برنامه یاد بعضی نفرات
 
جزئیات اجرای گروه‌های تلفیقی در سی و سومین دوره از این فستیوال
هیاهوی اولین‌ها در بخش تلفیقی جشنواره موسیقی فجر
موسیقی ما - حالا سومین سالی است که جشنواره موسیقی فجر در دور جدید خود -که به مدیریت حمیدرضا نوربخش برگزار می‌شود- بخشی با نام موسیقی تلفیقی را در جدولش گنجانده است. جدولی که البته امسال یک بار تغییر کرد و این تغییر بیشتر از هر چیز متوجه گروه‌های تلفیقی شد که در نتیجه برخی از آنها با جابجایی سانس (گروه کماکان و ابراهیم علوی) و برخی با تغییر در سالن (گروه بمرانی، داماهی و امید نعمتی) مواجه شدند.
 
در جدولی که امسال منتشر شد، نسبت به سال گذشته نظم بیشتری در اجراهای تلفیقی به چشم می‌آید و مثل دوره قبل با سانس‌های خالی در یک روز که باعث شلختگی جدول شده بود روبه‌رو نیستیم اما طبق گفته نوربخش، برج آزادی برای اجراهای تلفیقی در نظر گرفته شده و سالن ایرانیان برای اجراهای پاپ که حضور گروه «بمرانی» و امید نعمتی در سالن ایرانیان باعث شده کمی از یکدستی اجراهای تلفیقی برای مخاطب کاسته شود.
 
در جشنواره سی و یکم، یعنی سال اولی که بخش تلفیقی به اجراهای جشنواره اضافه شد، در کنار گروه‌های نام آشنا، با هنرمندانی روبه‌رو بودیم که شاید شرایط حضورشان روی صحنه در طول سال کمتر مهیا بود اما چهره‌های نام آشنایی حداقل برای اهلش بودند؛ هنرمندانی مثل رامین بهنا، آرین کشیشی، بابک صفرنژاد، فرشاد رمضانی، شهریار مسرور و... که در برنامه‌ای فشرده، تنها در مدت 3 روز روی صحنه رفتند.
 
اما به نظر آمد که به دلیل استقبال از این بخش، مدیران جشنواره تصمیم به گسترده کردن آن گرفتند و در نتیجه سال دوم با گروه‌ها و هنرمندانی مثل کاکوبند، حجت اشرف‌زاده، کاوه آفاق، داماهی، بمرانی و... مواجه شدیم که هر یک بارها در طول سال روی صحنه رفته و همگی پرمخاطب بودند.
 
حالا مدیران جشنواره در دور سوم، سیاست دیگری را در پیش گرفته‌اند و این بار با نگاه به جدول، در کنار نام گروه‌هایی مثل «بمرانی»، «کماکان» و «داماهی» که پای ثابت جشنواره موسیقی فجر شده‌اند، نام گروه‌هایی که برای مخاطب شناخته شده نیست هم به چشم می‌آید که بعضی از آنها همچون گروه‌های «داتار» و «گام» برای اولین‌بار است به شکل رسمی روی صحنه می‌روند. در این میان ابراهیم علوی (عضو گروه داماهی) و امید نعمتی (خواننده گروه پالت) هم برای اولین بار است که پروژه شخصی خود را اجرا می‌کنند یا مهیار علیزاده که این بار در قامت یک خواننده ظاهر شده است.
 
البته حضور افرادی که کمتر در طول سال کنسرت مستقل برگزار می‌کنند و شناساندن آنها به مخاطب، یکی از اتفاقات خوب جشنواره امسال است که باید ادامه‌دار هم باشد اما در کل اگر به جدول سه دوره اخیر بخش تلفیقی نگاهی اجمالی بیاندازیم، متوجه می‌شویم که ستاد جشنواره هنوز نتوانسته به یک نگاه کلی نسبت به انتخاب گروه‌ها و همچنین سالن برگزاری برسد و هنوز سیاستش از راه‌اندازی این بخش در جشنواره مشخص نیست؛ بخشی که تا این لحظه، دو اجرا از چهار کنسرت سولد اوت شده جشنواره، مربوط به آن است.
 
در این گزارش سعی کردیم به معرفی یازده گروه بخش تلفیقی و همچنین برنامه آنها برای اجرا در سی و سومین جشنواره موسیقی فجر که از ۲۰ تا ۳۰ دی ماه برگزار می‌شود بپردازیم که با خواندن آن می‌توانید راحت‌تر اجراهای مورد علاقه خود را انتخاب کنید.
 
