برنامه یاد بعضی نفرات
 
در آستانه دومین اجرا در حاشیه جام جهانی عنوان شد
شهرداد روحانی: ما برای موسیقی به روسیه آمدیم نه جام جهانی
موسیقی ما - شهرداد روحانی گفت: طی روزهای اخیر این سوتفاهم وجود آمده که ما به دلیل جام جهانی به روسیه سفر کردیم؛ در حالی که این طور نیست و هدف از سفر گروه ما به روسیه اجرایی کردن تفاهم نامه بنیاد رودکی و کنسرواتوار چایکوفسکی است.

به گزارش «موسیقی ما»، شهرداد روحانی رهبر ارکستر سمفونیک تهران پیش از دومین اجرای ارکستر در کشور روسیه در جمع خبرنگاران اعزامی به روسیه گفت: لازم است در اینجا به یک سوتفاهم پاسخ لازم را بدهم که برخی از مخاطبان این طور فکر نکنند که ارکستر ما به دلیل برگزاری جام جهانی فوتبال به کشور روسیه سفر کرده است. به هر حال طی روزهای اخیر این سوتفاهم به وجود آمده که ما به دلیل فوتبال و برگزاری جام جهانی فوتبال به روسیه سفر کرده ایم در حالیکه اصلا این طور نیست زیرا هدف از سفر گروه ما به روسیه اجرایی کردن تفاهم نامه ای است که بین بنیاد رودکی و کنسرواتوار چایکوفسکی پیش از این به امضا رسیده و قرار بود ما اجراهایی را در این کشور داشته باشیم.

وی با بیان اینکه خوشبختانه فضای کار به گونه ای برنامه ریزی شد که اجرای گروه منتخب ارکسترهای دولتی همزمان با ایام جام جهانی فوتبال روسیه باشد گفت: ما به همین مناسبت نیز چهار قطعه را آماده کردیم که بتواند در این ایام علاوه بر شاکله اصلی برنامه ما حال و هوای ورزشی هم پیدا کند. اما آنچه باید در این میان توجه کرد جداسازی کلیت ماجرای قطعات درنظر گرفته شده متناسب با تفاهم نامه با کنسرواتوار چایکوفسکی است که باید آن را به طور کامل از ماجرای جام جهانی و فوتبال جدا کرد، زیرا ما فضا را به گونه ای طراحی کردیم که علاقه مندان و مخاطبان خارجی این کنسرت ها بتوانند شاهد توانایی و هنرنمایی نوازندگان ایرانی در اجرای قطعات موسیقی کلاسیک و قطعات موسیقی ایرانی باشند.

روحانی با اشاره به اینکه چند روز پیش در تالار فیلارمونیک شهر سن پترزبورگ اجرا کردیم و بیش از هفتاد درصد جمعیت سالن مخاطبان غیر ایرانی بودند، گفت: طی این مدت کوتاه حضور ما در روسیه چندین شبکه تلویزیونی خارجی زبان با من مصاحبه داشته و از کیفیت اجرای برنامه ای سخن می گفتند که دربرگیرنده اثر مثبت حضور گروه ایرانی در روسیه بوده است. به اعتقاد من حضور منتخب ارکسترسمفونیک تهران و ارکسترملی بهانه ای بود که بتوانیم توانایی موزیسین های ایرانی را به جامعه بیرون از ایران معرفی کرده و به آنها نشان دهیم.

مدیر هنری ارکستر سمفونیک تهران گفت: قطعا همزمانی حضور گروه ایرانی در روسیه با مسابقات جام جهانی فوتبال امتیاز بسیار خوبی برای ما بوده است اما ما به دنبال تماشاگران جام جهانی نیستیم چون اساسا هدف ما جامعه مخاطبان جام جهانی نیستند. آنچه برای ما در این سفر دارای اهمیت بسیار فراوانی است آشنایی مخاطبان غیر ایرانی با مجموعه های چون ارکسترسمفونیک تهران و ارکستر ملی است که خوشبختانه تاکنون استقبال بسیار خوبی از برنامه های ما داشتند.
منبع: 
سایت «موسیقی ما»
تاریخ انتشار : یکشنبه 27 خرداد 1397 - 04:04

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود شهرداد روحانی: ما برای موسیقی به روسیه آمدیم نه جام جهانی | موسیقی ما