برنامه یاد بعضی نفرات
 
ضیافت شام رایزن فرهنگی ایران در روسیه برای ارکسترهای ایرانی
پایان انتظار 150 ساله برای اجرای ارکسترهای ایرانی در کنسرواتوار چایکوفسکی
موسیقی ما- اعضای منتخب ارکسترهای دولتی ایران در آستانه برگزاری دومین کنسرت خود در روسیه با رایزن فرهنگی کشورمان در روسیه و معاون اجرایی کنسرواتوار چایکوفسکی دیدار کردند.

به گزارش «موسیقی ما»، اعضای منتخب ارکسترهای دولتی ایران در آستانه برگزاری دومین کنسرت خود در کشور روسیه شنبه بعداز ظهر ۲۶ خرداد ماه بعد از یک سفر زمینی چهارساعته از سن پترزبورگ به مسکو با رایزن فرهنگی کشورمان در روسیه و معاون اجرایی کنسرواتوار چایکوفسکی دیدار کردند. قهرمان سلیمانی رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه در ابتدای این دیدار ضمن ابراز خرسندی از حضور گروه منتخب ارکسترهای سمفونیک تهران و ملی ایران توضیح داد: آنچه این روزها در کشور روسیه در حال انجام است برگزاری رویداد بزرگی چون جام جهانی فوتبال است که تیم ملی فوتبال ایران نیز در این رویداد حضور دارد و تا امروز نیز حضور موفقی داشته است اما از سویی دیگر این شما هنرمندان عزیز هستید که به روسیه آمده اید تا تصویر دیگری از ایران را به دنیا عرضه کنید.

وی افزود: ایران در دوران قبل از انقلاب به «ایران نفتی» معروف بود اما در دوره بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به «ایران انقلابی» و پس از آن به «ایران هسته ای» مشهور شد. همچنین شما هنرمندان هستید که از زاویه دیگر ایران عزیزمان را به نام «ایران فرهنگی» معرفی کرده اید. رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه اظهار کرد: من امیدوارم شما هنرمندان عزیز ایرانی بتوانید پیام آوران بزرگ فرهنگی کشورمان در رویدادهای جهانی باشید. به نظرم حضور شما عزیزان در کشور روسیه که برای اجرای چند برنامه موسیقایی با همکاری کنسرواتوار چایکوفسکی و بنیاد فرهنگی هنری رودکی صورت گرفته می‌تواند منشا کارهای بزرگ تر و مهم تر باشد. من امیدوارم اجرای دوم شما عزیزان در سفر به روسیه دستاورد خوبی برایتان داشته باشد تا در کنار این کار ارزشمند و استمرار پیروزی تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی بتوانیم شادی، عشق و محبت را به ملت ایران هدیه کنیم.

علی اکبر صفی پور مدیر عامل بنیاد فرهنگی هنری رودکی نیز ضمن قدردانی از رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه گفت: افتخار ما این است که به میزبانی سفارت ایران در روسیه توانسته ایم با همراهی منتخب ارکسترها در روسیه برنامه های خوبی را همزمان با بازی های جام جهانی فوتبال روسیه برگزار کرده و در راستای مناسبات فرهنگی جمهوری اسلامی ایران گام هایی را برداریم. وی افزود: این اتفاقات خوب بدون همراهی رایزنی فرهنگی ایران در روسیه میسر نبود و من امیدوارم این عزیزان که به اعتقاد من از بهترین نوازندگان ایران هستند بتوانند برنامه های خوبی را در مسکو برگزار کنند.

مارگاریتا کاراگینتینا معاون کنسرواتوار چایکوفسکی مسکو نیز در این دیدار توضیح داد: ما چندی پیش صد و پنجاهمین سالگرد تاسیس کنسرواتوار را جشن گرفتیم اما در این مدت کنسرواتوار هیچ وقت صدای موسیقی ایرانی را نشنیده است پس باید از فرصت پیش آمده استفاده کنیم و میزبان شما هنرمندان ایرانی با یک اجرای خوب باشیم. بدانید که همه منتظر شما هستند تا برنامه خوبی را اجرا کنید. ما بسیار خوشحالیم که کنسرواتوار ما با بنیاد رودکی ارتباط گرفته و می خواهیم با هم همکاری کنیم.

قهرمان سلیمانی رایزن فرهنگی ایران در فدراسیون روسیه هم در جمع خبرنگاران با ابراز خرسندی دوباره از حضور منتخب ارکسترها در روسیه اظهار کرد: آنچه امروز در حوزه مناسبات فرهنگی ایران و روسیه انجام گرفته کار بسیار تاریخی و بزرگی است. روسیه جزو کانون های بزرگ هنر جهان در حوزه های مختلف هنر است. در این سو نیز ما یک سری قابلیت هایی داریم که برای روس ها جالب است، البته طی سال های اخیر بیشتر ارتباطات ما با این کشور با محوریت سیاست بوده و ما کمتر شاهد سهم فرهنگ به اندازه بقیه بوده ایم، اما اتفاقی که قرار است توسط ارکستر سمفونیک به انجام برسد در بخش فرهنگ و روابط دو کشور بسیار ارزنده و بزرگ بوده و باعث می شود دو ملت را بیش از پیش به هم نزدیک کند. اعتقاد دارم چهره واقعی ایران همین برنامه های فرهنگی است که ما در تدارک آن هستیم، من بر این باورم چهره واقعی ایران مولانا حافظ خیام است که امکان ارتباط ما با جهان در قرن ها میسر کرده و این نشان دهنده این است که ایران حرفی برای گفتن داشته و در طی زمان زوال نپذیرفته و به صورت همیشگی باقی خواهد ماند. به نظر من ایران می تواند در سراسر جهان با زبان فرهنگ و هنر حرفی برای گفتن داشته باشد. من بر این باورم در فضای تازه بین المللی آنچه به پیدا کردن جایگاه اصلی ایران کمک خواهد کرد اتکا به حوزه فرهنگ است.  معتقدم که تمامی مسایل و اختلافات از رهگذر گفتگو و هنر قابل حل است.

منتخب ارکستر سمفونیک تهران به رهبری شهرداد روحانی و ارکستر ملی به رهبری فریدون شهبازیان روز یکشنبه ۲۷ خرداد در تالار مجلل کنسرواتوار چایکوفسکی مسکو دومین کنسرت خود را در کشور روسیه برگزار می کند.
منبع: 
سایت «موسیقی ما»
تاریخ انتشار : یکشنبه 27 خرداد 1397 - 12:21

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود پایان انتظار 150 ساله برای اجرای ارکسترهای ایرانی در کنسرواتوار چایکوفسکی | موسیقی ما