***
 
  • امید نعمتی
امید نعمتی (خواننده گروه پالت) که پیش از این به همراه گروهش در جشنواره موسیقی فجر حضور داشته، این‌بار قرار است به تنهایی روی صحنه برود و به این ترتیب بعد از حدود چهار سال کار روی آلبوم شخصی‌اش، از اجرای زنده آن برای اولین‌بار در تاریخ جمعه 29 دی در قالب جشنواره موسیقی فجر رونمایی کند.
 
آلبوم «حرمان» که تاکنون دو قطعه از آن با نام‌های «فراموشی‌ها» و «پریشانی» منتشر شده، قرار است تا پیش از این کنسرت منتشر شود؛ آلبومی الکتروآکوستیک که با اشعاری از شاعران معاصر همچون حمید مصدق، مهدی اخوان‌ثالث، رسول یونان، هوشنگ ابتهاج، حسین منزوی و نادر نادرپور توسط صادق تسبیحی آهنگسازی و تنظیم شده است. آنها علاوه بر اجرای قطعات آلبوم، یک قطعه خارج از آلبوم هم با شعری از سیاوش کسرایی اجرا خواهند کرد.
 
هنرمندانی چون کسری سبکتکین (گیتارباس)، نیما رمضان (گیتار الکتریک)، محمدرضا اصغری (سینتی‌سایزر)، امین راد (درامز)، سیاوش مولاییان (کمانچه)، یک کوئینتت زهی که تاکنون حضور دانیال جورابچی (ویولا)، آرمین قضاتی (ویولن) و مهیار طهماسبی (ویولنسل) قطعی شده و همچنین سازهای ساکسوفون و کلارینت، اعضای ارکستر «حرمان» را تشکیل می‌دهند.
 
امید نعمتی روز جمعه 29 دی ساعت 22 در سالن ایرانیان برگزار می‌شود که علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه بلیت به سایت www.3670.ir مراجعه کنند.
 
  • گروه داماهی
گروه «داماهی» سومین سالی است که در جشنواره موسیقی فجر حضور دارد؛ یعنی از سالی که بخش تلفیقی این جشنواره هم راه‌اندازی شد.
 
محتوای اصلی برنامه بر اساس قطعات آلبوم اول است که دارا دارایی به عنوان سرپرست و نوازنده گیتارباس، رضا کولغانی (خواننده)، حمزه یگانه (نوازنده کیبورد و بنجو)، ابراهیم علوی (نوازنده عود)، آرش پژندمقدم (نوازنده درامز)، همایون نصیری (نوازنده پرکاشن) و هومن نامداری (ساکسوفون) به عنوان نوازنده در این گروه حضور دارند.
 
آنها در این کنسرت علاوه بر اجرای تک‌قطعات پرطرفدارشان همچون «دیوانه» و «جاده لغزنده است»، دو قطعه از دومین آلبوم گروه یعنی «سوپراستار من» و «بارون اسیدی» را هم اجرا می‌کنند و علاوه بر آن، مجید سالاری در قطعه «نیاز» به عنوان خواننده مهمان، رضا کولغانی را همراهی خواهد کرد.
 
اجرای «داماهی» که قرار بود طی یک سانس در برج میلاد روی صحنه برود، با تغییراتی که جشنواره موسیقی فجر در جدول منتشر شده‌اش اعمال کرد، به برج آزادی منتقل شد تا به این ترتیب روز چهارشنبه 27 دی، طی دو سانس در ساعت 18:30 و 21:30 پذیرای مخاطبانش باشد. علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه بلیت به سایت ایران کنسرت مراجعه کنند.
 
  • مهیار علیزاده
مهیار علیزاده که برای اولین‌بار در قامت یک خواننده ظاهر شده است، بعد از اجرایی که به تازگی در قالب پروژه کج‌شنبه‌ها داشت، بار دیگر پروژه «تکرار نامنظم بی‌تو» را روی صحنه می‌برد.
 
مهیار علیزاده با اولین آلبومش یعنی «حریق خزان» با صدای علیرضا قربانی، به موفقیت و موقعیت مهمی دست پیدا کرد و رویکردش در آهنگسازی را پس از آن هم در آلبوم‌های «دخت پری‌وار» و «در شعله رقصان»، تا حد زیادی حفظ کرد. اما در همکاری با مهران مدیری برای ساخت موسیقی تیتراژ «دورهمی» و قطعه «باده تویی» به سمت موسیقی جز و مینیمال هم حرکت کرد.
 
