برنامه یاد بعضی نفرات
 
با حضور نادر مشایخی
کارنامه هنری «هرمز فرهت» بررسی می‌شود
موسیقی ما- کارنامه هنری «هرمز فرهت» - موسیقی‌دان و آهنگساز کشورمان- که سال‌ها نیز ریاست دانشکده موسیقی دوبلین را برعهده داشته در فرهنگسرای ارسباران بررسی می‌شود. این برنامه با حضور نادر مشایخی، آروین صداقت کیش، کارن کیهانی، حسین قنبری و علی عظیمی‌نژادان شنبه ۹ دی ساعت ۱۸ در فرهنگسرای ارسباران بررسی می‌شود.

در سومین نشست از سلسله نشست‌های نقد و بررسی آهنگسازان معاصر ایران علی عظیمی نژادان (کار‌شناس مجری برنامه) درباره زندگی هنری و دوره‌های مختلف آهنگسازی و پژوهشی هرمز فرهت سخن خواهد گفت. حسین قنبری (آهنگساز و پژوهشگر موسیقی و فرهنگ) نیز به صورت اختصاصی درباره قطعه «پیانویی توکاتا» ساخته فرهت سخنرانی می‌کند.

همچنین نادر مشایخی (آهنگساز و رهبر ارکستر) ، آروین صداقت‌کیش (پژوهشگر موسیقی و آهنگساز) و کارن کیهانی (آهنگساز و پژوهشگر و نوازنده سنتور) ویژگی‌های مختلف آثار و آراء فرهت را مورد بررسی قرار می‌دهند. پخش کلیپ از ساخته‌های آهنگسازی و مصاحبه‌های صوتی و تصویری فرهت بخش دیگر نشست است.

هرمز فرهت متولد سال ۱۳۰۷ در تهران است. وی دارای لیسانس آهنگسازی از دانشگاه کالیفرنیا، فوق لیسانس آهنگسازی از دانشگاه میلز و دکترای آهنگسازی و اتنوموزیکولوژی از دانشگاه کالیفرنیا است. وی رساله دکترای خود را در رشته اتنوموزیکولوژی «دستگاه در موسیقی ایرانی» ارائه کرد که یکی از معتبر‌ترین نوشته‌ها در زمینه موسیقی دستگاهی در ایران و غرب به شمار می‌رود و برای اولین بار به همت مهدی‌ پورمحمد به زبان انگلیسی ترجمه شده است.

فرهت سال‌ها در دانشگاه تهران استاد موسیقی و مدیرگروه موسیقی بود. وی از سال ۱۳۵۸ تاکنون در جمهوری ایرلند به سرمی‌برد و در سال‌های ۱۹۸۲-۱۹۹۵ رییس دپارتمان موسیقی دانشگاه ترینیتی دوبلین بود.  کوارتت‌های زهی ۱و۲و۳و۴و۵و۶ راپسودی مازندرانی، کنسرتو برای کلارینت و ارکس‌تر، سوییت گالانته، سیمفونیا، کنسرتانت، قطعه پیانویی توکاتا، دیورتیمنتو برای چهار ساکسیفون و موسیقی فیلم‌های گاو، آقای هالو و پستچی و دایره مینا (از ساخته‌های داریوش مهرجویی)، آرامش در حضور دیگران از فعالیت‌های هنر ی فرهت به شمارمی‌رود.

علاقه‌مندان برای حضور در این نشست می‌توانند به فرهنگسرای ارسباران به نشانی خیابان شریعی، بالا‌تر ازسیدخندان، خ جلفا مراجعه یا با شماره ۲۲۸۷۲۸۱۸ تماس بگیرند.
تاریخ انتشار : دوشنبه 4 دی 1396 - 14:15

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود کارنامه هنری «هرمز فرهت» بررسی می‌شود | موسیقی ما