برنامه یاد بعضی نفرات
 
با موضوع همکاری متقابل در زمینه تولید آثار فاخر موسیقی
تفاهم‌نامه همکاری بنیاد رودکی و كنسرواتوار دولتي مسكو امضا شد
موسیقی ما - در نخستین نشست کمیته مشترک همکاری‌های فرهنگی ایران و روسیه، تفاهم‌نامه همکاری بنیاد فرهنگی هنری رودکی و كنسرواتوار دولتي مسكو به امضا رسید.

به گزارش «موسیقی ما»، این تفاهم‌نامه میان علی اکبر صفی‌پور مدیرعامل بنیاد فرهنگی هنری رودکی و آلكساندر سرگييويچ ساكولوف، رئیس کنسرواتوار دولتی چایکوفسکی مسکو، در ساختمان وزارت فرهنگ این کشور امضا شد.

موضوع اصلی این تفاهم‌نامه، توسعه همکاری متقابل در زمینه های آموزشی، پژوهشی و تولید و اجرای آثار فاخر موسیقی است. همکاری و مشارکت در انجام پژوهش های علمی در زمینه های مورد علاقه طرفین، همکاری در برگزاری دوره‌ها و کارگاه های آموزش موسیقی در ایران و روسیه، مساعدت در تبادل استاد و هنرجوی موسیقی از جمله بندهای این تفاهم‌نامه است. مساعدت در برگزاری کنسرت های فاخر موسیقی ایران و روسیه، در دو کشور و مساعدت و همکاری در تولید و اجرای مشترک موسیقی از دیگر مواردی است که طرفین در خصوص گسترش همکاری‌ها به تفاهم رسیدند.

این تفاهم‌نامه در چارچوب چهاردهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه، در شهر مسکو به امضا رسید.

عباس خامه‌یار معاون توسعه فرهنگی و بین المللی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و سرگئی آبروالین معاون وزیر فرهنگ روسیه ریاست نشست کمیته مشترک همکاری‌های فرهنگی ایران و روسیه را بر عهده داشتند.

لازم به ذکر است، بنیاد فرهنگی هنری رودکی به عنوان یکی از متولیان اصلی حوزه موسیقی، مسئولیت دو ارکستر سمفونیک تهران و ارکستر ملی ایران را بر عهده دارد.
منبع: 
سایت «موسیقی ما»
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 اسفند 1396 - 09:32

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود تفاهم‌نامه همکاری بنیاد رودکی و كنسرواتوار دولتي مسكو امضا شد | موسیقی ما