برنامه یاد بعضی نفرات
 
«گام» و «داتار» در بخش تلفیقی جشنواره فجر روی صحنه رفتند
استقبال از اولین اجراهای رسمی دو گروه نو پا
موسیقی ما - گروه موسیقی «گام» و گروه راک «داتار» شب گذشته با اجرای برنامه در برج آزادی، برای اولین بار در جشنواره موسیقی فجر روی صحنه رفتند که به نسبت دیگر اجراهای جشنواره با استقبال نسبتاً خوب مخاطبان روبه رو شده بودند.
 
در سانس اول گروه موسیقی «گام» اجرایی را تحت هم‌نشینی و تأثیر متقابل مشخصه‌های موسیقی ایرانی و غیر ایرانی، اعم از فرم، ریتم، سازبندی و شیوه برخورد با کلام و پیوند آن با موسیقی به حاضرین تقدیم کرد.
 
گام نخست (درنگ نخست: نواها)، گام دوم، گریز، گام سوم، جزمن، درنگ سوم، گذر، گام چهارم، چرخ، گام پنجم، بمان، گام ششم، چرخه، درنگ آخر، آن تو و گام آخر قطعاتی بود که گروه «گام» در این کنسرت اجرا کرد. آنها برای این اجرا از اشعار شاعرانی چون مولانا، حافظ، انوری، سایه و شفیعی کدکنی بهره گرفته بودند.
 
هادی رحمانی (سرپرست، آهنگساز و پیانیست)، پویان راد (آواز و تار)، جابر صالحی (دیوان)، سید عرفان حسینی (کمانچه)، علیرضا مهدی‌زاده (ساکسیفون)، آناهیتا ایزدی پارسا (ویولنسل)، میلاد قریشی (پرکاشن)، علی خدیوی (گیتار باس) و عباس معالجی (کلارینت) اعضای گروه «گام» در این کنسرت بودند.
 
گروه موسیقی «گام»، زمستان سال 92 با هم‌نوازی‌های بداهه چهار تن از اعضای گروه شکل گرفت و در ادامه با نوشتن و تنظیم قطعات جدید برای آنسامبل بزرگ‌تر و پیوستن پنج نوازنده دیگر، فعالیت گروه جدی‌تر شد. این گروه، در حال انجام مراحل نهایی برای انتشار نخستین آلبوم خود با نام «هنگام درنگ» است.
 
  • درخشش نوازنده جوان در کنسرت «داتار»
 
سانس دوم به اجرای گروه «داتار» به آهنگسازی اشکان فلاحتکار اختصاص داشت که قطعاتی را در سبک پاپ راک اجرا کرد.
 
این گروه سال 89 تشکیل شد و سال 93 توانست نظر هیئت ژوری کارگاه گروه‌نوازی آموزشگاه «رنگین‌کمان» به مدیریت فرزاد فخرالدینی را جلب کند و به عنوان گروه اول شناخته شود و اصلاً پایه و اساس گروه در همان آموزشگاه شکل بگیرد.
 
اعضای «داتار» در این اجرا متشکل از اشکان فلاحتکار (گیتار الکتریک)، حامد فاضلی (گیتار باس)، طاها مظاهری (گیتار الکتریک)، کیوان موسوی (درامز)، محمدامین استاد (کیبورد و پیانو) و البته محسن مهاجر (هارمونیکا) بود که در دو قطعه گروه را همراهی کرد.
 
آنها در این کنسرت قطعات «دیوار»، «من دارم میرم»، «راه بی‌پایان»، «بادبادک»، «قطار»، «کیست در این شهر»، «اینجا کسی است پنهان»، «تکرار این روزها»، «دیگه نمی‌خوام» و «بی تو» را اجرا کردند. گروه نوپایی که شب گذشته به نوعی اولین اجرای رسمی آنها محسوب می‌شد.
 
اولین آلبوم این گروه هم قرار است به زودی منتشر شود که نیما رمضان وظیفه تنظیم قطعات آن را بر عهده داشته است. البته اجرای شب گذشته به نحوی بود که می‌شد در قطعات رد پای نیما رمضان و شباهت‌هایش به گروه «کامنت» را دید که به دلیل تجربه کم گروه در اجراهای صحنه‌ای، مشکلات ریز و بعضاً درشتی در نوازندگی‌ها و حتی صدای خواننده به گوش می‌رسید. در بین آنها، طاها مظاهری که از چهره‌های جدید نوازندگی گیتار الکتریک است و حدود یک سال است در گروه سیروان خسروی فعالیت می‌کند، توانست اجرای خوبی به نمایش بگذارد و با این حساب به نظر می‌رسد یکی از چهره‌های مطرح نوازندگی گیتار الکتریک در سال‌های آینده خواهد بود؛ هر چند که در این مدت هم توانسته نظر بسیاری را به خود جلب کند و اجراهای موفقی را به نمایش بگذارد. البته اگر تیزهوش باشد و شرایط برایش به گونه‌ای مهیا شود که بتواند مسیرش را درست انتخاب کند و مثل بسیاری از نوازندگان مجبور به حضور در بسیاری از گروه‌های پاپ نشود.
منبع: 
موسیقی ما
تاریخ انتشار : چهارشنبه 27 دی 1396 - 17:45

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود استقبال از اولین اجراهای رسمی دو گروه نو پا | موسیقی ما