اما تجربه «تکرار نامنظم بی‌تو» با تمام آثار پیشین‌اش تفاوت دارد. در این اجرا دارا دارایی (گیتارباس)، سعید پیلتن (درامز)، مهیار طهماسبی (ویولنسل)، پیمان حاتمی (گیتار الکتریک)، عماد عطارزاده، محمد حقیقی (پیانو) و مهگل صفدری (هم‌خوان) علیزاده را همراهی می‌کنند.
 
قطعات این کنسرت بر اساس اشعاری از حافظ و مولانا ساخته شده و الهام پاوه‌نژاد و لیندا کیانی هم دو قطعه از فروغ فرخزاد را دکلمه می‌کنند که البته احتمال دارد 2 اجراگر دیگر هم به این کنسرت اضافه شوند.
 
مهیارعلیزاده در رابطه با این اجرا نوشته است: «از کودکی شروع می‌شود تمامی اینی که منم و هر از چندگاهی به سمتی می‌رود که تجربه کند فضاهای نو را. همیشه پس را برمی‌گزینم نه پیش. پس این‌بار هم پس. آینده و شاید مسیری جدید. می‌روم به سمتی که باید خیلی پیش از این می‌رفتم و تجربه می‌کنم چیزی را که سال‌هاست در سینه دارم؛ تکرارِ نامنظمِ بی‌تو»
 
مهیار علیزاده روز جمعه 29 دی ساعت 18:30 در برج آزادی روی صحنه می‌روند که می‌توان برای تهیه بلیت از طریق سایت ایران کنسرت اقدام کرد.
 
  • پروژه کماکان
این دومین سالی است که کماکان به سرپرستی و خوانندگی مهدی ساکی در جشنواره موسیقی فجر روی صحنه می‌رود. گروهی که سال 94 اولین آلبومش را منتشر کرد و سال گذشته توانست یکی از بهترین اجراهای جشنواره موسیقی فجر را از آن خود کند. آنها پیش از انتشار آلبوم هم کنسرت برگزار می‌کردند که اتفاقاً با خیل عظیم طرفدارانش هم روبه رو می‌شد.
 
کماکان در پروژه جدید خود، با تغییر نوازندگان، آثار فولکوریک و موسیقی جنوبی آلبوم اولش را با تنظیم‌هایی مینیمال که توسط سردار سرمست صورت گرفته روی صحنه خواهد برد و علاوه بر آن قطعاتی از آلبوم جدیدش که به زودی منتشر می‌شود را هم اجرا می‌کند. سردار سرمست (پیانو)، ابراهیم علوی (عود، گیتار و گیتارباس) و مهرداد علیزاده (سازهای کوبه‌ای)، مهدی ساکی را به عنوان خواننده در این کنسرت همراهی می‌کنند.

پروژه «کماکان» روز جمعه 29 دی ساعت 21:30 روی صحنه می‌رود که برای تهیه بلیت می‌توان به سایت ایران کنسرت مراجعه کرد.
 
  • ابراهیم علوی
ابراهیم علوی برای طرفداران گروه‌های «داماهی» و «کماکان» چهره آشنایی است؛ به خصوص به واسطه آهنگسازی «مردن مردانه» از داماهی که یکی از قطعات پرطرفدار این گروه است. البته او به عنوان نوازنده با هنرمندانی چون گروه دارکوب، مهدی یراحی و رضا صادقی نیز همکاری کرده است.
 
هنرمندی از خطه جنوب که درباره اجرای پیش رو در جشنواره موسیقی فجر می‌گوید: «قرار است با یک گروه سه نفره روی صحنه برویم که آرش رئیسی به عنوان نوازنده گیتار و احتمالاً مهرداد علیزاده هم به عنوان نوازنده کاخن حضور خواهند داشت. حدود شش قطعه اینسترومنتال و شش قطعه باکلام اجرا می‌کنیم که خودم علاوه بر آهنگسازی، به عنوان خواننده، نوازنده عود و گیتار در این اجرا حضور خواهم داشت.»
 
ابراهیم علوی، اسفند سال 94 تک قطعه «خستمن» را با صدای خود منتشر کرد و حالا برای اولین‌بار قرار است به صورت مستقل به عنوان خواننده روی صحنه برود که در این‌باره می‌گوید: «من همیشه از قدیم برای دل خودم می‌خواندم و خیلی وقت بود که تصمیم داشتم کارهای باکلامم را ضبط کنم. الان هم این شرایط مهیا شده و قرار است در جشنواره فجر آنها را اجرا کنیم.»
 
