برنامه یاد بعضی نفرات
 
ابوالفضل صادقی نژاد از برگزیده شدنِ اثرش در بخش مردمی می‌گوید:
هر کدام از قطعاتِ آلبوم «از تنهایی گریه مکن» حاصل تعمق، تلاش، اشک‌ها و لبخند‌هاست
موسیقی ما - «ابوالفضل صادقی‌نژاد» - آهنگساز-  تاکنون آثار متعددی را با خوانندگانی چون؛ سالار عقیلی، خشایار اعتمادی، دکتر محمد اصفهانی و حسام الدین سراج منتشر کرده است. او سال گذشته آلبوم «از تنهایی گریه مکن» را منتشر کرد.  این اثر توانست در چهارمین جشن سالانه‌ موسیقی ما به عنوان بهترین آلبوم کلاسیک ایرانی( سنتی)  در بخش مردمی انتخاب شود و این در حالی است که این آهنگساز،  به عنوان نامزد در بخشِ آهنگسازی نیز حضور داشت. 

«صادقی‌نژاد» چندان در زمینه‌ی ارایه‌ی اثر پرکار نیست؛ خودش می‌گوید:  «به‌ عنوان یک شاگرد و به حرمت استادم با خود عهد بسته بودم تا سایه عمرِ پر برکت استاد مجید کیانی مستدام باشد، با وجود خلق آثار متنوع، اثری را به مرحله نشر عمومی نرسانم. اما اصرار ایشان، تشویق و درخواست اساتید و دوستانِ شایسته احترام خصوصاً آقای فرزاد طالبی مدیر کل محترم دفتر امور موسیقی، باعث شد که به ضبط آثارم اقدام کنم. آنچه در قالب یک اثر هنری می‌بینیم محصول لحظه‌های عاشقانه و خلوت‌های راز آلود هنرمند است. هر کدام از قطعاتِ آلبوم «از تنهایی گریه مکن» حاصل تعمق و تلاش و اشک‌ها و لبخند هاست. به گمانِ من، تنهایی بشر، ریشه در جایی دور‌تر از زمان و ذهن زمینیِ ما رقم خورده است. از جایی در شکل گیری خلقت انسان که روح ما از اصل خویش جدا شد. حتی شادی انسان با غمی پنهان پیوند خورده است. انسان موجودی اجتماعی است؛ اما من معتقدم با همه کنش‌ها و واکنش‌های جمعی، انسان در ‌‌نهایت تنهاست و در ‌‌نهایت غمگین است.»
 
او همچنین به این نکته اشاره دارد که هر انسانی از ازل تنها بوده است:  «آدمیان با تنهایی‌هایشان کس دیگری می‌شوند. در تنهایی، خودت را، دردهایت را ، مرور می کنی و این اتفاق خوشایندی است. من این اثر را زمانی نوشتم که در یک شرایط بحرانی قرار داشتم؛ پسرم بیمار بود و تنهایی را به معنای دقیق درک کردم و ایمان آوردم که بشر جز خدا کسی را ندارد. در آن روزها احساس کردم؛  خداوند روی شانه‌های من زد و انگار فرمود: "چرا بی‌تابی می‌کنی وقتی من همراه تو هستم؟ توکلت به من باشد. من را بیبین که در تنهایی و غم و تمام مراحل زندگی همراهت هستم." همین باعث خلقِ این اثر شد؛ چرا که موسیقی هنری است که می‌توان با آن با گویاترین زبان با دیگران سخن گفت.»
 
او همچنین به حضورِ «سالار عقیلی» در این اثر به عنوان نکته‌ای مثبت توجه دارد و می‌گوید: «آقای عقیلی از خوانندگان برجسته‌ و تواناست که به ردیف‌های آوازی تسلط بسیار زیادی دارد و حضورش در این آلبوم اتفاق خوبی بود.»
 
خالق «از تنهایی گریه مکن»  این اثر را تنها دستاوردِ‌ خودش نمی‌داند و آن را نتیجه‌ی زحماتِ  شاعر، تنظیم کننده ،خواننده و تلاش های فرزندش ایوب می‌داند.

این آهنگساز همچنین درباره‌ی جشن موسیقی ما می‌گوید: « چند جوانِ متعهد  اتفاق تحسین برانگیزی را در حوزه ی موسیقی رقم زده و با حمایت بخش خصوصی سایتی را اداره می‌کنند که دوست داران موسیقی از یک سو و هنرمندان و فعالان حوزه موسیقی با ذائقه های متفاوت و متنوع می توانند به آن اعتماد کرده و به دریچه ای موثق برای آگاهی از فعالیت های موسیقیایی کشور دسترسی داشته باشند .  جشن موسیقی ما نیز اتفاق فرخنده‌ای در موسیقی ایران است که قطعا برپایی آن از جمله اخذ آرای بیش از سیصد نفر از کارشناسان حوزه‌ی موسیقی و سیصد هزار نفر از مردم کار دشواری است که قطعا با رعایت اصل بی طرفی و سلامتِ کامل انجام می‌شود. خوشبختانه در چهارمین جشنِ موسیقی ما  اثر من توانست در بخشِ مردمی تندیس زرین  را دریافت کند که حاکی از شنیده شده این اثر توسط مردم است و باید اذعان نمایم و آن را دوست داشته‌اند.»
 
او ادامه می‌دهد: «من این اتفاق را بسیار خوب و مثبت می‌دانم و فکر می‌کنم باید در حد امکان از آن حمایت کرد. به خصوص آنکه کسانی که این حرکت را رقم زده‌اند؛ انسان‌های سالم و بدون غرضی هستند و در رفتار و عملکردشان می‌توان صداقت و تاثیرگذاری را مشاهده کرد.  سایت «موسیقی ما» از معدود سایت‌هایی است که مجاز عمل می‌کند و مردم به آن اعتماد کرده‌اند؛ یعنی هم پایگاه مردمی دارد و هم برای هنرمندان و مسئولان مقبول افتاده است و همین رمز موفقیت آن است.»
منبع: 
سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : چهارشنبه 6 دی 1396 - 16:23

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود هر کدام از قطعاتِ آلبوم «از تنهایی گریه مکن» حاصل تعمق، تلاش، اشک‌ها و لبخند‌هاست | موسیقی ما