برنامه یاد بعضی نفرات
 
به شکل گروه‌نوازی و با همراهی یک خواننده جوان
سیامک آقایی «یورش» را به تالار اندیشه می‌برد
موسیقی ما - سیامک آقایی، آهنگساز و نوازنده سنتور روزهای ۸ و ۹ شهریور کنسرت «یورش» را در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار می‌کند.
 
سیامک آقایی (نوازنده سنتور و شاگرد ممتاز پرویز مشکاتیان) با یک رپرتوار جدید در تالار اندیشه روی صحنه می‌رود. این اجرا به شکل گروه‌نوازی و با همراهی یک خواننده جوان برگزار می‌شود.
 
سیامک آقایی به عنوان آهنگساز و سرپرست گروه، دانیال معمارنژاد خواننده، شروین مهاجر نوازنده کمانچه، مهرزاد اعظمی‌کیا نوازنده کمانچه آلتو، میثم ملکی نوازنده تار، پیام جوانی نوازنده تار باس، نیما جوزی نوازنده نی و همایون جهانشاهی به عنوان نوازنده تمبک روی صحنه می‌روند.
 
سیامک آقایی پیش از این به مدت ۴ سال در حال برگزاری تور «باز عشق» در سرتاسر ایران بود و پس از ۵۲ اجرا این تور با اجرا در شهر بیجار به پایان رسید. «باز عشق» علاوه بر مراکز استان‌ها  در شهرهای کوچکتری همچون تربت حیدریه، ورامین، بابل، گلپایگان، مراغه، اهر، شهرضا، بهبهان، خرمشهر، امیدیه، و... اجرا شده است.
 
آقایی در ۵ سال گذشته در کنار تور «باز عشق» تمرکز جدی بر مسئله آموزش داشته و تعداد زیادی مسترکلاس در زمینه سنتور نوازی، بداهه نوازی، موسیقی ایرانی و... در شهرهای مختلف ایران برگزار کرده است.
 
همچنین آقایی چندین ماه است که در حال آماده سازی نسخه تصویری کنسرت «باز عشق» در تالار وحدت است. این اجرا با فرمت ۴k و توسط ۱۱ دوربین فیلمبرداری شده و مراحل فنی مفصلی را پشت سر گذاشته و به زودی منتشر می‌شود.
 
او پیش از این هم در سال ۱۳۹۰ کنسرت «یاد باد» را در غالب یک مجموعه ویدئویی-تصویری (دو دی‌وی‌دی و یک سی‌دی) منتشر کرد. اثری که اجرای مشترک او با سالار عقیلی و پدرام خاورزمینی (نوازنده تمبک) بود.
 
سیامک آقایی نوازنده برجسته سنتور دارای مدرک فوق لیسانس در رشته اتنوموزیکولوژی  از دانشگاه تهران است. آموختن سنتور را در نوجوانی با رویا حلاج آغاز و در ادامه با مسعود شناسا، پرویز مشکاتیان و محمدرضا لطفی آموخته‌های خود را تکمیل کرد. حدود یک دهه همکاری با ارکستر مشهور «جاده ابریشم» به سرپرستی «یو یاما»، همکاری با گروه‌ها و هنرمندان برجسته‌ای همچون نصیر شماء، کالین جیکوبسن، گروه اطلس (Atlas)، گروه Labyrinth Modal و ارکستر Knights ... از جمله فعالیت‌های شاخص او محسوب می‌شود. سیامک آقایی در حال حاضر در دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران مشغول به تدریس موسیقی ردیف-دستگاهی و نوازندگی سنتور است.
منبع: 
موسیقی ما
تاریخ انتشار : چهارشنبه 17 مرداد 1397 - 13:29

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود سیامک آقایی «یورش» را به تالار اندیشه می‌برد | موسیقی ما