برنامه یاد بعضی نفرات
 
استاد «احمد احمدی» دار فانی را وداع گفت
بخشِ مهمی از آوازهای ممسنی و کهگیلویه و بویر احمد خاموش شد
موسیقی ما- «احمد احمدی» - استاد آوازهای ممسنی و کهگیلویه و بویر احمد- چهارشنبه ۲۷ دی ماه بر اثر کهولت سن از دنیا رفت. او تنها بازمانده از نسل موسیقی‌دانان قدیم ایلات و عشایر این منطقه از دامنه‌های زاگرس بود. او در طول حیاتِ خویش آثاری چون «ککی جونیم» را اجرا کرد و حالا خاموشی‌اش به معنای از بین رفتنِ بخش مهمی از آوازهای مردمان ایلات ممسنی و بویر احمد و کهگیلویه است. «احمد احمدی» آثار دیگری چون چون «دل گورودار»، «چشم آشفته» و ... را خلق کرد.

«فرزاد طالبی» مدیر کل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، درپیامی این هنرمند که از تاثیرگذارترین خوانندگان پیشکسوت حوزه زاگرس جنوبی بود را تسلیت گفت. در پیامِ او آمده است:‌  

«دل یاران به برگ لاله ماند/ که با پیوندشان، داغ جدایی است. با کمال تاسف ، خبر رسید که استاد «احمد احمدی»، تاثیرگذارترین خواننده پیشکسوت حوزه زاگرس جنوبی، دعوت حق را در شوق رسیدن به جاودانگی، صبورانه پاسخ گفت. نغمه دانی صاحب ذوق که در کمال زیبایی، مؤلف کلام ماندگار آثار درخشان خویش بود و در مقام میراث داری، پایه گذار «مکتب احمدی» در گسترهی موسیقی کهن اقلیم بویراحمدو ممسنی.

هرچند نام این هنرمند کم نظیر و طنین نوای گرمش در قلب و حافظه­ی عمیق مردم قدرشناس این نواحی، به بلندای صدای سخن عشق، مانا و آشنا خواهد ماند؛ اما جای آن نیز دارد که فقدان حضورش را به جامعه ­ی هنری کشور مان و خانوادهی سوگوارش، تسلیت گفته و رحمت و رضوان خداوندی را برای آن روح وارسته، مسئلت نماییم.» 
تاریخ انتشار : پنجشنبه 28 دی 1396 - 11:26

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود بخشِ مهمی از آوازهای ممسنی و کهگیلویه و بویر احمد خاموش شد | موسیقی ما