برنامه یاد بعضی نفرات
 
تمجید از محسن شریفیان در اسپانیا
موسیقی ما - سالنامه گایتا یک نشریه تخصصی مربوط به ساز نی انبان است که از سال 1986 به شکلی منظم و مستمر توسط مدرسه موسیقی اورنسه اسپانیا منتشر می‌شود. سی و یکمین شماره این نشریه که جدیدترین سالنامه آن مجموعه می‌باشد در شش صفحه به معرفی محسن شریفیان، شاخص ترین نوازنده ایرانی ساز نی انبان پرداخته و از تاریخ و جغرافیای بوشهر تا موسیقی و سازهای نی انبان، نی تکی و نی جفتی را به مخاطبان خود معرفی کرده است.

همچنین در موزه مدرسه موسیقی اورنسه اسپانیا که یکی از معتبرترین مدارس موسیقی جهان است، به منظور آشنایی هنرآموزان و علاقمندان انواع سازهای نی انبان جهان قرار دارد. نکته قابل توجه، تابلویی بزرگ از تصویر محسن شریفیان و سازهایش است که در مرکز آن سالن و ساز اهدایی او به آن مجموعه است که دیگر سازهای نی انبان را در اطراف آن قرار داده اند.

محسن شریفیان، پژوهشگر حوزه موسیقی و نوازنده اهل بوشهر است که بیش از بیست و پنج سال در حوزه موسیقی جنوب و بالاخص بوشهر فعالیت حرفه ای داشته و چندین کتاب از جمله اهل زمین(موسیقی و اوهام در جزیره خارگ(، موسیقی بوشهر در عصر باستان، موسیقی بوشهر پس از اسلام، اهل ساز(سازشناسی موسیقی بوشهر) و آموزش نی انبان  را به رشته تحریر درآورده است.

محسن شریفیان، پیش از این نیز در دانشگاهها و مراکز آموزشی معتبر دنیا از جمله دانشگاه تورنتو و کنسرواتوار موسیقی مسکو و همچنین سمینارها و فستیوال های متعدد در مقیاس بین المللی به معرفی موسیقی بوشهر و به ویژه ساز نی انبان پرداخته است.

منبع: 
هنرآنلاین
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 خرداد 1397 - 19:24

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود تمجید از محسن شریفیان در اسپانیا | موسیقی ما