برنامه یاد بعضی نفرات
 
اثر مشترک عباس علوی و حسین کاج پانزدهم و شانزدهم شهریورماه در تالار وحدت اجرا می‌شود
زندگی در دستانِ شهرداد روحانی
موسیقی ما - «شهرداد روحانی» سوئیت سمفونی «زندگی» اثر مشترک «عباس علوی» و «حسین کاج» را پانزدهم و شانزدهم شهریورماه در تالار وحدت رهبری می‌کند.

«حسین کاج» تنظیم کننده‌ی این اثر درباره‌ی آن می‌گوید: «سوییت سمفونی «زندگی» از پنج موومان که بیانگر رنج‌ها و شادی‌ها، فرازها و نشیب‌ها هستند، تشکیل شده و مخاطب در سفر شنیداری با این اثر پویایی، سکون، عشق، حماسه و... را تجربه می‌کند. این اثر به لحاظ فرم و تکنیک آهنگسازی پیرو موسیقی کلاسیک غرب است، اما از آنجا که تم‌هایی با رنگ مایۀ ایرانی دارد، می‌تواند طیف وسیع‌تری از مخاطب حوزه‌ی موسیقی را با خود همراه کند. ایده شکل‌گیری این سوئیت سمفونی حاصل نشست‌ها و هم‌فکری‌های یک تیم سه نفره متشکل از بنده، عباس علوی و سعید روشنی است. این اثر با بهره‌گیری از متریال قطعاتی که سال‌ها پیش توسط عباس علوی ساخته شده بود در برنامه بازنویسی و ارکستراسیون بنده قرار گرفت و در نهایت افتخار انتخاب این قطعه در رپرتوار کنسرت شب ایرانی ارکستر سمفونیک تهران با رهبری استاد شهرداد روحانی به ما رسید.»

این پژوهشگر و مدرس موسیقی یادآور شد: «ضبط ارکستر این مجموعه با حضور نوازندگان برجسته، به صورت آنالوگ ـ دیجیتال در استودیو صبا توسط قاسم عابدین، کاوه عابدین و مازیار بابا باشی به پایان رسیده است و میکس و مسترینگ آن را سعید روشنی انجام داده و قرار است در آینده نزدیک آلبوم سوئیت سمفونی «زندگی» در اختیار علاقمندان قرار گیرد.»‌

تنظیم‌کننده آلبوم «جان سوزان» با بیان اینکه اجرای کنسرت ارکستر سمفونیک تهران برای روز شانزدهم شهریور نیز تمدید شده است، گفت: در این کنسرت «نی نوا» اثر ماندگار حسین علیزاده و اورتور «پل» اثر مهران روحانی اجرا می‌شود.

همچنین«مرثیه برای ویولن و ارکستر زهی» اثر علی بیرنگ با سولیستی ویولن پدرام فریوسفی و کنسرتو برای گیتار میکروتونال و ارکستر به آهنگسازی امیر محمودی با سولیستی گیتار اشکان عقبایی، نیز جزو رپرتوار این کنسرت هستند.
تاریخ انتشار : دوشنبه 12 شهریور 1397 - 13:22

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود زندگی در دستانِ شهرداد روحانی | موسیقی ما