برنامه یاد بعضی نفرات
 
رهبر جدید ارکستر «بابک جهانبخش» در اولین گفتگو پس از شروع این همکاری اعلام کرد
معین راهبر: 95 درصد نوازنده‌ها تغییر کرده‌اند
موسیقی ما - «معین راهبر» رهبر ارکستر «بابک جهانبخش» شد. این خواننده مطرح پس از حدود هفت ماه همکاری با «مسعود همایونی» به همکاری با این موزیسین به عنوان رهبر گروهش پایان داد و ارکستر او با آمدن معین راهبر با یک خانه تکانی اساسی مواجه شده است. راهبر پیش از این در تنظیم قطعات بسیاری با بابک جهانبخش همکاری کرده بود و آنها سابقه دوستی قدیمی دارند. از سوی دیگر این هنرمند هم پیش از این سابقه حضور روی صحنه با گروه «رضا صادقی» را در کارنامه دارد. همکاری بابک جهانبخش و معین راهبر در حالی آغاز شده که قرار است آنها روز دهم شهریور در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی روی صحنه بروند. البته اولین رونمایی آنها از ارکستر جدیدشان در کنسرت 24 مرداد لاهیجان خواهد بود.
 
بابک جهانبخش پیش از این حدود شش سال با رضا تاجبخش به عنوان رهبر ارکستر همکاری داشت و طی این مدت گروه او دستخوش چند تغییر مختصر شد. در ادامه مسعود همایونی این وظیفه را بر عهده گرفت و پیکره ارکستر این خواننده تا حد زیادی حفظ شد ولی حالا باید دید بازخوردها نسبت به ارکستر جدید بابک جهانبخش چگونه خواهد بود.
 
معین راهبر درباره دلایل شروع همکاری با بابک جهانبخش به عنوان رهبر ارکستر به خبرنگار «موسیقی ما» گفت:«من از سال 1390 تا 1394 افتخار همکاری با گروه «مشکی‌پوشان» رضا صادقی را داشتم اما بیشتر فضای کاری من در زمینه تنظیم بود. همین مسأله باعث شد تا زمان کمتری برای حس زیبای حضور روی استیج و هم‌نگاه شدن با مردم را داشته باشم. طی سال‌های اخیر هم خیلی از خوانندگان خوب ما پیشنهاد رهبری ارکستر برایم داشتند اما شرایط زمانی اجازه نمی‌داد که مجدداً حضور روی صحنه را تجربه کنم. از سوی دیگر اخیراً یک فول آلبوم با بابک جان جهانبخش کار کرده‌ایم و تقریباً هفت هشت قطعه اخیر او هم تنظیم‌های خودم است. این باعث شد که شوق من برای حضور در کنار او بیشتر شود. همه خوانندگانی که تا الان پیشنهاد دادند واقعاً به من افتخار دادند و همگی عزیز و از بهترین‌ها هستند اما فرصت نبوده که در خدمتشان باشم. اینکه الان فرصتی شد که دوباره به صحنه برگردم یکی بحث آلبوم و قطعات بابک بود و دیگری هم این است که بابک دوست خیلی خوب و خانوادگی من است. به همین دلیل نتوانستم پیشنهاد او را رد کنم و تصمیم گرفتم دوباره کنار مردم باشم. چند وقت بود که تصمیم داشتم این کار را انجام بدهم و فکر می‌کنم با بابک جان تجربه زیبایی می‌تواند باشد. اعضای گروه ما همگی از بهترین‌های ایران هستند و امیدوارم بتوانیم بهترین کیفیت را به مخاطبان ارائه کنیم.»
 
