برنامه یاد بعضی نفرات
 
به یاد محمدرضا لطفی و با نوازندگی «مقداد شاه‌حسینی»
آلبوم «اوقات» شامل بداهه‌نوازی‌های سه‌تار منتشر شد
موسیقی ما- آلبوم «اوقات» شامل بداهه‌نوازی‌هایی همراه با ساز با نوازندگی «مقداد شاه حسینی» یه یاد «محمدرضا لطفی»‌ منتشر شد. این اثر شامل قطعاتی چون«وقت نخست-دستگاه نوا»، «وقت دوم-دستگاه سه گاه»، «وقت سوم-آواز بیات اصفهان» و «وقت چهارم-دستگاه شور» است.

مقداد شاه حسینی درباره‌ی آلبوم خود نوشته است: «وقفه، منشاء علم است. همیشه این سخن برایم لحظه شروع بداهه نوازی است. زمان، مکان، هنرمند و فرهنگ، شاید چهار گوشه جهان متصل بداهه نوازی اند که اگر در یک نقطه با هم جمع شوند، تو گویی که حاصل، بداهه پردازی باشد. رهیافتی که در نوع خود، امری است سخت و دیریاب. قطعات این مجموعه همگی بدون ادیت ها و جرح و تعدیل های مرسوم امروزی اجرا شده اند و در حقیقت و به بیانی خودمانی تر، حاصیل یک بار نشستن و نواختند و سنت دیرین بداهه نوازی نیز ای بسا که همین بوده است. بداهه نوازی شاید، حال و روزگار اکنون نوازنده است و به دور از بازسازی ها و دستکاری های پسینی و رجعت و روی به آتیه است، بی آنکه آمده باشد.»

مقداد شاه حسینی متولد 1358 در تهران و دانش آموخته رشته موسیقی، از سال 69 فعالیت‌های هنری خود را با نواختن سازهای تنبک و سه تار، آموزش آواز نزد استاد افسانه رثایی و فراگیری تار درمحضر استاد هوشنگ ظریف آغاز می کند.

فرهاد فخرالدینی، کامبیز روشن روان، مصطفی کمال پورتراب، فرید عمران، هومان اسعدی، داریوش طلایی، مجید کیانی و مسعود شعاری دیگر اساتید او بوده اند.

او در موسیقی متن سریال و فیلم هایی چون «همیشه پای زنی در میان است»، مجموعه 1 تا 3 «پایتخت»، «پریدخت»، «دودکش»، «روز حسرت» هنرنمایی کرده است. از این نوازنده و آهنگساز پیش تر، آلبوم «در سایه سار مهتاب» منتشر شده است.
منبع: 
سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : جمعه 4 خرداد 1397 - 12:49

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود آلبوم «اوقات» شامل بداهه‌نوازی‌های سه‌تار منتشر شد | موسیقی ما