برنامه یاد بعضی نفرات
 
سرود رسمی تیم ملی فوتبال ایران با حضور بازیکنان تیم ملی و اهالی موسیقی و هنر در تالار وحدت رونمایی شد
سورپرایز ویژه ارکسترهای ایرانی برای «کارلوس کی‌روش»
موسیقی ما - مراسم رونمایی از سرود رسمی تیم ملی فوتبال ایران برای جام جهانی روسیه با حضور بازیکنان تیم ملی، اهالی موسیقی و مدیران ورزشی و هنری شب گذشته در تالار وحدت برگزار شد.

به گزارش «موسیقی‌ما»، در ابتدای این مراسم که بنیاد رودکی با همکاری فدراسیون فوتبال برگزارکننده آن بودند، تصاویری از مراحل آماده شدن سرود رسمی تیم ملی فوتبال ایران، تصاویری از بازیهای مقدماتی تیم ملی فوتبال ایران پخش شد و در ادامه برخی مدیران و دست اندرکاران فدراسیون فوتبال و بنیاد رودکی پشت تریبون قرار گرفتند و سخنانی کوتاه را در حضور بازیکنان تیم ملی عنوان کردند.
 
  • * صفی‌پور: این مراسم پیوند میان موسیقی و ورزش است
علی اکبر صفی پور در ابتدای این مراسم با اشاره به اینکه این مراسم میتواند پیوندی جدید میان موسیقی و هنر باشد، گفت: «امروز 30 اردیبهشت است و این ماه به نام شاعران بزرگی نامگذاری شده است. در چنین ماهی در خدمت شما هستیم تا کاری سترگ را رقم بزنیم. امشب ارکستر ملی و ارکستر سمفونیک با هم تلفیق شده اند تا چهار قطعه را به شما و مردم ایران تقدیم کنند. در بخش نخست ارکستر به رهبری شهرداد روحانی دو قطعه را به بازیکنان تیم ملی و مردم ایران تقدیم می کنند که عنوان یکی از این آثار جام جهانی است. در بخش دوم نوازندگان ارکستر به رهبری فریدون شهبازیان دو قطعه را به شما تقدیم می‌کنند. یکی از این آثار شعرش را عبدالجبار کاکایی سروده و خواننده اش سالار عقیلی است. قطعه بعدی با آهنگسازی بابک زرین و با شعری از احسان افشاری قطعه رسمی تیم ملی را با عنوان «یازده ستاره» اجرا می کنند. در پایان هم نوازندگان ارکستر سمفونیک و ارکستر ملی سورپرایزی ویژه را برای کارلوس کیروش دارند.»

مدیر عامل بنیاد رودکی ضمن ارائه گزارشی از روند ساخت سرودهای تیم ملی فوتبال کشورمان، افزود: «در دی ماه سال ۹۶ بود که ۲ مجموعه فدراسیون فوتبال و بنیاد رودکی با حمایت ویژه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاون هنری وی با قوت و صلابت کار ساخت سرودهای تیم ملی فوتبال کشورمان را پیش گرفت و امروز در تاریخی حضور داریم که زحمات نتیجه داد و شما امروز شاهد خروج ۴ اثر موسیقایی ویژه تیم ملی کشورمان خواهید بود.»

مدیرعامل بنیاد رودکی در پایان صحبت هایش گفت: «ایده های بزرگ حامیان بزرگ می خواهد. آقای هاکوپیان و مجموعه شان امکان عملی کردن این پروژه را به ما دادند. از تک تک کسانی که در راه آماده سازی موسیقی های تیم ملی ما را یاری کردند تشکر می‌کنم و امیدوارم پیشکش های ما مورد قبول طبع بلند دوستان قرار گیرد.»
 
  • *حسینی: جهان جدید، جهان رویدادهاست
سید محمد مجتبی حسینی معاون امور هنری وزارت ارشاد نیز در این مراسم در سخنانی کوتاه گفت: جهان جدید جهان رویدادهاست که ساز و برگ ملت‌ها خود را نشان می‌دهند و بیشترین فرصت برای معرفی دارایی‌هاست. جام جهانی فوتبال نیز از این قاعده مستثنی نیست و در این سال‌ها ملت ایران برای پیروزی در آن امید داشته است. این رویداد پدیده‌ای بزرگ و بیان مشترکی است که مردمان را گرد هم می‌کشاند. موسیقی قرن‌ها قبل از فوتبال این ویژگی را داشت که بدون زحمت ترجمه، حس مشترک آن را درمی‌یابند و لذت آن را به جان درک می‌کنند. امسال پیوند مبارکی میان این دو رویداد و عضو محبوب بین مردم، شکل گرفته و تالار وحدت این وحدت را به گونه‌ای دیگر نمایاند. ارکسترها به درستی و بدون بودجه دولتی و با حمایت بخش خصوصی توانستند در کنار تیم فوتبال کشورمان قرار بگیرند و در قاب هنر ادای دین کنند.
 
