برنامه یاد بعضی نفرات
 
گروه لیان در رویداد هنری طهران روی صحنه رفت
شب پر از ریتمِ «محسن شریفیان» در اکو
موسیقی ما - رویداد هنری طهران در دومین روز خود میزبان گروه موسیقی «لیان» بود تا مخاطبان این رویداد در سالن موسسه‌ی فرهنگی اکو،‌ کنسرتی پر از ریتم را ببینند و بشنوند. این گروه که با ترکیب نوازندگان همیشگی‌اش به همراه دو خواننده روی صحنه آمد، آثاری از موسیقی جنوب، موسیقی مناطق لرنشین، موسیقی کار در خلیج فارس و «خیام خوانی» را اجرا کرد.

محسن شریفیان سرپرست گروه «لیان» ساعتی پیش از اجرای کنسرتشان، در موسسه فرهنگی اکو حاضر شد تا از آثارِ به نمایش درآمده در «رویداد هنری طهران» دیدن کند. شریفیان بخش فرش، تجسمی و مُد ایرانی را به دقت مشاهده کرد و سپس برای اجرای برنامه حاضر شد.

در بخش‌هایی از این اجرا محسن شریفیان خطاب به مخاطبان گفت: «لیان» نام قدیم بوشهر و به معنای آفتاب درخشان است. گروه «لیان» تا کنون هفت جلد کتاب منتشر کرده و در حدود 40 کشور جهان به اجرای برنامه پرداخته است. ما به زودی به هند و از هند به کانادا می‌رویم تا در این دو کشور هم اجراهایی داشته باشیم. لیان از سال 1372 کارش را شروع کرده است.

در پایان اجرای گروه «لیان» با حضور ژیلا رسام عرب‌زاده و سعید محمدزاداکبری با اهدای هدایایی از محسن شریفیان تقدیر شد.

«رویداد هنری طهران» طی سه روز و با نمایش آثاری در عرصه‌های هنرهای تجسمی، فرش، مد ایرانی و موسیقی برگزار می‌شود. امروز سه‌شنبه 30 مرداد 1397 آخرین روز این رویداد است.
رویداد هنری طهران به همت موسسه فرهنگی هنری رسام عرب‌زاده و با مدیرمسئولی سعید محمدزاداکبری برگزار می‌شود.

در رویداد هنری طهران فرش‌های نفیسی به نمایش درآمده‌اند که در میان آنها می‌توان به «بزرگ‌ترین فرش ریزباف جهان با 92 میلیون گره – اثر استاد مرحوم صابر»، «تابلوفرش دستباف مینیاتور ضامن آهو – بافت تبریز»، «فرش دستباف – رنگ گیاهی سرخس ابریشم خالص – برنده تندیس فرش برتر 1396»، «فرش دستباف – اثر محمدعلی قره‌باغی بافت تبریز چله ابریشم» و «تابلوفرش دستباف ناپلئون – بافت تبریز» اشاره کرد.

همچنین در بخش هنرهای تجسمی آثاری از پرویز تناولی(اثر هیچ)، محمود فرشچیان، رضا بدرالسماء و آداک جمشیدزاده به نمایش درآمده است.

رویداد هنری طهران بخش مد ایرانی را هم شامل می‌شود که در این بخش لباس‌هایی براساس اصالت‌های فرهنگیِ ایران، توسط طراحانی برجسته، طراحی و به نمایش گذاشته شده است.

در شب نخست «رویداد هنری طهران» گروه «آقای سماع» با سرپرستی امیرحسین حسنی‌نیا به اجرای برنامه پرداخت.

در شب دوم این رویداد، گروه «لیان» اجرای برنامه داشت و امشب 30 مرداد هم گروه «ژیوار» به صحنه می‌رود.

رویداد هنری تهران، رویدادری است چند منظوره که با هدف شناساندن بخشی از اتفاق‌های هنری معاصر تهران در زمینه هنرهای تجسمی، فرش، مد ایرانی و موسیقی در چهار جشن باستانی نوروز، تیرگان، مهرگان و سده برگزار می‌شود. 

هم‌زمانی این چهار جشن با چهار فصل سال امکان بهره‌گیری از گوناگونی نگاه هنرمندانه با الهام از اسطوره و طبیعت را فراهم می‌سازد و بستری مهیا می‌کند تا تعامل و همکاری سایر هنرمندان و تمامی هنردوستان، کارشناسان و استادان را نیز پذیرا باشد. آثار هنری ارائه شده در این چهار رویداد به صورت سالنامه هنری رویداد تهران در یک مجلد منتشر خواهد شد.
 
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 مرداد 1397 - 14:06

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود شب پر از ریتمِ «محسن شریفیان» در اکو | موسیقی ما