برنامه یاد بعضی نفرات
 
پویا صرافی مهر از اولین کنسرت بین‌المللی این گروه در ترکیه می‌گوید
آثار «کاکوبند» برای مخاطبان، فارغ از ملیت و زبانشان دارای مفهوم و جذابیت است
موسیقی ما - گروه موسیقی «کاکوبند» روز هجدهم اسفندماه، اولین کنسرت خارج از ایران خود را در کشور ترکیه و برای مخاطبان غیرایرانی برگزار می‌کند.
 
«کاکوبند» بعد از انتشار تنها آلبومش یعنی «دعوت» در سال 94، کنسرت‌هایش را از تهران آغاز کرد و در چند شهر ایران روی صحنه رفت. آنها حالا تصمیم گرفته‌اند اولین کنسرت بین‌المللی خود را هم برگزار کنند و به این ترتیب نهم مارس برابر با هجدهم اسفند در سالن «هالیچ» استامبول، قطعاتشان را برای مخاطبان غیر ایرانی خود اجرا کنند.
 
پویا صرافی‌مهر که در کنار برادرش نیما، دو عضو اصلی «کاکوبند» هستند به «موسیقی ما» می‌گوید که برای فعالیت هنری، مرز جغرافیایی خاصی مد نظر نداشته‌اند، چراکه محوریت آثار آنها انسان است و انسان هم فارغ از ملیت و زبان است و ادامه می‌دهد: «ما همیشه تلاش کرده‌ایم تا زبان آثارمان، زبان احساس باشد؛ زبانی که از هیچ قاعده مرسومی پیروی نمی‌کند و صرفاً با قلب انسان‌ها قابل ترجمه است. این امر باعث می‌شود که آثار «کاکوبند» برای مخاطبان، فارغ از ملیت و زبانشان دارای مفهوم و جذابیت باشد.»
 
او به این سوال که معمولاً هنرمندان ایرانی، در وهله اول کشورهای اروپایی و آمریکایی را برای برگزاری کنسرت انتخاب می‌کنند؛ چه اتفاقی باعث شد که انتخاب اولتان کشور ترکیه باشد؟ این‌گونه پاسخ می‌دهد: «ما ترکیه را انتخاب نکردیم، مخاطب‌های کاکوبند از ملیت و کشورهای مختلفی هستند، کشور ترکیه نیز از آن جمله است. از گروه دعوت شد و ما هم با افتخار پذیرفتیم. البته این اجراها مطمئنا ادامه‌دار خواهد بود و قطعاً به اجرا در سراسر دنیا فکر می‌کنیم.»
 
قطعات این گروه به جغرافیای خاصی تعلق ندارد و از فضای متفاوتی برخوردار است. در واقع آثارشان به دور از هرگونه جغرافیای زبانی است که می‌تواند در درک شدن بیشتر این گروه توسط مخاطب غیر ایرانی دخیل باشد، صرافی‌مهر هم علاوه بر تأیید این موضوع معتقد است که احساس انسان مرز نمی‌شناسد. حالا در این میان برخی معتقدند از طریق پرداختن به بومی شدن می‌توان جهانی شد، او در پاسخ به این سوال که آیا شما هم  چنین تفکری داشتید یا از ابتدا سعی کردید موسیقی‌تان المان‌های جهانی داشته باشد می‌گوید: «به نظرم پروسه جهانی شدن بسیار پیچیده است. در «کاکوبند» تلاش بر این بود تا علاوه بر محتوا، فرم موسیقی نیز با حفظ اصالت شرقی دارای دخل و ربط‌های جهانی باشد.»
 
در آخر هم پویا صرافی‌مهر اعلام می‌کند که آلبوم دوم «کاکوبند»، در نیمه اول سال 97 منتشر و دور جدید کنسرت‌هایشان نیز پس از انتشار آلبوم آغاز خواهد شد.
منبع: 
اختصاصی موسیقی ما
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 اسفند 1396 - 23:10

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

چهارشنبه 2 اسفند 1396 - 13:19

عزیزای دل

چهارشنبه 2 اسفند 1396 - 13:19

متفاوت و شیک و خاص و دوست داشتنی

چهارشنبه 2 اسفند 1396 - 13:19

صداوموزيكتون جهانيه

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود آثار «کاکوبند» برای مخاطبان، فارغ از ملیت و زبانشان دارای مفهوم و جذابیت است | موسیقی ما