برنامه یاد بعضی نفرات
 
با تجلیل از «علی اکبرپور» برگزار می‌شود
برگزاری «خنیاگران سرزمین مادری» با هدف شناخت موسیقی گیلان
موسیقی ما - برنامه «خنیاگران سرزمین مادری» با تجلیل از «علی اکبرپور» پیشکسوت موسیقی گیلان با هدف شناخت و بررسی موسیقی این خطه با حضور استادان و هنرمندان موسیقی پنجشنبه ۱۵ شهریور ساعت ۱۸ در فرهنگ‌سرای ارسباران برگزار می‌شود. بخش اول اجرای موسیقی به شرق گیلان اختصاص دارد که توسط گروه دیلمون و هنرمندی صفر علی رمضانی و محمود فرخی‌نژاد اجرا می‌شود و در بخش دوم آرمین فریدی موسیقی تالش را اجرا می‌کند.

محسن سلیمانی (رییس فرهنگسرای ارسباران) هدف از اجرای برنامه خنیاگران سرزمین مادری را  مطالعه موسیقی اقوام در بافت فرهنگی اجتماعی آن می‌داند: «در این خصوص با دو مقوله قوم و فرهنگ مواجه‌ایم که در بطن آن پدیده‌ای به نام موسیقی شکل گرفته است و باتوجه به اینکه هر قومی ویژگی‌های فرهنگی خاصی مثل زبان، آیین، رسوم، موسیقی و ابزارهای موسیقیایی خودش را دارد.»‌

علی اکبرپور آهنگساز، رهبر اکستر و نوازنده ویلن، زاده ۹ فروردین ۱۳۱۳ در محله «سیاه اسطلخ» حوالی خشکبیجار گیلان است. او تحصیلات ابتدایی خود را در شهر رشت سپری کرد و از سن نوجوانی در رادیو «بی‌سیم» رشت به اجرای ویلن پرداخت. وی نزد اساتیدی چون کیهان دیوان‌بیگی و رکن‌الدین نژند بهره‌ها برد و آثار فاخری به عنوان آهنگساز، رهبر ارکستر و نوازنده با غلامحسین بنان، ناصر مسعودی، فریدون پوررضا به یادگار گذاشت. وی بیش از ۵۰۰ ترانه و قطعه باکلام و ده‌ها قطعه بی‌کلام آهنگسازی کرده‌است که از آن میان می‌توان به قطعه گیشه دمرده، میرزا کوچک خان، تصنیف شهید وطن و تصنیف بلند آسمان اشاره کرد.

برنامه خنیاگران سرزمین مادری به همت فرهنگسرای ارسباران و با محوریت موسیقی‌شناسی اقوام ایرانی از سال ۱۳۹۵ نشست‌های خود را آغاز کرده و هرفصل به یکی از اقوام ایرانی می‌پردازد.

علاقه‌مندان برای حضور در این برنامه می‌توانند به فرهنگ‌سرای ارسباران به نشانی خیابان شریعتی، بالاتر از پل سیدخندان، خیابان جلفا مراجعه کنند و برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره ۲۰-۲۲۸۷۲۸۱۸ تماس حاصل کنند.
تاریخ انتشار : سه شنبه 13 شهریور 1397 - 12:30

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود برگزاری «خنیاگران سرزمین مادری» با هدف شناخت موسیقی گیلان | موسیقی ما