این نوازنده درباره قطعاتی که در این کنسرت اجرا می‌شود می‌گوید: «اکثر اشعار از ابراهیم منصفی است و یک شعر هم از عبدی محب اجرا خواهم کرد؛ در واقع کارهای باکلام با گویش جنوبی اجرا خواهند شد.»
 
ابراهیم علوی روز دوشنبه 25 دی، ساعت 21:30 در برج آزادی روی صحنه می‌رود که برای تهیه بلیت می‌توان به سایت ایران کنسرت مراجعه کرد.
 
  • گروه بمرانی
بمرانی که امسال ده ساله شد، سال گذشته اولین اجرای آلبوم پرطرفدار «گذشتن و رفتن پیوسته» را در جشنواره موسیقی فجر تجربه کرد که یکی از پرشورترین اجراهای جشنواره بود. حالا آنها که اواسط آذر در برج میلاد روی صحنه رفته‌اند، بار دیگر قرار است به اجرای منتخبی از قطعات دو آلبوم «مخرج مشترک» و «گذشتن و رفتن پیوسته» و تعدادی از تک قطعات پرطرفدارشان بپردازند.
 
در این کنسرت علاوه بر بهزاد عمرانی (خواننده و نوازنده گیتار)، جهانیار قربانی (نوازنده گیتار الکتریک)، مانی مزکی (نوازنده سازدهنی)، کیارش عمرانی (گیتارباس)، آرش عمرانی (کیبورد) و سالار اصغری (درامز) که اعضای اصلی گوه را تشکیل می‌دهند، مهیار طهماسبی (نوازنده ویولنسل) و سردار سرمست (نوازنده ترومپت) هم آنها را به عنوان نوازنده مهمان همراهی می‌کنند.
 
کنسرت گروه «بمرانی» روز جمعه 29 دی، ساعت 19 در سالن ایرانیان برگزار می‌شود که می‌توان برای تهیه بلیت از طریق سایت www.3670.ir اقدام کرد.
 
  • گروه جالبوت
اواخر سال 93 گروه «جالبوت» راه‌اندازی شد و پس از یک اجرای کافه‌ای در بندرعباس، اولین اجرای رسمی‌اش را سال 94 در این شهر برگزار کرد و در سال 95 نیز دو اجرای رسمی دیگر در کارنامه این گروه موسیقی جای گرفت.
 
هدف «جالبوت» که فضای موسیقی بندرعباسی در آثارشان یک مشخصه بارز است، از ابتدا این بود که از حال و احوال نوازنده‌های بومی بندرعباس استفاده کند و به دنبال استاندارد شدن موسیقی گروه و به همین دلیل به دنبال حضور در پایتخت بود.
 
دو اثر از آثار گروه موسیقی «جالبوت» ضبط استودیویی و در فضای مجازی منتشر شده که اولین آن‌ها اثری با نام «گَل اَ نو» با شعری از مرحوم صالح سنگبر و قطعه «واخ و وُلَک» که با شعری از مرحوم علی‌خان حبیب‌زاده ساخته شده است.
 
آنها در این کنسرت قطعات نخستین آلبوم گروه را که قرار است تا آخر امسال منتشر شود اجرا می‌کنند. محمدعلی ذاکری قشمی درباره رپرتوار اجرایی گروه در این کنسرت می‌گوید: «یازده قطعه برای این اجرا در نظر گرفته‌ایم که هشت قطعه با گویش بندرعباسی است و سه قطعه با کلام فارسی خواهد بود. اشعار آنها از شعرای جنوب است، به غیر از چند کار که کلام فارسی دارد و از شعر هنرمندانی چون محمود طلوعی و نیما یوشیج استفاده شده است.»
 
حامد حمیدزاده (گیتارباس)، آرشام غفوری و هومان عمادی (گیتار الکتریک)، آرش رئیسی (گیتار کلاسیک)، امیر شهابی (کیبورد)، محسن خاش و محمد جواد قریشی (پرکاشن) و آیدین رادکیا (درامز)، محمدعلی ذاکری را به عنوان خواننده در جشنواره موسیقی فجر همراهی می‌کنند.
 
جالبوت سال گذشته در هفته موسیقی تلفیقی و شب‌های جنوب در تهران روی صحنه رفت و امسال هم در برنامه «شب شنبه‌ها» و همچنین شهرکتاب فرشته به اجرای موسیقی پرداخت.
 
