برنامه یاد بعضی نفرات
 
روز گذشته
نصرالله ناصح‌پور در بيمارستان بستری شد
موسيقي ما_ نصرالله ناصح پور از استادان رديف هاي آوازي ايراني روز گذشته در بیمارستان بستری شدند. «پيمان ناصح پور» می‌گوید که این خواننده‌ی پیشکسوت هم‌اکون در بیمارستان برای انجام یک سری آزمایش‌ها بستری است تا علتِ بیماری مشخص شود: «پدرم روز گذشته در بستر بيماری افتاده‌اند. به توصیه پزشک ایشان باید یک سری آزمایش‌هایی انجام دهند تا مشکل اصلی بیماری مشخص شود. اطلاعات دقیق درباره‌ی مشکلات احتمالی پس از نتایج آزمایش‌ها اعلام خواهد شد.» 

نصرالله ناصح پور در سال ۱۳۱۹ در اردبيل به دنیا آمد و از همان دوران کودکی، در خانواده‌ای موسیقی شناس پرورش یافت. در آن زمان، موسیقی سنتی و منطقه‌اي پربار و عمیق آذربايجان در حیطه فرادهی و فراگیری تعداد انگشت شماری از استادان فن بود و نغمه و ندای جدی موسیقی طنین چشم گیر داشت. 

نصرالله ناصح پور، با عزیمت به تهران بیشتر اوقات خود را صرف فراگیری موسیقی سنتی ایران کرد و پس از آشنایی با استاد محمود کریمی، به هنرستان آزاد موسیقی ملی راه یافت و مشغول تحصیل شد. در آنجا، آشنایی با مطالب و نکته‌های شفاهی در کلاس درس استاد علي اكبرخان شهنازي، این امکان را ایجاد کرد که در محفل هنری استاد اميرقاسمي نیز با روح و حس ساز استاد سعيد هرمزي و دیگر استادان حاضر در هنرستان محشور شود.

پس از تشکیل کلاس‌های مرکز حفظ و اشاعه موسیقی، از راهنمایی‌ها و آموزش و توصیه‌های ارزنده استاد نورعلي برومند بهره‌مند شد. وی از جلسات شناخت موسیقی و کلام و تلفیق شعر و موسیقی نیز، بهره‌های فراوان جست و سپس جهت فراگیری ردیف عالی موسیقی سنتی و آموزش تصنیف و ضرب آهنگ مربوط به آن، به محضر استاد عبدالله دوامي راه یافت. جمشيد عندليبي (در زمینه ردیف و جواب آواز)، محمود مخدوم، صديق تعريف، پري ملكي، آرش رحمانیان، محسن نامجو، محمد ملاآقايي روزبهاني (در رشته آواز) از شاگردان او هستند.
منبع: 
سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : دوشنبه 16 بهمن 1396 - 12:01

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود نصرالله ناصح‌پور در بيمارستان بستری شد | موسیقی ما