برنامه یاد بعضی نفرات
 
کنسرت گروه «نفس» به سرپرستی خومه کومته در نیاوران برگزار شد
تمپوی ایرانی در دست موزیسین‌های اسپانیایی
موسیقی ما - گروه اسپانیایی «نفس» به سرپرستی خومه کومته در سی و سومین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر در فرهنگسرای نیاوران روی صحنه رفت.
 
در این اجرا، خومه کومته سرپرست گروه که نوازنده سازهای گیتار، عود و پرکاشن است را دمیتری استراچکوف نوازنده ویلنسل، انریک پستو نوازنده ویولن و ویولا و وجتک سوبولسکی نوازنده کنترباس همراهی کردند.
 
قطعات اجرایی این گروه در جشنواره حال و هوایی پست مدرن داشت و هم رنگ و بوی موسیقی سنتی اسپانیا و هم موسیقی مدرن آن را در کنار هم داشت. این اجرا هر چند متفاوت از آنچه بود که مخاطبان ایرانی از موسیقی اسپانیایی انتظار داشتند اما با حال و هوای متفاوتش تصویر متفاوتی از موسیقی امروز اسپانیا را به ایرانیان علاقه‌مند به موسیقی دیگر ملت‌ها ارائه کرد.
 
گروه نفس در جزیره مایورکا اسپانیا شکل گرفته و با توجه به فرهنگ‌های مختلفی که در این منطقه وجود دارد، موسیقی آن هم ریشه در این تنوع فرهنگی دارد. بنابراین نواهای مختلفی از موسیقی اروپا، ناحیه بالکان، موسیقی عربی و حتی اشاره‌هایی به موسیقی ایران در اجرای این گروه شنیده شد.
 
نخستین قطعه‌ای که اجرا شد در فضایی آرام یادآور موسیقی اندلس بود که نوای عود فضایی شرقی به آن می‌داد. قطعه بعدی با ضربه‌هایی روی بدنه کنترباس آغاز شد و. با اضافه شدن عود، موسیقی در فضایی شرقی ادامه یافت و دو ساز آرشه‌ای با نوایی آرام وظیفه فضاسازی را برعهده داشتند.
 
در قطعه بعدی خومه کومته ساز تمپو را که به گفته خودش آن را از ایران خریده بود، در دست گرفت و به تک‌نوازی پرداخت. گروه نفس در واقع با زبانی معاصر به روایت سنت‌های موسیقی اسپانیا پرداخت.
منبع: 
موسیقی ما
تاریخ انتشار : دوشنبه 25 دی 1396 - 11:08

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود تمپوی ایرانی در دست موزیسین‌های اسپانیایی | موسیقی ما