برنامه یاد بعضی نفرات
 
شبی که ارکستر سمفونیک تهران "سمفونی پیروزی" را نواخت
موسیقی ما - ارکستر سمفونیک تهران شب گذشته در آستانه چهلمین پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و هم‌زمان با سالروز بازگشت آزادگان هشت سال دفاع مقدس، به رهبری نادر مرتضی‌پور به اجرای برنامه پرداخت و "سمفونی پیروزی" اثری تولیدشده توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران به آهنگسازی استاد مجید انتظامی و شعری از عبدالجبار کاکایی را برای اولین بار در تالار وحدت اجرا کرد

ارکستر سمفونیک تهران به مدیریت هنری شهرداد روحانی، که چندی است با حضور رهبران شاخص و نیز اجراهای متعدد جانی دوباره گرفته است، در راستای تقدیر از رزمندگان دفاع مقدس به روی صحنه حاضر شد.

در لحظات ابتدایی آیاتی از قرآن کریم تلاوت شد و در ادامه حجت‌الاسلام کاویانی معاون فرهنگی آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران با تجلیل از مقام شاخص شهدا، جانبازان و آزادگان هشت سال جنگ تحمیلی گفت: هر ملتی آنچه را امروز به دست آورده به رایگان نبوده است و برای به دست آوردن پیروزی بزرگ هزینه زیادی لازم است و از ازل چیزی را به رایگان به کسی نداده‌اند. امروز ما برای رونمایی از یک اثر فاخر هنری به‌منظور پاسداشت زحمات و مشتقات آزادگان ایران اسلامی گرد هم آمده‌ایم، اثری که نشانه قدرشناسی مردم هنردوست ما از این عزیزان است چرا که این دلاور مردان حق بزرگی بر گردن آرامش و امنیت ما دارند. پیام این برنامه هنری این است که در موقعیتی که زمین و زمان از شش جهت تلاش می‌کنند تا این مردم را ناامید کنند، نواخته شدن "سمفونی پیروزی" نشانی آشکار است از این موضوع که مردم راه مقاومت و استقامت برای دفاع از شرف و کرامت خودشان را با پیروی از آزادگان و ایثارگران هرگز فراموش نخواهند کرد.

او ادامه داد: از اعضای ارکستر سمفونیک تهران، آقای مجید انتظامی و عبدالجبار کاکایی و مدیریت محترم بنیاد رودکی جناب آقای صفی پور‌کمال قدردانی را دارم و در پایان یاد می‌کنم از تمام آزادگانی که پیش از بازگشت به وطن به لقا الله پیوستند و حسرت دیدار خانواده‌هایشان با این عزیزان در این دنیا تا ابد در دلشان باقی ماند.

همچنین در این مراسم با حضور سید مجتبی حسینی معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی‌اکبر صفی‌پور مدیرعامل بنیاد رودکی و سعید اوحدی ریس سازمان فرهنگی هنر شهرداری تهران روی سن، از چند تن از آزادگان و یادگاران هشت سال جنگ تحمیلی عراق علیه ایران قدردانی و تجلیل به عمل آمد.

و در ادامه سازهای ارکستر سمفونیک تهران به پاسداشت مقام شاخص دلاور مردان دفاع مقدس به صدا درآمدند.

در این اجرا قطعات خیزش و اتحاد، ایستادگی، مقاومت و مقابله، پیروزی، سازندگی و حرکت در مسیر پیشرفت، اقتدار و امید به آینده، توسط هنرمندان ارکستر سمفونیک تهران نواخته شدند.

منبع: 
هنرآنلاین
تاریخ انتشار : پنجشنبه 25 مرداد 1397 - 15:16

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود شبی که ارکستر سمفونیک تهران "سمفونی پیروزی" را نواخت | موسیقی ما