او سپاس درباره تغییرات ارکستر و همچنین رهبران قبلی گروه جهانبخش اعلام کرد:« 95 درصد از نوازنده‌های ارکستر قبلی بابک نیستند و به غیر از دو نفر سایر هنرمندان به تازگی با بابک همکاری می‌کنند. من در انتخاب نوازنده سعی کردم با بابک جان مشورت داشته باشم و تصمیم هر دو ما بود. همچنین هیچ اطلاعی از روند فعالیت‌های رهبران گذشته ارکستر بابک ندارم ولی مسعود همایونی و رضا تاجبخش و بابک ریاحی‌پور از بهترین‌های موسیقی هستند. به نظر من اتفاق خاصی رخ نداده و فقط بابک جهانبخش دوست داشته که با نگرش جدیدی با مخاطبانش رو به رو شود. یک تصمیم عادی است و دوست داشته فقط در نوع صدادهی و تنظیم کارها تغییراتی ایجاد شود. همه خوب هستند ولی نگاه‌های متفاوتی دارند.»
 
معین راهبر دیدگاه خود در زمینه سازبندی و تنظیم‌ها را اینگونه تشریح کرد:«سعی کردیم به شکل اورجینال کارها دقت ویژه‌ای داشته باشیم و نگاه صحنه‌ای هم نسبت به تنظیم قطعات داشتیم. من که خیلی این گروه را دوست دارم چون همه عزیزان از بهترین‌ها هستند و آرزو می‌کنم در اولین اجرای صحنه‌ای که در تهران داریم، خاطره خوبی برای دوستداران بابک ثبت کنیم و اتفاق جدیدتری را ببینند.»
 
معین راهبر ضمن توضیح درباره سازی که قرار است روی صحنه بنوازد نظر خود خود راجع به استفاده از سکشن بادی یا زهی روی صحنه را اینگونه اعلام کرد:«هنوز تصمیمی درباره این اتفاق نگرفته‌ایم. با استفاده از سکشن زهی یا بادی مخالف نیستم ولی فکر نمی‌کنم نیاز داشته باشیم. درباره سازی که خودم می‌زنم هم باید بگویم که ساز تخصصی من پیانو است ولی سعی می‌کنم بیشتر روی گروه نظارت داشته باشم تا اینکه صرفاً روی نوازندگی تمرکز کنم. شاید بخش کوچکی از حضورم روی صحنه را به نوازندگی اختصاص بدهم. دوست دارم آن صدادهی که مدنظر خودم و بابک است را داشته باشیم.»
 
او نهایتاً درباره فعالیتش در عرصه تنظیم و خوانندگی هم گفت:«رهبری من در ارکستر بابک جهانبخش با نگرشی جدید است و تمام تعاملات صورت گرفته تا هیچ لطمه‌ای به فعالیت خوانندگی و تنظیم‌هایی که دارم وارد نشود.»
 
 
منبع: 
اختصاصی سایت «موسیقی ما» / عکس: محمود راهبر
تاریخ انتشار : شنبه 20 مرداد 1397 - 17:40

دیدگاه‌ها

شنبه 20 مرداد 1397 - 18:39

بابک عزیز جز بهترینای موسیقی هستن و قطعا این تصمیم نتیجه مثبتی خواهد داشت
موفق باشی بابک عزیز و معین راهبر

دوشنبه 22 مرداد 1397 - 09:10

بهترین تنظیم کننده ایران شده رهبر ارکستر بهترین خواننده ایران ?

دوشنبه 22 مرداد 1397 - 09:10

از این بهتر نمیشههه

دوشنبه 22 مرداد 1397 - 09:10

چه قدر حیف... ترکیب مسعود همایونی و رضا تاج بخشٌ خسروی هاٌ...
واقعا عالى بودن
كاش اين بند جديد هم خوب باشه ?

دوشنبه 22 مرداد 1397 - 09:10

فقط تنظیم کننده خوبیه

دوشنبه 22 مرداد 1397 - 09:10

پرچم بندریا بالاست

دوشنبه 22 مرداد 1397 - 09:10

کمی در واژۀ رهبری ارکستر و مفاهیم جهانی اون دقت کنیم،بد نیست

دوشنبه 22 مرداد 1397 - 09:10

متاسفم ک بابک جای رضا تاجبخش رو داده معین !

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود معین راهبر: 95 درصد نوازنده‌ها تغییر کرده‌اند | موسیقی ما