گروه جالبوت روز دوشنبه 25 دی، ساعت 18:30 در برج آزادی روی صحنه می‌رود که برای تهیه بلیت می‌توان به سایت ایران کنسرت مراجعه کرد.
 
  • گروه داتار
هسته اصلی گروه راک «داتار» از سال ۸۹ شکل گرفت و تا مدتی هم به فعالیت‌هایش ادامه داد اما بعد از مدتی به دلیل برخی مشکلاتی که برای اعضای گروه پیش آمد نتوانست نتایج لازم را بگیرد. حالا مدتی است دور تازه فعالیت‌های گروه از سر گرفته شده و می‌خواهند اولین کنسرت رسمی‌شان را در سی و سومین جشنواره موسیقی فجر روی صحنه ببرند و در ادامه اولین آلبوم رسمی گروه را نیز منتشر کنند.
 
سام مومنی‌پور (بک وکال و نوازنده گیتار آکوستیک)، طاها مظاهری (نوازنده گیتار الکتریک)، کیوان موسوی (نوازنده درامز)، امین استاد (نوازنده کیبورد)، حامد فاضلی (نوازنده گیتار باس)، محسن مهاجر (نوازنده هارمونیکا)، نیما رمضان (تنظیم‌کننده) اشکان فلاحتگر را به عنوان سرپرست گروه، ترانه‌سرا، آهنگساز و نوازنده گیتار الکتریک همراهی می‌کنند.
 
رپرتوار اجرایی این کنسرت قطعات «دیوار»، «من دارم می‌رم»، «راه بی‌پایان»، «بادبادک»، «قطار»، «کیست در این شهر»، «اینجا کسی است پنهان»، «تکرار این روزها»، «دیگه نمی‌خوام» و «بی تو» خواهد بود.
 
به گفته سرپرست گروه، مفهوم کلی کارهای «داتار» پرداختن به دغدغه‌ها و مسایلی است که در زندگی روزمره همه قرار دارد ولی از کنار آنها عبور می‌کنیم. حتی این عبور می‌تواند گذر از انسان‌هایی باشد که ممکن است روزی در کنارمان نباشند.
 
گروه «داتار» پیش از اجرا در جشنواره موسیقی فجر، برنامه‌هایی را در تماشاخانه «آو» با حمایت انجمن ام اس و اجرایی را نیز در موسسه فرهنگی هنری «سرنا» داشته که اجراهای محدودی بودند، اما اجرا در برج آزادی به نوعی مهم‌ترین کنسرت گروه در فاز جدید فعالیت‌هایش است.
 
کنسرت گروه موسیقی «داتار» ساعت ۲۱:۳۰ روز سه شنبه ۲۶ دی در برج آزادی برگزار می‌شود که علاقه‌مندان می‌توانند بلیت‌های آن را از سایت ایران کنسرت تهیه کنند.
 
  • گروه دال
گروه «دال» قرار است روز 28 دی ساعت 21:30 در سالن برج آزادی تهران روی صحنه بروند که تمامی بلیت‌هایش در کمتر از 48 ساعت به اتمام رسیده است. دال دومین گروه موسیقی تلفیقی جشنواره است که بلیت‌هایش با استقبال خوب مخاطبان مواجه شده است.
 
اعضای گروه دال که پس از حدود نه ماه قرار است کنسرت برگزار کنند، برای این کنسرت رپرتوار متفاوتی نسبت به برنامه قبلی خود تدارک دیده‌اند و شنیده‌ها از تمرینات گروه «دال» حکایت از آن دارد که قرار است قطعه «شبیه یک رویا» برای اولین‌بار در این کنسرت اجرا شود.
 
از سوی دیگر شایان شکرآبی، امین هدایتی، یزدان بهمنی، میلاد سعدی و غزل مهدوی به عنوان اعضای اصلی گروه دال این روزها درگیر مراحل پایانی تولید آلبوم جدیدشان هستند؛ آلبومی که در مراحل پایانی تولید به سر می‌برد و احتمال انتشار آن تا پایان سال جاری وجود دارد.
 
