برنامه یاد بعضی نفرات
 
اجرای گروه نیوش در بیمارستان محک / روایت سروش قهرمانلو از کنسرت "طرف ما شب نیست"
موسیقی ما - گروه نیوش به سرپرستی آرش قهرمانلو اوایل اسفندماه به نفع یک سازمان خیریه روی صحنه خواهد رفت.

سروش قهرمانلو خواننده و نوازنده گروه درباره این اجرا گفت: کنسرت گروه "نیوش"، پنجم و ششم اسفند ماه در سالن آمفی‌تئاتر بیمارستان محک به نفع کودکان مبتلا به سرطان محک و با حضور این کودکان برگزار خواهد شد.

وی افزود: در این برنامه قطعاتی مانند "شب‌زده"، "صدای قلب"، "عین و شین و قاف"، "انار نخل خنده" و برخی قطعات دیگر را از آلبوم‌ "کینه" و آلبوم جدید نیوش اجرا خواهد شد. عنوان این کنسرت "طرف ما شب نیست" است.

این هنرمند درباره استفاده از صدای قلم خوشنویسی طی مدت اجرای کنسرت اظهار کرد: صداها برای ما ارزشمند است زیرا آدمی را  وادار می کنند که فکر و خیال کنند. البته من بر این باورم مفهوم صوت و موسیقی با هم فرق دارد. امروز تفاوت صدا و موسیقی روز به روز بیشتر می شود و ما می‌بینیم از شنیدن صدا یک خاطره ای ایجاد می شود.

قهرمانلو همچنین گفت: این در حالی است که ممکن است از ماهیت اصواتی که می شنویم  چیزی ندانیم ولی تصویری را برایمان زنده می کند که می تواند بسیار جالب باشد. ما امروز فرصت تجربه نداریم برای همین از آثار هنری استفاده می‌کنیم تا تجربیات مختلف همچون جنگ و عشق را به تصویر بکشیم. در واقع اصوات به ما کمک می‌کند  دوباره زندگی کنیم. اصوات در ذهن باعث می‌شود تا  وارد جهانی شویم که هیچ وقت تجربه نکردیم. چنین تجربه هایی با صدا ایجاد می شود نه با موسیقی.

در این اجرا، آرش قهرمانلو به عنوان سرپرست و خوشنویس، کیکاووس مختاری رهبر ارکستر نیوش، تنظیم‌کننده، نوازنده‌ پیانو و سینتی سایزر و سروش قهرمان‌لو خواننده و  نوازنده سه‌تار و سه‌تار الکتریک به عنوان اعضای ثابت گروه روی صحنه می‌روند و ستار خطابی نوازنده‌ دف و دمام و تنبک و سازهای کوبه‌ای و علی آقایی نوازنده‌ دف به عنوان اعضای میهمان گروه نیوش را همراهی می‌کنند.

گروه موسیقی نیوش از سال 88 فعالیت‌های حرفه‌ای خود را آغاز کرد . این گروه تلاش می‌کند تا با ارائه بیانی نو و استفاده از ریتم‌های کمتر استفاده شده و تجربه رنگ بندی‌های مختلف در سازبندی ارکستر و همچنین با به کارگیری سازهای ایرانی و الکترونیک تلفیقی میان موسیقی ایرانی با موسیقی راک ایجاد کند. نیوش در ساخت آثارش در کنار اشعار مولانا از شعر شاعران معاصر همچون عماد خراسانی ، گروس عبدالملکیان ،حافظ ایمانی و ... استفاده کرده است.

این گروه از صداهای قلم نی خوشنویسی و ساز سه تار- الکتریک (سه تار افکت) ابداعی سروش قهرمانلو در اجراها و ضبط استفاده می‌کنند.

منبع: 
هنرآنلاین
تاریخ انتشار : پنجشنبه 3 اسفند 1396 - 00:43

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود اجرای گروه نیوش در بیمارستان محک / روایت سروش قهرمانلو از کنسرت "طرف ما شب نیست" | موسیقی ما