برنامه یاد بعضی نفرات
 
در روزهای پایانی جشنواره چه می‌گذرد؟
همایون سخی به همراه حسین رضایی‌نیا روی صحنه می‌رود؛ «حمید متبسم»‌ تار و پود را نقش می‌زند
موسیقی ما- امروز در هشتمین روز جشنواره «همایون سخی» - هنرمند برجسته‌ی افغان در حالی در تالار وحدت روی صحنه می‌رود و سازِ «رباب» می‌نوازد که «حسین رضایی‌نیا» با نواختن سازهای کوبه‌ای او را همراهی می‌کند. بعد از آن نیز گروه «تار و پود» به سرپرستی و آهنگسازی «حمید متبسم» با خوانندگی «وحید تاج» روی صحنه می‌رود. علاوه بر آن، گروه رنسانس، داماهی، سیروان خسروی و ... نیز در جشنواره‌ی موسیقی فجر می‌نوازند.

در تالار وحدت «همایون سخی» موسیقی افغانستان را به ایران می‌آورد و بعد از آن «حمید متبسم» تاروپود را با خوانندگی «وحید تاج» اجرا می‌کند. این گروه پیش از آن در تالار رودکی نیز به اجرای برنامه‌ای برای هنرمندان پرداخته بود؛ اما در تالار رودکی، هنرمندان «صربستان» با گروه موسیقی رنسانس در سی و سومین جشنواره موسیقی فجر به اجرای برنامه می‌پردازند. در این تالار همچنین گروه «نقش» به سرپرستی و آهنگسازی «امیر شریفی» و با خوانندگی مهدی امامی روی صحنه حاضر می‌شود.

در هشتمین روز جشنواره و در دو سئانس، گروه موسیقی داماهی اجرا خواهند داشت. این گروه به سرپرستی دارا دارایی، با هدف تولید موسیقی با رویکردی آزادانه در تلفیق اِلمان‌های موسیقی محلی ایران (به‌ویژه موسیقی سواحل جنوب ایران)، جَز، رگه، فلامنکو، آفرو، لاتین، فانک، موسیقی هند و … به اجرای برنامه می‌پردازد.

گروه موسیقی «امین غفاری» نیز در فرهنگسرای نیاوران به اجرای برنامه می‌پردازد. این نوازنده ویولن در حالی گروه خود را روی صحنه می‌برد که چندی پیش کنسرت موسیقی کلاسیک خود را در تالار وحدت برگزار کرده است. در سئانس دوم این روز نیز تریو شوسون از موسیقی فرانسه می‌نوازد.
دو سئانس سالن ایرانیان به سیروان خسروی تعلق دارد. او به همراه «بهنام بانی» تنها خواننده‌ی پاپی است که در سئانس کنسرت خود را برگزار می‌کند. 
تاریخ انتشار : چهارشنبه 27 دی 1396 - 10:59

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود همایون سخی به همراه حسین رضایی‌نیا روی صحنه می‌رود؛ «حمید متبسم»‌ تار و پود را نقش می‌زند | موسیقی ما