  • * اجرای ارکسترهای ایرانی و سوپرایز «کارلوس کی‌روش»
در ادامه اجرای قطعاتی بی‌کلام از ساخته‌های شهرداد روحانی رهبر ارکستر سمفونیک تهران با همراهی اعضای ارکستر سمفونیک اجرا شد و پیش از آغاز این دو قطعه شهرداد روحانی رو به حضار گفت: «از طرف نوازندگان ارکستر سمفونیک تهران و ارکستر ملی این موفقیت را به اعضای تیم ملی فوتبال کشورمان، سرمربی و کادر فنی این تیم تبریک می گویم. این افتخار بزرگی است که امشب در کنار شما عزیزان به اجرای برنامه می پردازیم و مطمئن باشید که اکنون قلب ۸۰ میلیون ایرانی پیش شماست.» پس از اجرای این دو قطعه بی کلام که شهرداد روحانی رهبری ارکستر را بر عهده داشت، فریدون شهبازیان و سالار عقیلی روی صحنه آمدند و قطعه «یروزی خورشید» با اجرای سالار عقیلی در تالار وحدت طنین انداز شد و در ادامه قطعه «یازده ستاره» اجرا شد که به نوعی اصلی ترین قطعه و سرود رسمی تیم ملی در جام جهانی روسیه است. بابک زرین، احسان نظری، عبدالجبار کاکایی که عوامل تولید این آثار بودند نیز در سالن حضور داشتند.

شهرداد روحانی بعد از اجرای این دو اثر بار دیگر روی صحنه حاضر شد و خطاب به کاریوس کی‌روش به زبان انگلیسی گفت: «ما امشب به افتخار حضور آقای کی‌روش در مراسم رونمایی از سرودهای تیم ملی فوتبال قطعه‌ای پرتغالی را با تنظیم عرفان وکیلی آماده کردیم که اکنون در حضور شما عزیزان به سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان تقدیم می شود. ایشان در قلب همه ایرانی ها حای دارند و با این سوپرایز در تلاشیم با حال خوبی بدرقه راه مربی تیم ملی فوتبال ایران باشیم.» اجرای این قطعه پرتغالی با لبخند واستقبال سرمربی تیم ملی ایران رو به رو شد و پس از اتمام آن «کیروش» به صورت ایستاده به تشویق ارکستر ایران پرداخت.
 
  • * بدرقه‌ای متفاوت
اواخر برنامه که اجرای آنرا محمدحسین میثاقی و عباس سجادی بر عهده داشتند، اعضا و بازیکنان تیم ملی برای مراسم بدرقه روی صحنه آمدند و به شکلی ویژه مورد تشویق حاضرین در سالن قرار گرفتند. قدردانی فدراسیون از علی اکبر صفی‌پور، سالار عقیلی، فریدون شهبازیان و شهرداد روحانی بخش دیگری از این مراسم بود. از طرف فدراسیون فوتبال به هر کدام از این تقدیرشدگان، پیراهن شماره 12 تیم ملی به عنوان یار دوازدهم تقدیم شد.

در پایان این مراسم اعضای تیم ملی توسط خادمان حرم امام رضا علیه سلام از زیر قرآن رد شدند و با ذکر صلوات خاصه امام رضا علیه سلام به سوی جام جهانی بدزقه شدند.

عنایت الله بخشی، علی دایی، علی کفاشیان، محمد حسین ایمانی خوش خو، اصغر همت، شکرخدا گودرزی، کامران ملکی، عبدالجبار کاکایی، محمدرضا عیوضی، شاهین آرین، سیدجواد هاشمی، جلیل فرجاد، علی اکبر شیرخدا، رویا بختیاری، سعید امیرسلیمانی، اسماعیل خلج، امین زندگانی، پویا امینی، احمدرضا عابدزاده، هاکوپیان، فرامرز ظلی، مهدی تاج، سیدرضا صالحی امیری، سیدمحمد مجتبی حسینی، علی اکبر صفی پور، وینفرد شفر، غلامحسین زمان آبادی، محمود فکری، علی ترابی، مهدی افضلی، بهرام قاسمی ، نعمت الله پایان، نصرالله عبداللهی و... از جمله مهمانانی هستند که در مراسم حضور داشتند.

در ادامه می توانید نسخه صوتی قطعه «یازده ستاره» را به همراه موزیک ویدئوی این اثر را با صدای سالار عقیلی گوش کنید، ببینید و دانلود کنید.
منبع: 
اختصاصی سایت «موسیقی ما»
تاریخ انتشار : دوشنبه 31 اردیبهشت 1397 - 00:22

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود سورپرایز ویژه ارکسترهای ایرانی برای «کارلوس کی‌روش» | موسیقی ما