برنامه یاد بعضی نفرات
 
با حضور اعضای کانون چاووش و جمعی از چهره‌های برجسته فرهنگی و هنری
آیین گشایش مستند «چاووش؛ از درآمد تا فرود» پنجم مرداد برگزار می‌شود
موسیقی ما - آیین گشایش مستند «چاووش؛ از درآمد تا فرود» پس از فراز و نشیب‌های فراوان روز جمعه پنجم اَمرداد در سالن شماره یک پردیس «چارسو» برگزار خواهد شد. مراسم افتتاحیه مستند چاووش؛ از درآمد تا فرود از ساعت 19 آغاز می‌شود و شروع اکران هم از ساعت 20 خواهد بود.

در این مراسم علاوه بر حضور جمعی از چهره‌های کانون چاووش، برخی از هنرمندان سرشناس کشور هم حضور خواهند داشت و در کنار مخاطبان و علاقه‌مندان موسیقی ایرانی نظاره‌گر روایتی از کانون چاووش می‌شوند. روایت متفاوتی که به کارگردانی «آرش رئیسیان» و «هانا کامکار» به پرده نقره‌ای رسیده و برای تولید آن بیش از شانزده سال زمان صرف شده است.

این مستند روایتی از جوانان موسیقی‌دان در دهه پنجاه خورشیدی است که تلاش کردند گونه‌ای دیگر به موسیقی ایرانی بنگرند و امروز، اعضای آن همگی از بزرگان مسلم موسیقی ایران هستند. در این مستند روند شکل‌گیری دو گروه «شیدا» و « عارف» و در ادامه تشکیل کانون چاووش و در نهایت دلایل از هم پاشیدگی آن مورد بررسی قرار میگیرد.

 
در مستند چاووش؛ از درآمد تا فرود هنرمندان برجسته موسیقی محمدرضا شجریان، زیدالله طلوعی، علی اکبر شکارچی، بیژن کامکار، شهرام ناظری، حسین علیزاده، عبدالنقی افشارنیا، پشنگ کامکار، قشنگ کامکار، هادی منتظری، هنگامه اخوان، جمال سماواتی، ارژنگ کامکار، صدیق تعریف، مجید درخشانی، ارشد تهماسبی، محمد فیروزی، جمشید عندلیبی، حمید متبسم، سعید فرج پوری و اردشیر کامکار نکات گوناگونی را درباره کانون چاووش عنوان می‌کنند. همچنین برخی از این هنرمندان در طول فیلم تکنوازی‌هایی دارند.
 
در ادامه پوستر مستند چاووش از درآمد تا فرود که توسط «علی بوستان» تهیه شده را می‌توانید ببینید:
 
 
تاریخ انتشار : شنبه 30 تیر 1397 - 11:26

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود آیین گشایش مستند «چاووش؛ از درآمد تا فرود» پنجم مرداد برگزار می‌شود | موسیقی ما