  • گروه گام
گروه موسیقی «گام» به سرپرستی و آهنگسازی هادی رحمانی، در زمستان سال ۹۲ با هم‌نوازی‌های بداهه‌‌پردازانه چهار تن از اعضا شکل گرفت و در ادامه با نوشتن و تنظیم قطعات جدید برای آنسامبلِ بزرگ‌تر و پیوستن پنج نوازنده دیگر، فعالیت‌ها جدی‌تر ادامه پیدا کرد. آنها به تازگی قطعه «جز من» را با شعری از محمدرضا شفیعی کدکنی را با آواز پویان راد منتشر کرده‌اند.
 
در ساخت قطعات گروه، آهنگساز سعی در رسیدن به زبان موسیقایی جدیدی داشته که از هم‌نشینی، آمیختگی و تأثیر متقابل مشخصه‌های موسیقی ایرانی و غیر ایرانی، اعم از مُد (مقام موسیقایی)، فرم، ریتم، سازبندی و شیوه برخورد با کلام در پیوند شعر و موسیقی حاصل می‌شود.
 
هادی رحمانی (سرپرست، آهنگساز و نوازنده پیانو)، پویان راد (خواننده)، جابر صالحی (نوازنده تار و دیوان)، سید عرفان حسینی (کمانچه)، علیرضا مهدی‌زاده (ساکسوفون)، آناهیتا ایزدی پارسا (نوازنده ویلنسل)، میلاد قریشی (نوازنده پرکاشن)، علی خدیوی (گیتارباس)، عباس معالجی (نوازنده کلارینت)، اعضای گروه گام در این کنسرت هستند که ده قطعه برای مخاطبان اجرا می‌کنند.
 
وکالِ قطعات بسیار به آواز موسیقی ایرانی نزدیک است ولی در برخی تکنیک‌ها چه در آهنگسازی برای آن و چه در بیان شخصی خواننده، از مشخصه‌هایی غیر از آنچه در آواز به اصطلاح سنتی مرسوم است، استفاده شده است. از دیگر ویژگی‌های قطعات این گروه می‌توان به بیان مینیمال که در لایه‌های زیرین ساختارِ تمام قطعات وجود دارد اشاره کرد.
 
این گروه هم‌اکنون در حال انجام مراحل نهایی انتشار نخستین آلبوم خود با عنوان «هنگام درنگ» است که از ده قطعه تشکیل شده. آنها در تاریخ ۲۶ دی در برج آزادی روی صحنه می‌روند که می‌توان برای تهیه بلیت به سایت ایران کنسرت مراجعه کرد.
 
  • گروه گره
گروه گره که برای اولین‌بار است در جشنواره موسیقی فجر شرکت می‌کند، تا اینجا توانسته رکوردار بلیت‌فروشی‌های این جشنواره باشد. آنها که اوایل ماه جاری سه سانس در برج آزادی روی صحنه رفته بودند، با اعلام آغاز بلیت فروشی کنسرتشان در تاریخ پنجشنبه 28 دی در ساعت 18:30، بلیت‌هایشان در عرض 40 دقیقه به فروش رسید که البته اتفاق تازه‌ای برایشان نبود و بلیت‌های تمام کنسرت‌هایشان به همین سرعت به فروش می‌رود.
 
اعضای گروه «گره» یعنی شهروز گودرزی و هادی کیانی (خواننده)، سهیل زرین کلک (گیتار)، آندره خاچیکیان (گیتار الکتریک)، محمد نیک (گیتارباس)، نوید رهبر (کیبورد) و بهزاد اشعاری (درامز)، سال‌ها است که در دنیای موسیقی فعالیت می‌کنند؛ خواننده و نوازنده‌هایی حرفه‌ای که حدوداً از دو سال پیش، به گروهشان شکل رسمی دادند و با اولین کنسرتی که مهرماه سال گذشته برگزار کردند، توانستند توجه افراد بسیاری را به خود جلب کنند.
 
آنها در این برنامه علاوه بر اجرای 4 قطعه از ساخته‌های گروه که 2 قطعه آن جدید است، قطعاتی ازDream Theater, Metallica, Joe Satriani, Iron Maiden, Neil Young, John Petrucci, Savatage, Poets Of The Fall را هم اجرا می‌کنند.
منبع: 
اختصاصی موسیقی ما
تاریخ انتشار : دوشنبه 18 دی 1396 - 14:49

دیدگاه‌ها

یکشنبه 17 دی 1396 - 18:45

اگه براتون امکان داره لینک کارای افراد قید شده رو هم بزارید تا ماهم بتونیم با کاراشون آشنا بشیم .ممنونم

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود هیاهوی اولین‌ها در بخش تلفیقی جشنواره موسیقی فجر | موسیقی ما