برنامه یاد بعضی نفرات
 
صدای تهرون 5 و 6 سال آینده منتشر می‌شود
بابک چمن‌آرا: «جشن موسیقی ما» باید از استانداردهای خودش بالاتر رود
 موسیقی ما- «صدای تهرون 4» با صدای زنده‌یاد «مرتضی احمدی» در چهارمین جشن موسیقی ما توانست به عنوانِ آلبوم برتر در حوزه‌ی موسیقی اصیل برگزیده شود. «بابک چمن‌آرا» - مدیر فروشگاه بتهوون و انتشارات آواخورشید-  این اثر را منتشر کرده است. «صدای طهرون قدیم» مجموعه‌ای شامل ضربی‌خوانی ترانه‌های فولکلور تهران است که با صدای بازیگر، گوینده و خواننده فقید، زنده‌یاد مرتضی احمدی گردآوری و اجرا شده و پیش از این سه مجموعه‌ی آن به انتشار رسیده بودند. این اثر شامل 13 قطعه است و بهرنگ بقایی، علی رحیمی، حسن کوشکانی نوازندگانی هستند که در آن نواخته‌اند؛ به بهانه‌ی انتخابِ این اثر در چهارمین جشن موسیقی ما با «بابک چمن‌آرا» گفت‌وگو کرده‌ایم.

او می‌گوید که روند انتشارِ این اثر می‌تواند به صورت یک کتاب یا فیلم مستند درآید: «از اولین اثر صدای تهرون تا کنون، چهار مدیر موسیقی، سه معاون وزیر و 4 وزیر تغییر کرده‌اند؛ اما نکته‌ی جالب این است که ما ناگزیر بودیم که با تمامی این افراد بر سرِ انتشارِ این اثر بحث داشتیم.»

او این وعده را می‌دهد که سال آینده دو مجموعه‌ی صدای تهرون 5 و 6 با همدیگر منتشر خواهد شد. این ناشر همچنین درباره‌ی ارزیابی چهارمین جشن موسیقی ما می‌گوید: «چهارمین جشن، اتفاق خوبی بود و می‌توانم بگویم که این رویداد، کاملا بالغ شده است. به نظرم این وضعیت باید حفظ شود و «موسیقی ما» از استانداردی که خودش ایجاد کرده است؛ همواره بالاتر رود. به نظرم کارِ این جشن از این به بعد سخت‌تر می‌شود؛ چون اگر در سال‌های اولیه می‌شد مشابهی برای آن پیدا کرد؛ در این سال‌ها هیچ اتفاق موسیقایی شبیه آن نیست و به همین خاطر این گروه همواره باید تلاش کند تا اتفاقات بزرگ‌تری را ایجاد کند.»

او البته به این نکته اشاره دارد که برنامه‌ی زمان‌بندی این رخداد باید شکل منظم‌تری به خود بگیرد:‌ «ما باید بپذیریم که مردمان بدقول هستیم؛ اما باید تدبیری اندیشیده شود تا برنامه در ساعت مشخص – و با اندکی تاخیر- شروع شده و به پایان برسد. در دعوت از هنرمندان و روندِ برنامه نیز باید این مساله لحاظ شود تا برنامه از نظم درستی برخوردار شود. این نکته به این خاطر است که کیفیت برنامه به گونه‌ای است که دیگر شاید نشود کوچک‌ترین مساله‌ی منفی‌ای را در برابر آن تاب آورد.»

«چمن‌آرا» همچنین به این مساله اشاره دارد که با توجه به مستنداتِ موجود در بخش رای‌گیری، مسوؤلانِ این جشن باید دلایل منطقی خود را به منتقدانِ احتمالی بدهند تا هیچ‌گونه شبهه‌ای در این زمینه وجود نداشته باشد.»

او همچنین می‌گوید که اگرچه باید در ژانربندی آثار دقت نظرِ بیشتری اعمال شود؛ اما حضور «صدای تهرون قدیم 4» در ژانر موسیقی نواحی برای او جذابیت داشته است: «دسته‌بندی این اثر در این ژانر، اتفاق درستی بود؛ خود من در فروشگاه این اثر را در ژانر موسیقی مقامی و محلی طبقه‌بندی نکرده‌ام؛ در حالی که این هم موسیقی منطقه‌ی تهران است.»

چمن‌آرا می‌گوید با توجه به اینکه این اثر را هنرمندی چون «مرتضی احمدی» خلق کرده است، این انتظار را داشته است که بتواند به عنوان اثر برگزیده انتخاب شود.

در هفته‌ی جاری آلبوم «حمید متبسم» با همراهی «وحید تاج» با نام «تار و پود» که بر روی اشعاری از نظامی خوانده شده است، توسط این انتشارات به بازار عرضه خواهد شد. 
منبع: 
سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : یکشنبه 3 دی 1396 - 14:23

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود بابک چمن‌آرا: «جشن موسیقی ما» باید از استانداردهای خودش بالاتر رود | موسیقی ما