برنامه یاد بعضی نفرات
 
با همراهی سپند دادبه، خورشید دادبه و یزدانداد دادبه
گروه موسیقی جانسوز در آمفی‌تئاتر دانشگاه سوربون به اجرای برنامه می‌پردازد
موسیقی ما- گروه موسیقی جانسوز متشکل از سپند دادبه (عود و تنبور)، خورشید دادبه (تار و تنبور)، یزدانداد دادبه (سازهای کوبه‌ای و آواز) در ادامه‌ی پروژه‌ی «گفت‌وگو در باغ ایرانی»، امروز در آمفی تئاتر ریشولیو، دانشگاه سوربون پاریس به اجرای برنامه می‌پردازند. این برنامه با سخنرانی لیلی انور -استاد بنام ادبیات فارسی در فرانسه با موضوع پیوستگی فرهنگ ایرانی و نقش ادبیات فارسی در آن- درباره‌ی بررسی نوروزنامه خیام به عنوان یکی از نمونه‌ها انجام خواهد شد.

«گفت‌وگو در باغ ایرانی » فضایی برای فراهم آوردن فضایی در راستای گفت‌وگو از ایرانِ فرهنگی با موضوعاتی در باب فرهنگ، تاریخ، هنر، ادبیات و موسیقی است که در قالب کنفرانس، کنسرت‌ و کارگاه‌هایی جهت معرفی و گسترش اندیشه ایرانشهری برگزار می‌شود.  این رویداد با پیوند با مجموعه و نهادهای دیگر با حضور متخصصين حوزه مربوطه از اهالى فرهنگ و هنر، انديشمندان و دانشگاهيان برگزار می‌شود.

«کانون ایرانِ فرهنگی آریاسپ» با تخصص در حوزه دیپلماسیِ فرهنگی، گامی موثر در راستای معرفی و گسترش جهان ایرانی -ایرانِ فرهنگی- در نظام آگاهی جدید برداشته است. این کانون با مدیریت «سپند دادبه» تلاش برای گسترش آگاهی در سطح جامعه بشری و نه فقط مردم ایران از اندیشه ایرانشهری به عنوان یک میراث بشری برای تحقق مفهوم ملت، بیرون از مفهوم قدرت در دوران جدید، در ذیل مفهوم فرهنگ برداشته است.

این گروه به یاد پدربزرگشان، غلامرضا دادبه (استاد آواز و تاریخ فرهنگ)  با نام هنری «جانسوز»، نام‌گذاری شده است. سپند و خورشید دادبه از دوران کودکی تحت تربیت و تعلیم موسیقایی «سهراب پورناظری» قرار گرفته بودند، بعد از گذراندن دوره عالی در مراتب دانشگاهی (دانشگاه تهران و هنرستان عالی) به همراه یزدانداد که از کودکی دوره‌های موسیقی و نوازندگی را تحت اساتید بنام موسیقی ایران گذرانده بود، این گروه را با دیدگاهی از مختصات اندیشه ایرانشهری و تحت تعالیم اساتید و پیشینه خانوادگی خود، با بیان موسیقایی ازین اندیشه پایه گذاری کردند.
تاریخ انتشار : چهارشنبه 23 اسفند 1396 - 00:58

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود گروه موسیقی جانسوز در آمفی‌تئاتر دانشگاه سوربون به اجرای برنامه می‌پردازد | موسیقی ما