برنامه یاد بعضی نفرات
 
چراغی: نشان ندادن ساز به موسیقی نواحی ضربه بزرگی می‌زند
موسیقی ما - صادقی چراغی آهنگساز و مدیر روابط عمومی یازدهمین جشنواره موسیقی نواحی که چندی پیش در شهر کرمان برگزار شد، درباره این رویداد گفت: جشنواره بار دیگر در شهر کرمان برگزار شد و آن‌ها به خوبی از پس این میزبانی برآمدند. ما پارسال میزبان 150 نفر هنرمند بودیم و این تعداد امسال به 200 نفر نیز رسید، اما مشکل اصلی بودجه و پرداختی‌ها به هنرمندان است که واقعا مبلغ کمی است.

وی افزود: خوشبختانه ما در این جشنواره با هنرمندان بدون تعارف مبلغ بودجه که 600 میلیون تومان بود، بدون هیچ پرده‌پوشی ذکر کردیم. در مقایسه با سال گذشته حدود 100 میلیون افزایش بودجه داشتیم، اما در کل این مبلغ دستمزد موسیقی اقوام نیست و آن‌ها صرفا بخاطر عشق و علاقه در این جشنواره حضور پیدا کردند.

چراغی همچنین گفت: یکی از مشکلاتی که وجود دارد نشان ندادن ساز است که ضربه بزرگی به موسیقی نواحی می‌زند. به‌طور مثال در سرحدات بلوچستان یک بلوچ به ساز گیتار علاقه نشان می‌دهد در حالی که همین فرد ممکن است به ساز رباب که ساز مادری او است علاقه نشان ندهد. زنده‌یاد لطفی می‌گفت وقتی فردی چیزی را ندیده نمی‌توان به او گفت که چرا دلت برای آن چیز تنگ نمی‌شود چون آن را ندیده است! وقتی جوان ایرانی ساز را نمی‌بیند و از طرفی هجوم امواج ماهواره را داریم اتفاقات خوبی نمی‌افتد و این اصلا برای موسیقی خوب نیست.

این آهنگساز ادامه داد: در جشنواره نواحی اتفاقات خوبی افتاد. ما موسیقی غنی داریم و طبیعی است که با سانسور و فیلتر نمی‌توانیم کاری کنیم. مسئولان باید ما را یاری دهند و متوجه شوند که ما اقلیت نبوده و تنها دلمان برای این فرهنگ می‌سوزد. از مسئولین دعوت می‌کنم به این مقوله جدی‌تر نگاه کنند. این جشنواره باعث شور پژوهشگران موسیقی نواحی و دیده شدن آن‌ها می‌شود. اگر جشنواره را تخصصی‌تر کنیم اتفاقات بهتری رخ می‌دهد.

منبع: 
هنرآنلاین
تاریخ انتشار : دوشنبه 31 اردیبهشت 1397 - 01:22

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود چراغی: نشان ندادن ساز به موسیقی نواحی ضربه بزرگی می‌زند | موسیقی ما