برنامه یاد بعضی نفرات
 
پس از پایانِ مراحل ضبط، کمپانی «ناکسوس» مسوولیت پخش «مادرم ایران» را به عهده می‌گیرد
«پائولا رهبری» سولیست ویولن اثرِ همسرش شد
موسیقی ما - آخرین مراحل ضبط پوئم سمفونی «مادرم ایران» اثر علی رهبری، روز گذشته در وین به پایان رسید؛ کمپانی آلمانی «ناکسوس» مسئولیت پخش جهانی این اثر را به عهده گرفته است و این قطعه به‌زودی توسط این کمپانی دربازار های بین المللی عرضه خواهد شد. در این ضبط، سولیستِ ویلن قطعه شماره 8 «مادرم ایران» که به عنوان کنسرتو در سه قسمت برای ویولن و ارکستر بزرگ سمفونیک تنظیم شده است، «پائولا رهبری» است؛ او همسر علی رهبری، فارغ التحصیل آکادمی موسیقی زاگرب در کرواسی است که در کارنامه هنریش، جوایز متعدد از مسابقات بین المللی سولیستی و کنسرت مایستری ارکستر و همچنین آنسامبل های مختلف اروپایی را داراست. «پائولا رهبری» اهل کشور کرواسی است ونزدیک 20 سال پیش تابعیت ایرانی را نیز پذیرفته است.

همکاری علی رهبری با کمپانی ناکسوس سابقه طولانی دارد. این هنرمند تاکنون بیش از 200 آلبوم موسیقی کلاسیک برای این کمپانی ضبط کرده است؛ اما این اولین باری است که علی رهبری اثری از خود را برای پخش توسط این کمپانی رهبری می‌کند.

 قطعه شماره 8 پوئم سمفونی مادرم ایران که تحت عنوان «نوحه خوان» حدود 9 سال پیش از انقلاب با الهام از ردیف‌های استاد صبا نوشته شده، وقایع روز عاشورا را به تصویر می‌کشد. «نوحه‌خوان» برای ساز تار و همچنین ویلن سل نیز تنظیم شده است که اجراهای این کنسرتوها هم به‌زودی ضبط و عرضه خواهند شد. این اثر جایزه مخصوص آهنگسازی آکادمی شهر وین را دریافت کرده و توسط علی رهبری به استاد حسین علیزاده تقدیم شده است.
منبع: 
سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 مرداد 1397 - 14:14

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود «پائولا رهبری» سولیست ویولن اثرِ همسرش شد | موسیقی ما