز قلی‌اف بار دیگر در تهران به اجرای برنامه پرداخت و در حالی که فضای پایتخت تحت تاثیر زلزله و آلودگی هوا بود، اجرای این هنرمند در شب یلدا و استقبال قابل توجه از این برنامه نشان داد که هنرمند آذربایجانی طرفداران زیادی را در ایران دارد.

این کنسرت با اجرای قطعه «رنگ» از اپرای کوراوغلو آغاز شد و پس از اتمام این اثر، رامیز قلی‌اف در حالی که کل سالن به صورت ایستاده از او استقبال کرده بودند، روی صحنه آمد و به مرور قطعاتش را با همراهی ارکستر فرهنگ و هنر اجرا کرد. «ایلک محبت»، «آداجیو» و «چارداش» قطعاتی بودند که اجرا شدند که سولیست هر سه این قطعات نوازنده شهیر تار آذربایجان بود.

در همان ابتدای برنامه «علی اکبر قربانی» ضمن خوشامدگویی به نابغه موسیقی ایران، از همه حضار خواست برای استاد فرهاد فخرالدینی دست بزنند و این معرفی با استقبال و همراهی رامیز قلی‌اف نیز رو به رو شد و این هنرمند نیز به مقابل صحنه آمد و به شکلی ویژه از حضور فرهاد فخرالدینی در سالن تقدیر نمود. رشید وطن دوست نیز در بخش دیگری از این برنامه با معرفی فخرادینی بار دیگر از حاضرین در سالن خواست که به افتخار حضور این هنرمند نامی در سالن دست بزنند و خود نیز بوسه ای را به دستان فخرالدینی نثار کرد.

رشید وطن‌دوست در ادامه به روی صحنه آمد «وطنیمدیر» و «عزیز دل» را با همراهی ارکستر فرهنگ و هنر خواند و اجرای دو اثر بی کلام «دوشونجه، روندلوتو» و «گنجلیک رقصی» با حضور مجدد رامیز قلی‌اف پرات نخست این کنسرت را به اتمام رساند. کنسرت با استراحت و آنتراکتی ده دقیقه‌ای ادامه پیدا کرد و در بخش دوم این کنسرت نیز 8 قطعه دیگر اجرا شد که رشید وطن دوست بار دیگر دو قطعه را اجرا کرد.

در انتهای کنسرت نیز اجرای قطعه «ای ایران» با نوای تار قلی‌اف در سالن هیجانی جالب را به پا کرد و این بار همه حاضرین در سالن خواننده های این قطعه بودند و کنسرت با فضایی پرهیجان در طولانی‌ترین شب سال در تهران به اتمام رسید.

شهرام توکلی و علی اکبر قربانی رهبران ارکستر فرهنگ و هنر بودند که در کنار رامیز قلی‌اف به اجرا و رهبری ارکستر پرداختند.
منبع: 
اختصاصی سایت «موسیقی ما»
تاریخ انتشار : شنبه 2 دی 1396 - 11:12

دیدگاه‌ها

شنبه 2 دی 1396 - 16:50

اجراشون بسیار عالی بود

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود جادوی تار «رامیز قلی‌اف» در طولانی ترین شب سال | موسیقی ما