برنامه یاد بعضی نفرات
 
با حضور آروین صداقت‌کیش و سینا صدقی
آثار موسیقی معاصر آهنگسازان جوان در دانشگاه تهران نقد و بررسی می‌شود
موسیقی ما- اجرای قطعاتی از آهنگسازان جوان فعال در حوزه موسیقی معاصر به همراه نشست تحلیل و نقدِ تکنیک و زیبایی‌شناسی آثار اجرا شده، روز یکشنبه 30 اردیبهشت ماه، ساعت ۱۲ در دانشگاه تهران برگزار می‌شود. در این نشست، آروین صداقت‌کیش و سینا صدقی به نقد و تحلیل قطعات پیانویی اجرا شده خواهند پرداخت.

در این برنامه سه قطعه از سه آهنگساز معاصر اجرا و نقد خواهد شد. کارن سلاجقه، مطهر حسینی و افشین مطلق‌فرد به ترتیب آثار پیانویی شروین عباسی، فرنود حقانی‌پور و نیما عطرکار‌روشن را خواهند نواخت. این برنامه با محوریت موسیقی معاصر از نگاه «تکنیک آهنگسازی» و «ساختارهای زیبایی‌شناسانه معاصر» است که آروین صداقت‌کیش و سینا صدقی به تحلیل آثار فوق خواهند پرداخت.

فرنود حقانی‌پور (م. 1369)  آهنگساز ایرانی مقیم سان‌فرانسیسکو است. از جمله فعالیت‌های او می‌توان از چیدمان کنسرت و تور برای Living Earth Show, شرکت در Bang on a Can Summer Festival و BoaC Marathon و اجرا در موزه هنرهای معاصر ماساچوست نام برد. او افتخار همکاری با موزیسین‌هایی چونBrad Lubman، Jiyeon Kim، Andy Meyersonو  Sarah Goldfeather را داشته است.

شروین عباسی(م.۱۳۶۴) فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد آهنگسازی از دانشگاه سوره تهران است. و از اساتیدی همچون دکتر سعید شریفیان، کیاوش صاحب‌نسق، محمدرضا تفضلی و مارتن اسرائیلیان در حوزه آهنگسازی آموزش دیده است. عباسی عضو هئیت مدیره انجمن موسیقی خانه تئاتر و بازرس انجمن موسیقی است. آثار او در فستیوالهای مختلفی در ایران وکشورهای ارمنستان، آلمان و اکراین به اجرا درآمده است. همچنین جوایز آهنگسازی از جشنوارهای موسیقی فجر و مسابقه‌های آهنگسازی خانه موسیقی و فستیوال اورینت اوسیدنت( orient/ocident)والفرد اشنیتکه کشور اکراین را در کارنامه دارد. او به عنوان آهنگساز در تئاتر و سینما نیز فعال است. دو آلبوم «روز ازپی روز» و «در جستجو» از آثار انتشار یافته او است.

نیما عطرکار روشن (م.۱۳۶۴) آموختن موسیقی را با نوازندگی پیانو در کودکی آغاز کرد. با ورود به دانشگاه هنر تهران مبانی نظری موسیقی را نزد اساتیدی چون حامد مهاجر فرا گرفت. و علوم آهنگسازی را به صورت خودآموخته و تجربی و با مطالعه آثار آهنگسازان دنبال نمود. سپس با شرکت در مسترکلاسهای علیرضا مشایخی به دانسته‌های خود افزود. در سال ۱۳۸۷ با تأسیس آنسامبل «م» به اجرا و معرفی آثار موسیقی کلاسیک معاصر پرداخت. او در سال ۱۳۸۹ عازم فرانسه شد و تحت نظر میشل مرله در اکول نورمال موسیقی پاریس به تحصیل مشغول گشت. ساخته‌های او در فستیوالها و کنسرتهای متعددی اجرا و تعدادی از آثار او به همراهی اردوان وثوقی در آلبوم «سکوت-سیاه» توسط نشر هرمس منتشر شده است.

اجرا و تحلیل موسیقی معاصر آهنگسازان جوان ایران، امری است که باید در فضاهای اکادمیک مورد تحلیل و برسی واقع شود. در همین راستا دانشکده موسیقی پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران پذیرای این جلسه پژوهشی خواهد بود. لازم به ذکر است ورود برای عموم در این برنامه آزاد است.
تاریخ انتشار : شنبه 29 اردیبهشت 1397 - 19:25

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود آثار موسیقی معاصر آهنگسازان جوان در دانشگاه تهران نقد و بررسی می‌شود | موسیقی ما