برنامه یاد بعضی نفرات
 
گردهمایی بزرگ نوازندگان سازهای زهی در برج آزادی
نخستین جشن ویولن ایران با چوب رهبری فرهاد فخرالدینی برگزار شد
موسیقی ما - نخستین جشن ویولن ایران به همت میثم مروستی و با حضور مسئولین و هنرمندان موسیقی برگزار شد. این جشن با حضور دكتر علی اصغر کار اندیش؛ معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دکتر علی اکبر صفی پور؛ مدیرعامل بنیاد فرهنگی هنری رودکی، فریدون شهبازیان؛ رهبر ارکستر ملی ایران، نعمت اله پایان؛ رئیس مجموعه برج آزادی، هوشنگ کامکار و فريدون شهبازيان و دیگر هنرمندان موسیقی کلاسیک برگزار شد.
 
در ابتدای مراسم کودک ویولونیست؛ آرتمیس سلیمی با لباس کردی بر صحنه حاضر شد و به احترام کودکان زلزله زده استان کرمانشاه به نوازندگی پرداخت و سپس کلیپی که بر اساس زندگی استاد ابوالحسن صبا ساخته شده بود پخش شد.
 
در ادامه این مراسم؛ ارسلان كامكار، میثم مروستی، روزبه کلانتر، نیلوفر محبی، امین غفاری، گروه مينياتور، پريسا پيرزاده، گروه كوارتت رِسپينا، علی صالحی با همراهی گروه های مختلف به اجرای قطعات معروف پرداختند.
 
از نکات برجسته این برنامه اجرای ارکستر فیلارمونیک کردستان به سرپرستى مهدى احمدى با همراهى نوازندگان برجسته جامعه موسيقى ايران همچون همايون رحيميان، كريم قربانى، سهراب برهمندى، پورنگ پورشيرازى، زكريا يوسفى، آرش جامع، سروش عمومى، داريوش بيژنى، حسام صدفى نژاد، محمد نيك فرجام، اميرحسين محمدخانى، اميرحسين محمديان و ... به رهبری استاد فرهاد فخرالدینی بود که در آن فخرالدینی پس از مدتها دوری از صحنه یک ارکستر را به احترام هموطنان زلزله زده کرمانشاه و اولين جشن ويولن ايران با عنوان يادواره استاد ابوالحسن صبا رهبری کرد.
 
این مراسم با پخش تیزرهای مختلف و نوازندگی هنرمندان چیره دست و برجسته ويولن و ويولا و نوازندگان ديگرى همچون سامان احتشامی، بهنام ابوالقاسم و زكريا يوسفى و... ادامه یافت.
 
آکادمی موسیقی نَم با همکاری دو شرکت آهنگ پارسیان و آوای هنر برای اولين بار اقدام به برگزاری این جشن کرد و این رویکرد، گرامیداشت و ادای دینی از سوی جامعه ویولن ایران به خدمات ارزنده و بی بدیل استاد ابوالحسن صبا بود که می توان وی را به جرأت پدر نوازندگی نوین ویولن در ایران نامید.
كنسرت- همايش جشن ويولن از طريق سايت آكادمى موسيقى نَم namm.ir به صورت آنلاين نيز در سراسر ايران پخش شد كه براى عموم و همچنين علاقه مندان به ويولن و موسيقى قابل رؤيت بود.
 
در پايان ميثم مروستى دبير اين جشن عنوان كرد: جشن ويولن ايران ميرود تا در سالهاى آينده عنوان بزرگترين و معتبرترين جشنواره ويولن در كشور را به خود اختصاص دهد.
منبع: 
موسیقی ما
تاریخ انتشار : شنبه 2 دی 1396 - 16:03

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود نخستین جشن ویولن ایران با چوب رهبری فرهاد فخرالدینی برگزار شد | موسیقی ما