برنامه یاد بعضی نفرات
 
از فردا یک‌شنبه
آلبوم سمفونی «کوروش کبیر» ساخته‌ی «لوریس چکناواریان» توزیع می‌شود
موسیقی ما - آلبوم «سمفونی کوروش کبیر» با آهنگسازی و رهبری ارکستر «لوریس چکناوریان» با اجرای ارکستر سمفونیک لندن و ارکستر ویسز، از فردا – یک‌شنبه- توزیع می‌شود.  این سمفونی شامل قطعاتی چون «سیل و تاک»، «نخستین رویای آستیاگ، پادشاه ماد، باران»،‌«دومین رویای آستیاگ، سیل»، «زایش و ربوده‌شدن کوروش، اندوه ماندانا»، «کودکی کوروش در میان شبانان دشت، داستان شبانی»، «خشم استیاگ و مجازات کردن هارپاگ، سردار مادی»، «نبرد پاسارگاد، کوروش، استیاگ را شکست داده و امپراتوری پارسی را بنا می‌نهد»، «کوروش، شاه شاهان»، «نوروز، روز سال نو، اجتماع شهریاران»، «عشق کوروش و کاساندرا، دختر فرناسپ»، «ازدواج شاهانه»، «نبرد تیمبرا، کوروش، کرزوش پادشاه لیدیه را شکست می‌دهد»، «داینو، نیایش اسیران یهودی بابل، سرود عید فصح»، «ورود پیروزمندانه کوروش به بابل» و «منشور حقوق بشر کوروش، تدهین شده توسط خداوند» است.

این قطعه در سال 2017 با ناظر ضبطی «آتش ارگا» و صدابرداری «مایک هچ» و «فلوتینگ ارت» و ادیت و میکس و مسترینگ «دیوید روول» ضبط شده است.

«چکناواریان» درباره‌ی سمفونی «كوروش كبير» می‌گوید: «براي نوشتن اين سمفوني از كتب تاريخي 2 تن از مورخان يوناني به نام‌هاي «هرودوتوس» و «سنوفون» بهره بردم، زيرا منابع فارسي شرح زندگاني كوروش موجود نبود. با ذكر اين توضيح كه «سنوفون» به همراه «الكساندر كبير» به ايران سفر كرده است. در ايران باستان، مادها قدرتمندترين اقوام ايراني بودند، آسيا گاس پادشاه ماد خواب مي‌بيند كه دخترش «ماندانا» سلطنت وي را پايان مي‌بخشد و خود بر تخت پادشاهي مي‌نشيند. به همين سبب دخترش را به ازدواج شاهزاده‌اي ايراني به نام «كامبيز» درمي‌آورد. پس از مدتي آسياگاس در رويا پسر خردسالي را مي‌بيند كه تخت و تاج را از وي ربوده و خود مالك آن است. اين بار به وزيرش «هارپاگوس» دستور مي‌دهد كه اگر نوزاد «ماندانا» پسر باشد، به محض تولد وي را به قتل برساند. «هارپاگوس» به جاي قتل نوزاد پسر، وي را به خانواده‌اي در دشت‌هاي خارج از شهر و دور از چشم «آسياگس» مي‌سپارد. «كوروش» در بازي‌هاي دوران كودكي در روستا، نقش پادشاهان را ايفا مي‌كرده و رفتارش مانند آنان بوده است. پس از مدتي «آسياگاس» متوجه اين نكته مي‌شود و به عنوان تنبيه «هارپاگوس» پسر وي را در ديگ پخته و به اين وزير مي‌خوراند، اما در نهايت «كوروش» پدربزرگش را شكست داده و امپراطوري ايران را تاسيس مي‌كند.»
منبع: 
سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : شنبه 5 خرداد 1397 - 13:39

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود آلبوم سمفونی «کوروش کبیر» ساخته‌ی «لوریس چکناواریان» توزیع می‌شود | موسیقی ما