برنامه یاد بعضی نفرات
 
با حضور وزیر ارشاد در جلسه هیات امنای بنیاد رودکی مطرح شد
تقدیر از عملکرد مطلوب بنیاد رودکی در سال 96
موسیقی ما - در جلسه هیات امنای بنیاد فرهنگی هنری رودکی از عملکرد این سازمان قدردانی شد؛ همچنین دستاوردهای این بنیاد و چشم انداز آینده آن تشریح شد.
به گزارش «موسیقی ما»، بیست و چهارمین جلسه هیات امنای بنیاد فرهنگی هنری رودکی با حضور محمدباقر نوبخت، معاون رییس جمهور و عضو هیات امنا و عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس هیات امنای بنیاد رودکی برگزار شد.

صالحی، در این رویداد بر بازخوانی ماموریت‌های بنیاد تاکید کرد؛ ضرورت توسعه فعالیت‌های بنیاد در شهرستان‌ها از جمله سرفصل هایی بود که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به آن اشاره کرد.

در این رویداد، بر اساس گزارش حسابرس و بازرس قانونی بنیاد، عملکرد بنیاد رودکی برای دومین سال پیاپی طبق استانداردهای حسابرسی مطلوب اعلام شد.

نوبخت، پس از استماع این گزارش فرایند مطلوب حسابرسی را اتفاقی ویژه و قابل تقدیر خواند. مدیرعامل بنیاد رودکی در ادامه گزارشی از دستاوردهای بنیاد رودکی در سال 96 ارایه داد و همچنین چشم انداز این بنیاد را در سال پیش رو تشریح کرد. در این جلسه با توجه به ارزش میراثی دو مجموعه تحت مدیریت بنیاد رودکی، تالار وحدت و برج آزادی بر اختصاص بودجه مناسب برای ترمیم این دو اثر تاکید شد. رشد بودجه، برنامه‌های بین المللی ارکسترها مانند اجرای مشترک با ارکستر راونای ایتالیا به رهبری ریکاردو موتی، اجرای سمفونی شهیدان خدایی در کلیسای سانتاماریای رم، سفارش ساخت سرود اعزام ایران به جام جهانی و اجرا توسط منتخب ارکستر سمفونیک و ملی از جمله دستاوردهای بنیاد رودکی بود که در این جلسه عنوان شد.

همچنین در تشریح دستاوردهای سال 96 به تدوین سند استراتژیک بنیاد، افتتاح موزه تئاتر عروسکی، سفارش ساخت 11 قطعه ارکسترال از موسیقی نواحی و اقوام ایران، پاسداشت حقوق مولف و مصنف(پرداخت هزینه های آهنگساز، تنظیم کننده، نت نویس و ...، تصویب اعتبار ارکسترها در بودجه سنواتی کل کشور برای اولین بار، انعقاد قرارداد با اسپانسر برای فعالیتهای بنیاد رودکی برای نخستین بار و مشارکت در ساخت و اجرای سمفونی روح الله(ره ) اشاره شد.

سرمایه گذاری در ساخت آثار نمونه هنری، توسعه زیرساخت ها، بسترسازی انجام ماموریت در صف برای برنامه های فرهنگی و هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر بخش ها، محوریت در میزبانی برنامه های فرهنگی هنری کشورهای مختلف در ایران و حضور گروه های مختلف هنری در خارج از کشور، تبدیل بنیاد رودکی به قطب تولید و ارایه موسیقی سنتی، نواحی و اقوام ایرانی، برنامه ریزی و تبدیل بنیاد رودکی به الگواقتصاد هنر و اقتصاد مقاومتی ار جمله چشم اندازهای بنیاد بود که در این جلسه ارایه شد. در این رویداد همچنین جدول مزد نوازندگان ارکسترهای تحت مدیریت بنیاد در هفت رده شغلی به تصویب رسید.
منبع: 
سایت «موسیقی ما»
تاریخ انتشار : شنبه 26 اسفند 1396 - 16:48

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود تقدیر از عملکرد مطلوب بنیاد رودکی در سال 96 | موسیقی ما