برنامه یاد بعضی نفرات
 
از ۱۲ تا ۱۶ اسفندماه در تالار رودکی
هفتمین «فستیوال موسیقی کلاسیک تا معاصر» برگزار می‌شود
موسیقی ما - گروه «موسیقی تهران»، از ۱۲ تا ۱۶ اسفندماه در تالار رودکی، هفتمین «فستیوال موسیقی کلاسیک تا معاصر» را برگزار می‌کند و به این ترتیب گردهم‏آییِ تاریخ، ترادیسیون و گذشته را روی صحنه می‌برد.
 
گروه «موسیقی تهران» توسط فریماه قوام‌صدری و علیرضا مشایخی در سال 1372 خورشیدی تأسیس شد و تاکنون شش فستیوال برگزار کرده که در هر دوره‏ آن بیش از 80 نوازنده در قالب سولو، آنسامبل و اُرکستر شرکت داشته و بیش از 40 آهنگساز را به جامعه موسیقی ایران معرفی کرده است.
 
در هفتمین «فستیوال موسیقی کلاسیک تا معاصر»، آثاری از علیرضا مشایخی، صنم قراچه‌داغی، ایمان وزیری، سعید علیجانی، اشکان خمسه‏پور، رهی سینکی، سمیرا واثق‌نیا، اشکان پاشازاده، ارشیا قصری و سینا صدقی برای نخستین‌بار اجرا و معرفی می‌شوند.
 
همچنین الناز بهکام پیانیست مقیم وین باهمراهی «ارکستر مجلسی شرق» به رهبری مهرداد تیموری قطعه «ما باغ‌های نیشابور را هرگز نخواهیم دید» اپوس 56 و صنم قراچه‌داغی نوازنده چیره‏دست ویلنسل با همراهی همین ارکستر، «کنسرتو برای ویلنسل» شماره 6 اپوس 244 و نینا مقصودلو پیانیست مقیم استراسبورگ با همراهی «ارکستر موسیقی نو» به رهبری سعید علیجانی قطعات «مِرکوری» اپوس 196، «اُفلیا شماره 2» اپوس 150 و «سونات شماره 1» اپوس 127 برای پیانو و ارکستر، از آثار علیرضا مشایخی را اجرا می‌کنند.
 
«کوارتت زهی رسپینا» به ‏سرپرستی آرش اسدنژاد، «آنسامبل کاروان» به سرپرستی فرزان فرنیا، «تریو زَروان»، «کوینتت ریکوردر بلوک» و همچنین نفرات برگزیده «جشنواره‏ی موسیقی جوان» در بخش نوازندگی پیانو، فستیوال هفتم را همراهی می‏کنند.
 
گروه «موسیقی تهران» مبتنی بر اندیشه‏ علیرضا مشایخی و همراهی فریماه قوام‏صدری، با تلقی و صورت‏بندی ویژه‌‏ای از مفهوم فستیوال، روند شایع و خطی تاریخ موسیقی را لغو و گردهم‌‏آیی میان دوره‌‏های متفاوت تاریخ موسیقی برقرار می‏‌کند. از این ‏رو، «فستیوال موسیقی کلاسیک تا معاصر» درصدد است تا جشنی برای «امرِ نو» و «موسیقی نو» باشد. در این صورت‏بندی، فستیوال به معنای حقیقی خود باز می‌‏گردد که نتیجه آن گردهم‌‏آیی تاریخ، ترادیسیون و گذشته است.
 
علاقه‌مندان جهت تهیه بلیت می‌توانند به سایت «ایران کنسرت» مراجعه کنند.
منبع: 
موسیقی ما
تاریخ انتشار : چهارشنبه 2 اسفند 1396 - 11:53

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود هفتمین «فستیوال موسیقی کلاسیک تا معاصر» برگزار می‌شود | موسیقی ما