برنامه یاد بعضی نفرات
 
روزهای دهم و یازدهم خرداد ماه
اردشیر کامکار در یزد کارگاه کمانچه برگزار می‌کند
موسیقی ما – کارگاه کمانچه‌نوازی «اردشیر کامکار» روزهای دهم و یازدهم خرداد ماه در شهرستان یزد برگزار می‌شود. این کارگاه‌ با محوریت بررسی تکنیک‌ها و اصول کمانچه نوازی به دو صورت گروهی و خصوصی برگزار می‌شود. از دیگر موضوعات مورد بحث در این کارگاه‌ها می توان به بداهه نوازی و ساز کمانچه و ارتباط موسیقی ردیف دستگاهی با کمانچه نوازی نوین ایران اشاره کرد.

«اردشیر کامکار» سال‌هاست، علاوه بر فعالیت‌های موسیقایی خود تلاشی گسترده در تربیت نوازنده و هنرجویانِ موسیقی داشته است و از همین‌روی، کارگاه‌های متعددی نیز در شهرستان‌های مختلف برگزار کرده است. این نوازنده‌ی شهیر کمانچه، بعد از یزد نیز در برخی دیگر از شهرهای ایران به اجرای برنامه خواهد پرداخت.

اردشیر کامکار همواره بر این اعتقاد بوده است که ساز کمانچه قابلیت های بسیاری در اجرای قطعات تکنیکی و پیچیده دارد. او به منظور ارتقا سطح فنی نوازندگی ساز کمانچه، با مد نظر قرار دادن متد نوازندگی در مراکز آکادمیک موسیقی کشورهای آذربایجان و ارمنستان از یک سو و نیز شیوه های نوازندگی کمانچه در موسیقی مقامی ایران به ویژه خطه لرستان از سوی دیگر تلاش داشته است تا افق‌های جدیدی از این ساز را نمایش  دهد.
منبع: 
سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : شنبه 5 خرداد 1397 - 09:10

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود اردشیر کامکار در یزد کارگاه کمانچه برگزار می‌کند | موسیقی ما