برنامه یاد بعضی نفرات
 
در قالب برنامه‌های موسیقی- تجربه
«دوستان سل» از دوره طلایی موسیقی جّز روایت کردند
موسیقی ما - گروه موسیقی دوستان سل (Soul Friends) با جمعی از نوازندگان ارمنی- ایرانی شب گذشته با اجرای قطعاتی از موسیقی جز کلاسیک  در قالب سلسله ‌اجراهای «موسیقی تجربه» در تالار رودکی تهران روی صحنه رفتندقطعاتی که این گروه در این برنامه اجرا کرد، تنظیم و بازآفرینی قطعاتی بود که در گذر زمان بارها و بارها توسط موسیقیدان‌ها و خوانندگان مطرح جَز اجرا و بازآفرینی شده‌اند و اکنون در جایگاه «کلاسیک» این گونه به شمار می‌روند
.
در ابتدای این کنسرت گروه دوستان سل به سرپرستی آلوین آوانسیان قطعه caravan  از دوک الینگتون را اجرا کرد و در ادامه قطعه‌ای ارمنی از ساخته‌های وسکانیان -خواننده گروه- برای حاضرین در سالن به اجرا درآمد.

دوستان سل گروهی است که مي‌كوشد قطعاتي اجرا كند كه يادآور دوره طلايي موسيقي جهان هستند. قطعاتي كه براي همه تا حدودي آشنا هستند و رنگ و بوي نستالژي دارند، اغلب در فيلم‌ها، تبليغات و ... بصورت جسته و گريخته شنيده مي‌شوند، ولي كمتر به شكلي كه شايسته اين نوع موسيقي است بدان پرداخه مي‌شود
.
در ادامه این گروه که نوازندگانش را هنرمندان ایرانی-ارمنی تشکیل می‌دهند، به سراغ یکی از ساخته‌های فریرا آهنگساز و یانیست جز آمریکایی رفتند و قطعه آشنای  RECADOرا اجرا کردند. قطعه MY WAY که علاقه‌مندان به موسیقی جز با صدای فرانک سیناترا آن را در خاطر دارند، در ادامه اجرا شد؛ گروه این قطعه را به زنده‌یاد ناصر چشم‌آذر تقدیم کرد.

گروه دوستان سل با تغييراتي در رنگ آميزي هارمونيك و جريان قطعه‌ها، ملودي هاي ناب و آشنا را بصورت امروزي تر ولي با حفظ اصالت، به شنونده ها ارایه مي‌كند.

در ادامه قطعه نام‌آشنای پلنگ صورتی از ساخته‌های هنری مانچینی آهنگساز و رهبر ارکستر جز ایتالیایی‌تبار،  به صورت بی‌کلام اجرا شد. قطعهBOSSA ARISTAK ساخته واهه آوانسیان گیتاریست گروه دیگر قطعه بی‌کلام این کنسرت بود. پس از پایان این قطعه گروه آوازی نیز به جمع نوزاندگان پیوستند و قطعه  I’M A FOOL TO WANT YOU یکی دیگر از قطعات معروف فرانک سیناترا را اجرا کردند.

دوستان سل اجرای خود در سلسله رویدادهای موسیقی تجربه را با اجرای چهار قطعه دیگر از آهنگسازان بزرگ موسیقی جز از جمله ارول گارنر، ویکتور یانگ،‌ نینو روتا و دوک الینگتون به پایان رساند.
واروژ وسکانیان (خواننده)، آلوین آوانسیان (تنظیم و پیانو)، واهه آوانسیان (گیتار)، پترو کشیشی (ساکسفون)، واهیک قره بیگی (درامز) و آرامه بندری (گیتار بیس) اعضای اصلی دوستان سل در این اجرا بودند و بیتا رادمهر، افسانه جابری، روشنک کی منش، مژگان فقانی، ماهور نصیریان نیز به عنوان همخوان در این اجرا حضور داشتند.

«موسیقی تجربه» حرکتی تازه در موسیقی ایران است که تلاش می‌کند برای اجرای زنده آثار ارزشمند و غیرتجاری زمینه لازم را فراهم کند. این رویداد در تمام ژانرهای موسیقی در پی تحقق این امر است تا به سهم خود برای ارتقای دانش موسیقایی در میان تماشاگران و ارتقای کیفیت هنری موسیقی گامی بردارد.
منبع: 
سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : شنبه 15 اردیبهشت 1397 - 12:25

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود «دوستان سل» از دوره طلایی موسیقی جّز روایت کردند | موسیقی ما